Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45

Discussie: high end zelfbouw

  1. #41

    Standaard

    Dit is fantastisch. Heeft u gemaakt het? Dit is de mooiste gitaarbody ik heb gezien. Van welke hout is het van?

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Triple a topjes en vogelogen- en tijgerstreepesdoorn doen een gitaar niet beter klinken, het is alleen mooi (al vindt niet iedereen dat). Als alleen de klank hi-end moet zijn kan je hierop ruim 50% besparen.
    Ik ben het zo met jou eens...!!

  3. #43

    Standaard

    @feter : T blijft een mooie body he

    @helge : Da's quilted maple aan de buitenkant met een binnenbaan van padoek en 2 stroken wenge. Zulke blanks maak ik met grote regelmaat. Prijs meestal 75-90 euro
    Op zoek naar hout ? Stuur een berichtje naar hout@masave.nl

  4. #44

    Standaard

    vergis je niet in wat er allemaal komt kijken bij het geheel zelf maken van een goede gitaar.
    of je machines hebt of niet.
    toen ik er 40 jaar geleden mee begon was er nog niks te koop, alleen elementen en beperkte hardware.
    tegenwoordig is alles te koop en dus binnen handbereik, maar dan nog is het een hele klus!

    als je voor 500 een prima, en mooie gitaar wilt zou ik er 1 kopen in china, via Dhgate of zo.

  5. #45

    Standaard

    Gooi het gewoon eens over een andere boeg: kijk op marktplaats naar een tweedehandsje uit de goedkopere klasse,vervang de elektronica,Pickups en tuners en als je persé wilt hobbyen doe je een refret naar smaak en voila,klaar is Kees.
    Nu zal dit geen waardevaste gitaar gaan opleveren maar een zelfbouw gitaar is nu ook niet echt een waardevast ding
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top