Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52

Discussie: SG bling bling

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    SG's zijn allesbehalve schel. Dat sommige gasten het brugelement van een SG over een JCM-900 met al het hoog er ingedraaid laten gieren doet niets af aan het feit dat een SG ook heel muzikaal en warm kan klinken.

    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 29 juli 2016 om 01:41
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Het design was, in ieder geval de credits, komen toe aan McCarty. Je kan het je haast niet meer voorstellen, de CEO die single handed, naast de boardroom meetings tussendoor ook nog even een SG, Explorer, Flying V enz tekent. Doe deze maar zegt hij terwijl hij een kattebelletje overhandigt aan iemand in een witte jas. Zou Henry Juszkiwiki dat doen? Gitaren tekenen? Die tekent zijn nieuwe poolkamer of jacuzzi denk ik.

    De SG die op mijn netvlies gebrand is een paarse SG op de vinyl hoes van Alice Cooper's Billion Dollar Babies. Dat het paars door de spots kwam kwam ik pas veel later achter, de gitaar zelf was blauw. Ik associeer de SG nog altijd met een krulsnoer, een orange amp en wijde pijpen. Ik heb de junior versie en what is not to like, superlicht, een snelle neck en een geluid als een scheepshoorn. En de jack zit bovenop dus ideaal voor op de bank.

    De humbucker SG KAN schel klinken maar het is vooral een kwestie van de juiste amp.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het design was, in ieder geval de credits, komen toe aan McCarty. Je kan het je haast niet meer voorstellen, de CEO die single handed, naast de boardroom meetings tussendoor ook nog even een SG, Explorer, Flying V enz tekent. Doe deze maar zegt hij terwijl hij een kattebelletje overhandigt aan iemand in een witte jas. Zou Henry Juszkiwiki dat doen? Gitaren tekenen? Die tekent zijn nieuwe poolkamer of jacuzzi denk ik.

    De SG die op mijn netvlies gebrand is een paarse SG op de vinyl hoes van Alice Cooper's Billion Dollar Babies. Dat het paars door de spots kwam kwam ik pas veel later achter, de gitaar zelf was blauw. Ik associeer de SG nog altijd met een krulsnoer, een orange amp en wijde pijpen. Ik heb de junior versie en what is not to like, superlicht, een snelle neck en een geluid als een scheepshoorn. En de jack zit bovenop dus ideaal voor op de bank.

    De humbucker SG KAN schel klinken maar het is vooral een kwestie van de juiste amp.
    Ach ja, het design ontstond doordat die 59 bursts niet verkochten. Onvoorstelbaar nu, omdat diezelfde bursts nu zo ongeveer de meest onbetaalde gitaren ter wereld zijn. Alleen Les Paul zelf vond er geen moer aan, te puntige hoorntjes waar je je aan kon bezeren. Op dat moment lag Les in scheiding van zijn Mary en zijn advocaat was bang dat Mary daar wel eens geld van zou kunnen claimen en dus ging de naam Les Paul van de truss rod cover.

    Ik moet aan wijde pijpen en SG denken aan Frank Marino..
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Berichten
    55

    Standaard

    Ik zou heel graag een SG willen en dan niet zo eente uit de 'moderne' range van de laatste 5 jaar met 24 fretten. Een traditionele '61 reissue met het kleine slagplaatje, block inlays en binding rond het fretboard.
    Ik ben alleen bang dat ze enorm last van neck-dive hebben. Misschien kan iemand me van dat waanbeeld verlossen?
    Ik bedoel... Ik heb zoiets van, zeg maar...

  5. #25
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Juist de eenvoud maakt het een SG.

    Ik vind de Supreme serie van Gibson altijd te zwaar over de top. En te overpriced. Zit eigenlijk geen model bij waar ik blij van zou worden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IL76 Bekijk bericht
    Ik ben alleen bang dat ze enorm last van neck-dive hebben. Misschien kan iemand me van dat waanbeeld verlossen?

    Vind het wel meevallen. Heb zelf een usa sg gehad ergens rond 2006 - 2008, die wel wat neckdive had, maar niet extreem.
    Keertje op een SG uit de jaren 60 gespeeld, die was werkelijk fantastisch, en had ook geen neckdive. Weet niet of ze ooit wat met de draagbandknoppositie hebben geklooid om neckdive te introduceren, of dat het toeval was.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Juist de eenvoud maakt het een SG.
    Wat heb ik nou gezegd? Nou?!??! NIETS is eenvoudig aan een SG!!!!
    Potdikke.....



    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Ik vind 'm juist wel mooi.
    De meeste SG's vind ik lelijk, en het is me al eerder opgevallen, dat het ontbreken van een slagplaat, een fijn toppie & een leuk kleurtje, een wereld van verschil maken voor me op dit model.
    Dat eeuwig rood met zwarte slagplaat, daar ben ik op afgeknapt.
    Sound is overigens ook niet bepaald favoriet.
    Kopzwaar zijn kan ik opzich tegen, en bespeelbaarheid, tenminste.. de hoger op de hals, vind ik dan wel weer prettig op SG's.
    Maar de dag dat ik er één koop, heb ik de boot al zeg maar...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik neem zo'n SG supreme dan graag van je over tupelo! Voor een prikkie uiteraard ☺

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De SG die op mijn netvlies gebrand is een paarse SG op de vinyl hoes van Alice Cooper's Billion Dollar Babies. Dat het paars door de spots kwam kwam ik pas veel later achter, de gitaar zelf was blauw. Ik associeer de SG nog altijd met een krulsnoer, een orange amp en wijde pijpen. Ik heb de junior versie en what is not to like, superlicht, een snelle neck en een geluid als een scheepshoorn. En de jack zit bovenop dus ideaal voor op de bank.
    Je hebt me nu heel erg nieuwsgierig gemaakt naar die paarse SG maar ik heb mijn Billion Dollar Babies hoes even heel goed onderzocht maar ik kan nergens een paarse SG vinden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top