Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 93
  1. #1

    Standaard Overstap naar modeling?

    Ik overweeg om mijn Vox AC30 en TC-Electronic G-System weg te doen en over te stappen naar een modeling apparaat. Hierbij denk ik aan de Kemper Amp Profiler of de Line 6 Helix.
    Reden voor de eventuele overstap is dat ik op drie hoog woon zonder lift. Het is een hele klus om vooral de Vox 's nachts na een optreden in mijn eentje naar boven te sjouwen (ouwe rocker; 50+).

    Zijn die modeling apparaten écht zo goed zoals ik overal lees in diverse fora? Ik speel voornamelijk clean, ik ben dus op zoek naar een apparaat dat een cleane Vox en een cleane Fender versterker goed kan benaderen.
    Is de Kemper in dit opzicht beter dan de Helix? En hoe zit het met de kwaliteit van de effecten van de Kemper en de Helix. Zijn de effecten op hetzelfde niveau als de G-System?

  2. #2

    Standaard

    Paar goeie wielen onder de Vox??


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb een aantal modeling amps gehad en ben er steeds weer op terug gekomen. Zelf vind ik het van alles net niks.

    Als je het met name om het gewicht gaat, wat ik goed begrijp, dan zijn er ook andere opties. Ik heb diverse amps, maar een ervan heb ik speciaal op het gewicht uitgezocht. Met 15 kg is mijn Engl Gigmaster 30 heel handelbaar en geloof me, dat ding kan erg hard. Ik speel ook overwegend clean en heb mijn vooroordeel over Engl met deze Gigmaster volledig overwonnen.

    Als je toch perse naar een modeler wil, Line6 is wel mijn minst favoriete merk.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Persoonlijk vind ik dit best overtuigend klinkend. Cleane sound uit een Kemper:


  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een Blug versterkertop met Blug Nano cabinet . De top weegt slechte 1 , 2 kilo en de Nano cabinet weegt slechts tien kilo en is zeer compact , die kun je misschien nog kwijt in een koffer op wieltjes

    http://www.bluguitar.com/english/AMP1.html

    Taurus heeft ook handzame pedaalversterkers tot negentig watt met buizen , al zijn ze wel wat groter dan die Blug versterker

    Het voordeel van losse componenten is dat je ze stuk voor stuk kunt verplaatsen
    Laatst gewijzigd door Brad; 25 juli 2016 om 19:19

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ja zo'n Vox is zwaar...... Maar moddelling als oplossing? Je gaat wel een stap terug in mijn optiek.

    Kijk zoals Joost zegt een naar amps die wat lichter zijn.

    Robin.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als ik mocht kiezen tussen die blug amp of een Taurus, dan doe mij die Taurus maar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou, om bij je el84 geluid te behouden kijken naar een koch studiotone, dat ding weegt ook zo'n 15 kg, ideaal en met 20 watt hard zat.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Paar goeie wielen onder de Vox??


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    En dat helpt de TS?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    En dat helpt de TS?
    Trap af wel, trap op niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top