Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard Nieuwe single + clip; View for a Day - Holding On

    Hey guys!

    Met mijn band View for a Day zijn we hard aan het werk om in oktober ons mini-album te releasen. In aanloop hier naartoe hebben we reeds twee singles uitgebracht en hebben we nu een derde gereleased!

    Bij deze! Hij heet "Holding On" en het is waarschijnlijk de meest poppy track van ons mini-album.



    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
    Laatst gewijzigd door Herman; 26 juli 2016 om 01:02
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Zelfde commentaar als ik meestal bij jullie geef: niet mijn ding, en het mist imho de killer hook, de melodie lijn die je bijblijft, maar het is enorm volwassen qua compositie, de mix is echt top, leuke clip, leuke kleuren, erg profi en goed heren!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ben zo vrij om ook eens geluisterd te hebben en nu commentaar te geven. Maar wie ben ik om dat te doen.
    Hier komt ie. Ik ben het helemaal eens met alles wat Fusion zegt. Top gedaan, alleen kreeg ik er spontaan een songfestivalgevoel bij. Top voor de ene, een beetje saai voor de andere...
    Maar nogmaals, super gedaan. Ik zou willen dat ik het zo kon! 👍🏻
    Kris

  4. #4

    Standaard

    Ik ben al ontzettend lang, ontzettend gek op de poetry van Getrude Stein. Helaas al heel lang overleden en zeker een van de mensen die ik graag eens had ontmoet.
    Zij is voor mij de absolute maatlat op het gebied van klankdicht.

    En voor het geval je niet zo bekend bent met dat fenomeen: Go kart Mozart is klankdicht. An sich betekenen de woorden niets, het krijgt betekenis door de klank.
    Onder mijn stukjes zie je nog wel eens dat ik Curtis Mayfield (held) citeer met zijn 'keep on keepin' on'. Net zoiets.

    Ik heb mezelf de volgende vragen gesteld:
    - hebben jullie een klankdicht willen schrijven
    - hebben jullie een tekst willen schrijven die aansluit bij de contemporaine stroming van alleen maar buitenkant
    En ik heb de vragen niet kunnen beantwoorden.

    Ik gok dat het voor een klankdicht te exact is, waardoor de begrijpelijkheid van de woorden de associatieve kanten van zo'n aanpak in de weg zitten.
    En dan zou ik de tweede mogelijkheid overhouden.

    'Bear' wat, 'holding on' to wat?
    Het is technisch geen slechte tekst in de zin van dat alles netjes past. Nergens wordt gesjoemeld of gewrongen, maar er mist te veel dingen die de zeggingskracht goed zouden doen.

    Een centraal thema niet benoemen? IJzersterk! Bij deze tekst wordt om alles heen gesmoesd. Dat maakt het een beetje nietszeggend.
    En zelfbeklag hè? Het is te zwaar om te dragen maar we moeten wel doorgaan.

    Schrijf eens leuk een paar teksten over feesten. Pilletjes die kraken op de trap bijvoorbeeld. Over mevrouwen die maandag niet met de fiets naar hun werk gaan. En je zult versteld staan van hoe je leven en je muziek daarvan opknappen.

    Mijn voorstel? Gooi de tekst uit je video, dan valt het niemand meer op wat er gebeurt. Dan gaan de sterke/pakkende kanten van de muziek de overhand krijgen. En de visuele kanten van de video. Want wat een lekker muziekje. Want wat een schoonheid, die video.

    Een beetje lang en rammelend betoog misschien.
    Ik hoop dat je het niet op voorhand afwijst, want het is zeker bedoeld jullie teksten te verbeteren. En een poging jullie af te brengen van zelfbeklag en het grote gebaar. Schrijf over kleine dingen die je bezighouden. Tussen de lakens zijn er maar weinig dingen zo zwaar, dat ze niet vol te houden zijn.

    Oja, nog één opmerking: laat je tekst eens door een native speaker nakijken. Now I see clearly, tenzij je een speciale reden hebt om van taalregels af te wijken.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 27 juli 2016 om 09:11 Reden: typo.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    @ Fusion, Thanks man! Tof dat je elke keer weer de moeite neemt de boel te beluisteren!

    @ Stoffel 34, thanks voor je reactie! Haha, ik snap ergens wel wat je bedoelt! Ik hoop persoonlijk juist dat het in het geval van een single een goed geval is voor ons. In de niet single tracks van het album zoeken we overigens meer dan eens de grenzen op buiten de "standaard popmuziek"

    @ Duhsjaak, Zo! Da's een hele analyse! Haha.. Ten eerste, bedankt voor je reactie! Het is soms inderdaad een bewuste keuze om bepaalde dingen juist algemeen te houden in teksten, zodat iedereen zijn eigen invulling hier aan kan geven. Wat betreft teksten na laten kijken; is bij ons ook al benoemd, nemen we zeker mee! Thanks voor de uitgebreide reply, daar hebben we juist wat aan!
    Laatst gewijzigd door Herman; 2 augustus 2016 om 20:42
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het eigenlijk helemaal prima klinken. Pakkend zangrefrein, knalt en doet me denken aan een paar van die Amerikaanse bandjes, die daar Punk genoemd worden, maar het totaal niet zijn.

    Die clip zou ik voor later bewaren, als herinnering van toen jullie nog op zoek waren

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik vind het ook wel oké hoor!
    Mag wel wat meer meer attitude/ballen hebben zodat het inderdaad niet als een songfestival liedje overkomt maar voor de rest goed gezongen, lekkere gitaarpartijen en goed gemixt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik ben het eigenlijk wel eens met het commentaar zowel in de teksten, de compositie als de productie. De uitvoering zelf is gewoon goed, inhoudelijk is het net een waterverf schilderij, als je maar genoeg met kleur in de weer gaat krijg je het velletje vanzelf vol. Ik mis duidelijke dikke lijnen. Die zijn ook lastig, je moet een keuze maken, een statement. Wat dat betreft sluit de clip goed aan bij de compositie en de tekst.

    Het voordeel van alles hullen in vage wolken is dat je er weinig iets tegen kan hebben, het nadeel is dat je er nauwelijks iets voor kan hebben. Mijn mening. Maar vanuit een artistiek standpunt, commercieel gezien kan je best gelijk hebben met het beating around the bush.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Klinkt zelfs nog goed op de speakertjes van mijn computerscherm dus het mixje zit wel goed denk ik zo. Liedje zelf zeker niet minder dan wat ik op 3fm de hele dag hoor...en dat zal ook wel het probleem zijn....er wordt zoveel van dit soort liedjes gemaakt...je zult een beetje geluk moeten hebben...maar het is zeker niet verkeerd. Keep up the good work.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #10

    Standaard

    O, en deSjaak heeft zowaar een keertje gelijk; gooi die tekts uit het clipje weg!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top