Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 93 van 93
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    IR effect blijft een equalizer effect en headroom is minder...
    IR is volgens niet en EQ toch? Ik dacht dat dat alle lineaire karakteristieken ving. Dus ook reflecties, fase issues in hogere frequentie gebieden etc.

  2. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    IR is volgens niet en EQ toch? Ik dacht dat dat alle lineaire karakteristieken ving. Dus ook reflecties, fase issues in hogere frequentie gebieden etc.
    Je hebt in zekere zin wel gelijk:

    "When you apply an IR to a line out signal from your amp, you are not just applying a preset EQ curve to your amp’s signal, you are essentially applying the distinct sonic characteristics of a certain speaker, cabinet, mic, mic preamp, and any early reflections that also make it into the mic during the recording process.

    Technically, an Impulse Response, or IR for short, refers to a system's output when presented with a very short input signal called an impulse. Basically, you can send any device or chain of devices a specially crafted audio signal and the system will spit out a digital picture of its linear characteristics. For speaker cabs, that means frequency and phase response, phase cancellation between multiple speakers, edge reflections, and other audible signatures wrapped up in the gnarly, old pieces of wood, paper, and glue that guitarists find so endearing. IRs will not capture non-linear stuff like distortion and compression.

    When you're capturing an IR from a speaker cab, by necessity you are also sampling your D/A converter, power amp, the mic, mic preamp, your A/D converter, the cables you're using, and the room you are in. Basically, everything that comes in contact with the impulse as it makes it round-trip from your DAW and back again."

    Aldus Premier Guitars. Het is dus meer dan een equalizer alhoewel deze ook vaak gebruikt worden voor de wat simpeler speaker emulators. Maar het blijft wel een snapshot van een input signaal response, vandaar dat ik het enigszins vergeleek met een equalizer bij gebrek aan andere vergelijkingen ;-)

    Kemper doet dat overigens iets geavanceerder dan bijvoorbeeld Fractal Audio met hun tone match blok. Je zou dus een grote variëteit aan input signalen moeten samplen om meer in de buurt te komen van een realistische benadering.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 9 oktober 2016 om 21:25

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ben ik best benieuwd aan t worden naar dat Kemper gedoe hèhè. Ach, voorlopig toch geen tijd voor gitaar helaas. Eens in de 6 weken spelen in de kerk, meer tijd heb ik niet. Later als ons dochtertje wat groter wordt misschien weer. Kijken hoe de techniek van modelling er dan voor staat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top