Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Boss GT-100 vraagje

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard Boss GT-100 vraagje

    Na lang getwijfeld tussen de Line6 HD500x (die VEEL beter amps modelt) toch maar voor de Boss GT-100 gegaan (omdat ie een aantal dingen kan die de HD500 niet kan). En idd, je moet wat meer je best doen, maar er zijn prima sounds uit te halen Zelfs een acceptabele metal sound, zelf al een leuke ambient sound gemaakt etc.

    Nu heb ik een vraagje over het feedbacker effect. Ik zet deze aan t begin van de chain, maar ik vind toch wel dat ie erg veel moeite heeft om makkelijk de gewenste feedback toon te produceren. Terwijl ik een redelijke techniek heb (demp netjes de andere snaren af etc). Zijn er nog andere trucs om ervoor te zorgen dat ik een zuivere en makkelijke feedback toon krijg? Compressie oid?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Om je vraag weer even boven te zetten. Weet niet, compressor zou kunnen, heb echter het gele pedaaltje gehad, had ik geen problemen.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik ben bang dat er verder alleen de Hendrix of de Belew manier overblijft , versterker hard genoeg zetten en op de juiste plaats gaan staan

    Verder is het van belang dat je toon niet rafelig is voordat je het pedaal intrapt om feedback te maken

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oke dank heren. Misschien nog even meer klooien...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Gaat inmidels wat beter. Alleen reageert ie heel lelijk op een verandering van toon (bijv een glissando). Het uittrappen tijdens de feedback geeft ook een lelijk effect. Dan maar met volume swell uitfaden. As zondag weer podium op, hopen dat ie nu wel goed gaat.

    Overigens geeft ie een hele lelijke rand op al mijn sounds door de DI. Die ik thuis niet hoor als ik 'm in mijn audio interface prik. Ook via de koptelefoon hoor ik dat niet. Ook al een andere DI geprobeerd. Iemand enig idee??

  6. #6

    Standaard

    ik heb de GT-10 maar gebruik 110x liever een compressor een ev. een extra gain booster (vóór de amp) en kan dan op redelijk lage volumes feedback krijgen. Klinkt veel mooier vind ik.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gaat inmidels wat beter. Alleen reageert ie heel lelijk op een verandering van toon (bijv een glissando). Het uittrappen tijdens de feedback geeft ook een lelijk effect. Dan maar met volume swell uitfaden. As zondag weer podium op, hopen dat ie nu wel goed gaat.

    Overigens geeft ie een hele lelijke rand op al mijn sounds door de DI. Die ik thuis niet hoor als ik 'm in mijn audio interface prik. Ook via de koptelefoon hoor ik dat niet. Ook al een andere DI geprobeerd. Iemand enig idee??
    Wat voor DI gebruik je?
    Speel je zonder versterker rechtstreeks de PA in?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ja. Gisteren weer gespeeld klonk als een huis! Wat was er anders? De Di en t feit dat ik niet stereo speelde. Voor de rest alles hetzelfe (kabels PA, gitaar etc). Oh, en de geluidsman was ook iemand anders....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik ga dus met die drie factoren spelen de komende tijd. Dank Jan

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Je gebruikt dus nog wel een DI tss de GT100 en de PA? Is dat nodig?
    Onze geluidsman wil al tijden dat ik m'n GT100 eens rechtstreeks bij hem in prik.
    Ik sta er zelf wat huiverachtig tegenover. Het gedacht om de vox er tussen uit te laten.... brrr...
    Misschien ten onrechte???
    Kris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top