Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 80

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard Gitaarnet-server: end of life? Security-updates?

    Dit draait men hier:
    * Apache 2.2.3
    * Php 5.3.12
    * vBulletin Version 4.1.10

    En dat is alleen het zichtbare. Alles hierboven heeft meerdere exploiteerbare security-issues. Ik vind dat eigenlijk best wel een kwalijke zaak.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Tja, het zal misschien wel een hele domme vraag zijn hoor, maar wat is precies het risico wat ik
    hier dus blijkbaar als GN-r loop?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Tja, het zal misschien wel een hele domme vraag zijn hoor, maar wat is precies het risico wat ik hier dus blijkbaar als GN-r loop?
    Als GN jou een kwaadaardig scriptje serveert zou dat scriptje mee kunnen luisteren als je bankzaken aan het doen bent. Of als je je GN-wachtwoord ook op andere sites gebruikt kunnen ze daar gaan vissen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Als GN jou een kwaadaardig scriptje serveert zou dat scriptje mee kunnen luisteren als je bankzaken aan het doen bent. Of als je je GN-wachtwoord ook op andere sites gebruikt kunnen ze daar gaan vissen.
    Als je dat niet wil zorg dan voor een goed slot op de voordeur en kijk goed wie je binnenlaat. In PC taal een firewall en virusscanner (nee niet die windhoos zooi) en kijk wat je bezoekt/binnenhaalt.En anders niet op internet komen.

    Het is ook het naive gedrag van de mensen zelf, facebook installeren en je hele adresboek wordt ff gescanned. Het patientendossier en al je data ligt op straat (dank je wel overheid). Die overheid is de grootste veroorzaker van het lekken van onze gegevens. Waarom moet ik voor een telefoon abo mijn identiteit laten scannen? Ik geef daarmee alle ingredienten weg om documenten te vervalsen.Waarom doet de overheid hier geen reed aan. Nog zo een, de kamer van koophandel. Verplicht al je gegevens op internet zetten en andere sites dit maar ongevraagd verspreiden. Het is diezelfde overheid die dat verplicht. Privacy, heb je niet. Maar voorkomen van het lekken naar buiten doen we ook helemaal geen moeite voor.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Als je dat niet wil zorg dan voor een goed slot op de voordeur en kijk goed wie je binnenlaat.
    Is niet van toepassing als het verzoek door jouw PC verstuurd wordt.

    Ik vind ook dat de eindverantwoordelijkheid bij de mensen thuis ligt, maar zeker ook bij server-/website-beheerders.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Is niet van toepassing als het verzoek door jouw PC verstuurd wordt.
    Is waar.

    Ik bezoek ook wel eens een site waar een en ander niet deugt maar krijg dan wel direct een melding van mijn firewall dat er iets wil gebeuren. Ik spreek dan het onstervelijke f***u en verlaat de site. Het is die keus die vaak voorkomt dat ik een backup moet terugzetten.

    Ook zoiets, backups. Hoeveel mensen hier hebben een backup van hun systeem?

    Mijn visie hierop is als volgt:
    Je harddisk splitsen in minimaal twee partities.
    Persoonlijke data zoals de gehele documents folder op de externe partitie plaatsen.
    Te installeren programma's ook op die externe partitie zetten in ProgramFiles.
    Op je C drive houd je dan een extreem klein en eenvoudig besturingssysteem over wat eenvoudig te backuppen is. Bij een crash is alleen dat besturingssysteem aangetast en is al je pesroonlijke data gebleven. Restore je nu je besturingssysteem dan is binnen 10 minuten je een paar dagen werk gespaard gebleven. Natuurlijk maakt iedereen van die persoonlijke partitie ook nog eens een dagelijkse backup.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ontvoering door aliens denk ik?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Dat is met mij al gebeurd.....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #9

    Standaard

    Het is niet zo moeilijk in te vullen hoor,
    Als ik toegang heb tot gn via zijn exploiteerbare security-issues,
    kan ik met de juiste tools een heleboel achterhalen.
    Mensen zetten hier neer wat hun collectie aan gear is, delen hun werktijden, soms zelfs dat het huis beschikbaar is voor inbraak i.v.m vakantie.
    Met de juiste tools via de gegevens die ik kan achterhalen nadat gn is gekraakt kom ik achter je adres.
    Nou sla je slag zou ik zeggen.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Kijk dat bedoel ik, ik ben (nog) zo'n naïeve lul die denkt dat ''t allemaal niet zo'n vaart zal lopen',
    terwijl er legio voorbeelden zijn...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top