Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: sennheiser md421

  1. #1

    Standaard sennheiser md421

    Vorige week deze mic binnen gekregen en deze wilde ik gebruiken voor E gitaar. Deze vult mijn lijn aan ( sm 57 en rode m3).

    Wat in vergelijking met bijv de sm 57 opvalt is dat de output iets lager is. Wat ook opvalt is dat de microfoon veel meer laag en hoog heeft. Vooral in de treble is deze extreem gedetailleerd. Zelfs nog beter dan de rode m3. Ook op afstand ( distant mic) klinkt deze voller en gefetailleerder dan de sm57. De rode vind ik meer geschikt als distant mic, maar dan omdat ik het zonde vind om de md421 niet als close mic te gebruiken.

    Kortom de sm57 gaat in de verkoop.

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Heb je een grijze of een zwarte. De oudere zijn grijs en klinken ook anders dan de latere zwarte uitvoering. Voor bijvoorbeeld een trompet of trombone had ik liever de oude omdat die iets minder fel klinkt.

    Dat komt onder andere omdat de grijze een koperen coil heeft en de latere zwarte een aluminium coil. Maar ze zijn beiden sublieme microfoons die je ongeveer overal voor kunt gebruiken.

    Een andere geweldige microfoon vind ik de Beyer M88 of de M201, laat de SM57 poep ruiken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de zwarte de nieuwe. Alleen ben ik niet zo een fan van de standaard

  4. #4
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Ik neem aan, dat je dat lullige schuifklemmetje bedoelt.
    Ook daar heeft Han ooit een prima oplossing voor aangedragen,
    die uitstekend werkt!

  5. #5

    Standaard

    Ja die clip beboel ik. Oke ik hou me aanbevolen

  6. #6

    Standaard

    Hoe is trouwens de M 201 TG in vergelijking met de md421 (nieuwe)?

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    De 201 is richtinggevoeliger, heeft een mooiere off axis response en je kunt hem net als de 421 ongeveer overal voor gebruiken en het zal alijd goed lukken. De 201 is wat rechter, als je van laag naar hoog een grafiek maakt zie je bijna een rechte streep.

    Voor een gitaarcab zou ik voorkeur hebben voor de 421. Op een drumstel zou ik op toms en snare voor de 201 gaan en op de floortom voor de M88.

    Over die lullige en dure clip: je neemt een gebroken of niet gebroken SM57/58 clip, zaagt hem door en vijlt hem passend op de 421. Wel zodanig passend dat hij goed klemt.

    Ik had zeven 421's en nog één originele clip. De zelfgemaakte clips zijn nooit meer gesneuveld.



    https://www.gearslutz.com/board/so-m...ght=md421+clip
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #8

    Standaard

    Geniaal. Ik heb vandaag de beyer m88 binnen. Ff checken of deze mythische microfoon echt zo'n alleskunner is.

    Ik heb inmiddels een leuke microfoonverzameling.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Tijdje terug heb ik ook een M88 gescoord.
    Is ook voor gitaarcabs nu één van m'n favo's!
    Heb trouwens meerdere MD-421's en in het verleden nog meer verschillende versies gehad.
    De MD521 Blackfire is de versie zonder M-S bass roll off ring.
    De 421-HN is anders bedraad, al heb ik die altijd met standaard XLR kabels gebruikt. Klonk prima, behoorlijk vintage-y.

    Heb nu nog 1 MD-421-II (die een stuk moderner/scooped/scherper klinkt) en 3 MD-421-U4's.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik heb ze allemaal verkocht, zo'n 60 microfoons. Wat ik heb gehouden is twee M201's van Beyer, een oude M260 ribbon van Beyer en een AKG D202.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top