Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 80
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Is niet van toepassing als het verzoek door jouw PC verstuurd wordt.
    Is waar.

    Ik bezoek ook wel eens een site waar een en ander niet deugt maar krijg dan wel direct een melding van mijn firewall dat er iets wil gebeuren. Ik spreek dan het onstervelijke f***u en verlaat de site. Het is die keus die vaak voorkomt dat ik een backup moet terugzetten.

    Ook zoiets, backups. Hoeveel mensen hier hebben een backup van hun systeem?

    Mijn visie hierop is als volgt:
    Je harddisk splitsen in minimaal twee partities.
    Persoonlijke data zoals de gehele documents folder op de externe partitie plaatsen.
    Te installeren programma's ook op die externe partitie zetten in ProgramFiles.
    Op je C drive houd je dan een extreem klein en eenvoudig besturingssysteem over wat eenvoudig te backuppen is. Bij een crash is alleen dat besturingssysteem aangetast en is al je pesroonlijke data gebleven. Restore je nu je besturingssysteem dan is binnen 10 minuten je een paar dagen werk gespaard gebleven. Natuurlijk maakt iedereen van die persoonlijke partitie ook nog eens een dagelijkse backup.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ontvoering door aliens denk ik?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Dat is met mij al gebeurd.....
    een overdwarse fender anal-probe gehad?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Foto's en documenten staan bij Google; code staat lokaal, en op mijn eigen VPS; wachtwoorden staan in een versleutelde database en die staat ook op mijn VPS ... en dat was het eigenlijk wel

    Ik zou mijn /etc nog kunnen/moeten backuppen om binnen een uurtje een nieuw systeem op te kunnen tuigen. Misschien maar eens iets voor verzinnen/installeren.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Foto's en documenten staan bij Google;
    En dat is veilig?
    Alles kan toch gehacked worden vandaag de dag, niets is veilig tenzij het niet online hangt.





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik zou mijn /etc nog kunnen/moeten backuppen om binnen een uurtje een nieuw systeem op te kunnen tuigen. Misschien maar eens iets voor verzinnen/installeren.
    Gaat bij mij dagelijks automatiek aan het einde van de werkdag waarna de PC automatiek zijn oogjes sluit.

    Voor het geval ik een backup besmet heb ik daar ook nog een totaal geisoleerde backup van. Tja, je wordt door schade en schande wijzer hoewel ik meeste data nog bezit vanaf 1990 toen ik begon te snuffelen aan mijn 386DX25 met 40mB disk en dos3.3. Wat? Ja "D.O.S", met het handje inkloppen weet je nog? En later de Norton Commander shell.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    En dat is veilig?
    Alles kan toch gehacked worden vandaag de dag, niets is veilig tenzij het niet online hangt.
    Ja, maar natuurlijk wel 2-factor auth aanstaan voor alles bij Google.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Gaat bij mij dagelijks automatiek aan het einde van de werkdag waarna de PC automatiek zijn oogjes sluit.

    Voor het geval ik een backup besmet heb ik daar ook nog een totaal geisoleerde backup van. Tja, je wordt door schade en schande wijzer hoewel ik meeste data nog bezit vanaf 1990 toen ik begon te snuffelen aan mijn 386DX25 met 40mB disk en dos3.3. Wat? Ja "D.O.S", met het handje inkloppen weet je nog? En later de Norton Commander shell.
    386DX25? Doe maar luxe. Wij moesten het met een SX16 doen. Met turbo-knop, want soms was hij veel te snel. Later wel een co-processor bijgeprikt om AutoCAD te kunnen draaien. Wel al vrij snel aan de MSDOS 5.0 gegaan.

    Ja, ik ben ook al oud (2x18 nu)

  6. #26

    Standaard

    2-factor auth ,
    is niets meer dan nadat je een username en wachtwoord hebt gegeven, je nog iets moet ingeven, een naam, een nummer whatever dus heeft niets met beveiliging ansich te maken en is hackable.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    2-factor auth ,
    is niets meer dan nadat je een username en wachtwoord hebt gegeven, je nog iets moet ingeven, een naam, een nummer whatever dus heeft niets met beveiliging ansich te maken en is hackable.
    Nee, ik moet op mijn telefoon de Google Authenticator app openen en die 6-cijferige code ook invoeren voordat ik in kan loggen.

  8. #28

    Standaard

    Dus..........?........
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wel al vrij snel aan de MSDOS 5.0 gegaan.
    Idd, die update's kwamen toen ook aan de lopende band.

    Ik wist niet eens wat een floppy was, ben naar zo'n PC boer gereden die je op elke hoek vd straat had. Heb daar een berg onderdelen gekocht, bij elkaar voor meer dan een maandsalaris. Kwam thuis met die zooi en een als zodanig herkenbare monitor welke voor echtgenote het enige onderdeel was waar iets van waarde in zou kunnen zitten, de rest was weggegooid geld. Goed, na deze opsteker te hebben geincasseerd een week aan het freubelen geweest voor ik het PC setupscherm op mijn beeld kreeg. Bleek nog een verkeerde flatcable te hebben waardoor de disk niet werd herkend, (je moest toen heads en cil nog handmatig instellen) Na een aantal keer heen en weer rijden bleek dat er nog een besturingssysteem geinstalleerd moest worden voor ik die fel begeerde knipperende C:\ op mijn scherm kreeg. Wist ik veel. Maar......boekje gekocht over DOS commando's en je leert snel zo in het diepe, dat dan weer wel.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dit draait men hier:
    * Apache 2.2.3
    * Php 5.3.12
    * vBulletin Version 4.1.10
    En dat is alleen het zichtbare. Alles hierboven heeft meerdere exploiteerbare security-issues. Ik vind dat eigenlijk best wel een kwalijke zaak.
    Voor een overzicht van die issues:
    Apache 2.2.3 t/m #83
    Php 5.3.12 ca. bovenste 200
    vBulletin Version 4.1.10 t/m #13

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top