Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45

Discussie: high end zelfbouw

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard high end zelfbouw

    hoe zit dat nou als ik niet een goedkope zelfbouw gitaar wil maken....maar gewoon een dikke plank mahonie met flamed maple top wil, goeie hardware en ebbenhouten toets?
    liefst in een lp vorm alhoewel ik een tele ook nog aan t overwegen ben.

    uitgangspunt: ik ben student en heb al redelijk wat spulletjes, maar vind de aanschaf van NOG een gibson of een fender zo duur. Kan ik dat zelf niet maken voor rond de 500 eu ? dat zou erg mooi zijn want das een stuk goedkoper.

    ik heb zelf aardig wat gereedschap en ben zeker wel handig te noemen in dingen bouwen, spuiten, solderen etc.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Voor rond de €500 lan je een prima Tele bouwen. Een flamed maple top en een hals met een ebben toets lijkt mij lastiger worden binnen dat budget.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    budgetgewijs kan dat als je geen high end hardware (maar bv gewoon degelijk Gotoh spul) en dure boutique pu's gebruikt. Alleen moet je er rekening mee houden dat je eerste zelfbouw waarschijnlijk niet de kwaliteit van een gibson gaat hebben. Waarschijnlijk zal je na het voltooien van een eerste geslaagde gitaar beweren dat ze zelfs beter is dan een gibson of fender, maar later zal je deze boude stelling wijten aan enthousiasme

  4. #4