Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 59
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Tuurlijk, doen wat je zelf leuk vindt. Maar techniek staat voor mij in dienst van. Misschien kan je alle naamvallen met een bloedvaart vlekkeloos opdreunen maar daar bestel je geen brood mee. Als dat de bedoeling is, laten zien hoe geweldig je techniek is dan zegt de luisteraar, nou knap hoor, maar emotioneel zal het weinig potten breken, dan is het een kunstje.
    Is op zich ook niks mis mee maar bij mij gaat het dan ene oor in andere uit.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik ben t met je eens hoor. Bij mij staat techniek ook in dienst van. Maar een strakke techniek kan voor mij persoonlijk wel degelijk een (mede!) factor zijn waarom ik een uitvoering mooi vind.

    En sommigen vinden techniek een van de meest belangrijke dingen. Merk ik erg in de moderne lichting metal gitaristen, je kent ze wel, met n eigen YouTube kanaal, een Fractal Axen Fx II, een 8 snarige gitaar etc. Vaak een bizar imponerende techniek, maar (voor mij persoonlijk) weinig muzikaals te vertellen. Maar goed, in hun taal, hun kijk, spreekt techniek wel heel erg.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Techniek en songschrijven eisen beiden enorm veel tijd op en ook een soort van state of mind. Er zijn wel uitzonderingen die beide goed beheersen maar dat is toch wel een dingetje hoor, ik snap dat de meeste voor de een of de ander kiezen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ja ik ook wel, eigenlijk. Ach boeit allemaal niet zo, je vindt iets mooi of niet. Kan retesimpel zijn, of rete-technisch, als t je maar raakt Toch zou ik graag wel wat meer snelheid ontwikkelen. Vergeleken bij de gemiddelde pop/rock muzikant mag ik niet klagen, maar afgezet tegen de gemiddelde metal muzikant....

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Vanaf 4.45 :-)


  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik heb ook dit probleem gehad, mijn oplossing was wat zelfstudie dvd's te downloaden waarin je oefent op snelheid met verschillende pickingstyles.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #47

    Standaard

    Downward pickslanting jonguh! ;-)

    Cracking the Code Episode 11: “Eric the Right” — Eric Johnson & Downward Pickslanting + Pentatonics

    https://www.youtube.com/watch?v=fETQ-DecOyM

    De hele serie: "Cracking the Code" erg cool...
    Het gaat heel ver, maar wel leerzaam

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Beetje zoals het gros van de gypsy gitaristen speelt dus.


    Kijk deze Viking gypsy maar
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 25 oktober 2016 om 21:34

  9. #49

    Standaard

    Leipe docu...
    Kende dat verhaal helemaal niet.
    Vet aan de dope zijn en dan nog zo kunnen spelen...

    Anyways: wat betreft dat Cracking The Code gebeuren, de strekking van het verhaal is dat de bottleneck van de snelheid meestal zit in de overgang van de ene naar de andere snaar. En met de hoek waarin je de plektrum vasthoudt kun je daar dus winst boeken.
    Daarbij komt nog dat je de ene keer patronen van bijvoorbeeld drie noten per snaar hebt (oneven, dus een wissel van up- en downstrokes bij snaarwissel) en de andere keer weer vier. Best lastig om als je al lang speelt je techniek aan te passen.
    Komt er op neer dat je eerst veel moet afleren...

  10. #50

    Standaard

    Andreas Öberg Ooit mee op een festival gespeeld, ook samen. Echt bizar goed, en niet alleen met dat gipsy gebeuren. Eén van de weinige non-zigeuners die door de zigeuners echt geaccepteerd wordt trouwen. Maar hij doet George Benson ook zowat beter dan George Benson. En dan ook nog eens bij solostukken middenin de bassnaren omlaag zetten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top