Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 93
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Smates Bekijk bericht
    Ik overweeg om mijn Vox AC30 en TC-Electronic G-System weg te doen en over te stappen naar een modeling apparaat. Hierbij denk ik aan de Kemper Amp Profiler of de Line 6 Helix.
    Reden voor de eventuele overstap is dat ik op drie hoog woon zonder lift. Het is een hele klus om vooral de Vox 's nachts na een optreden in mijn eentje naar boven te sjouwen (ouwe rocker; 50+).

    Zijn die modeling apparaten écht zo goed zoals ik overal lees in diverse fora? Ik speel voornamelijk clean, ik ben dus op zoek naar een apparaat dat een cleane Vox en een cleane Fender versterker goed kan benaderen.
    Is de Kemper in dit opzicht beter dan de Helix? En hoe zit het met de kwaliteit van de effecten van de Kemper en de Helix. Zijn de effecten op hetzelfde niveau als de G-System?
    Voor Fender clean zou ik zo een harley benton american sound in mijn jaszak steken.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Met modeling heb je nog steeds een versterker nodig, al is 't een goeie FRFR monitor die ook naar boven moet na een optreden toch?
    Maar voor oefenen en/of als er wat staat of dat je kunt inprikken is 't we héél makkelijk. Ik gebruik al jaren een vox tonelab LE. ene hand tas met tonelab en snoeren enzo, en andere hand de gitaar, maar 1 keer lopen en alles bij de hand. ideaal! Maar je moet je wel bereid zijn concessies te doen qua sound vaak.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Met modeling heb je nog steeds een versterker nodig, al is 't een goeie FRFR monitor die ook naar boven moet na een optreden toch?
    Maar voor oefenen en/of als er wat staat of dat je kunt inprikken is 't we héél makkelijk. Ik gebruik al jaren een vox tonelab LE. ene hand tas met tonelab en snoeren enzo, en andere hand de gitaar, maar 1 keer lopen en alles bij de hand. ideaal! Maar je moet je wel bereid zijn concessies te doen qua sound vaak.
    Het idee is natuurlijk dat je gebruikmaakt van de PA en van de monitors die er al zijn.
    Ik zou als ik zo zou spelen, zelf niet met een eigen monitor gaan zeulen, dan schiet je je doel wel een beetje voorbij.

    Overigens heb ik zelf een hele tijd gekozen voor modeling en dan rechtstreeks naar PA (Roland gp100 en boss gt-8 ). Voor optredens en ook wel met repeteren ben ik toch weer mijn mesa 50/50 met 2x12" gaan gebruiken. De combi met de buizen eindtrap maakt het wel levendiger. Het is overigens de vraag wat publiek (of zelfs maar bandgenoten) daarvan meekrijgt.
    Laatst gewijzigd door edje kadetje; 25 juli 2016 om 23:02 Reden: ongewilde smiley doo 8 )

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Voor optredens en ook wel met repeteren ben ik toch weer mijn mesa 50/50 met 2x12" gaan gebruiken. De combi met de buizen eindtrap maakt het wel levendiger. Het is overigens de vraag wat publiek (of zelfs maar bandgenoten) daarvan meekrijgt.
    Zo heb ik 't ook een tijd gedaan. modeling inprikken in de eindversterker van een buizentop en dan door de 4x12. Klinkt uitstekend!!
    Maar die 4x12 past zelfs niet in mijn auto... (laat staan dat ik 'm ging proberen 3 hoog omhoog te sjouwen.) dus die staat al tijden stof te verzamelen in mijn schuur en doet dienst als steun om de fiets tegenaan te zetten...

    Ik speel nu met die tonelab LE via een tech 21 powerengine. Een transistor eindversterker met 1 celestion 1x12. Met een partij finetunen klinkt 't goed maar is mis nog steeds die lage oomph van een 4x12. Dat bedoel ik met concessie. Gulden middenweg vinden tussen goed geluid en je een breuk sjouwen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Check ook de Atomic Amplifier:
    http://atomicamps.com/amplifire-pedal/

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16

    Standaard

    Als je de interactie tussen gitaar en buizenamp met speakercab belangrijk vindt en het boeket van gitaarcabinet geluid je beter doet spelen zou ik wegblijven van het modeling gedoe. Voor thuis en studio kan het handig zijn.

    Anderzijds het is jouw geld.

    Overigens zal het inderdaad allemaal weinig lichter worden. Daar hoef je het niet voor te doen. Beter is dan een Lunchbox ampje te kopen met een 1x12 of 2x12
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Overweeg een Torpedo Cabs of die goedkopere. Nu is m'n vraag, wat heb ik nog nodig om te kunnen spelen over de pc? Heb een op zich redelijk up-to-date, met standaard geluidskaart. Moet er nog een interface tussen? Alvast thanks.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    dit niks voor je? http://hughes-and-kettner.com/produc...ter-deluxe-20/
    terug te schakelen naar 1 watt of zelfs 0 watt met emulated output..
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Lijkt me een mooi ampje, super, wat is er mooi spul op de markt. Mijn bedoeling is om via m'n effectpedaaltjes door een amp/cab simulator naar de pc. Dus omzeilen van de hele versterker. Zag wel een USB aansluiting op de Torpedo, lijkt me dat het rechtstreeks naar de geluidskaart kan, maar ik weet het niet zeker.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ja, USB aansluiting op de Torpedo Cab is voor de laden van cab models, niet voor de transfer van audio.

    Om je vraag te beantwoorden: wat je nodig hebt is dit: pedalen (drive of preamp) -> Torpedo Cab -> ruimtelijke effecten -> audio interface. Dat kan een geluidskaart zijn (ik weet niet wat je hebt) maarals je een hele simpele geluidskaart hebt zou ik wel een redelijk USB interface nemen. Zoiets: http://www.bax-shop.nl/focusrite-scarlett-2i2
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top