Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Music Video!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Music Video!

    Hey allen

    Met graagte stel ik de 1ste DIY clip van mijn band Subway City voor:

    https://www.youtube.com/watch?v=gC3rhopFzms

    Laat maar iets weten

    Enjoy!
    Groetjes

    David

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi nummer, goeie arrangementen en koortjes.
    Erg mooi gedaan! Ik vond jullie live opnames al veelbelovend en dit is nog beter!
    De stijl doet me aan de Nederlandse band Johan denken en dat is een compliment! Die maken erg vakkundige mooie popliedjes!
    Ga zo door!

  3. #3

    Standaard

    Helemaal mee eens.
    Hapt lekker weg, zonder alleen maar lightweight te zijn.

    Ik vinnut lekker.
    Een idee om deze clip naar Excelsior zenden en te vragen om een gesprek?
    Jullie zouden zeker een fatsoenlijke kans hebben naar mijn smaak.

    Keep on keepin' on, zei Curtis Mayfield. Zei die het nog maar eens.
    Vriendelijke groet, Gus



    On second thoughts toch nog een klein puntje van kritiek.
    Strikt persoonlijk vind ik, dat ik genoeg strafwerk heb gehad vroeger, om het niet nu ook nog te hoeven doen.
    Iets teveel long long long long time dus naar mijn smaak.
    Net als la la la een moment waarop je iets leuks met het liedje had kunnen doen. Niet dat je gelalaad hebt, natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 24 juli 2016 om 19:54 Reden: Bij nader inzien dus hè.......

  4. #4

    Standaard

    Geweldig nummer!! Heerlijke zang en compositie. Doet me aan van alles denken en vooral genieten. Als jullie in deze stijl een CD volspelen, koop ik 'm onbeluisterd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Dank jullie allemaal, echt héél fijn om te lezen!! op vi.be/subwaycity vind je nog enkele songs!

    Cheers!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaan jullie dit eigen werk aanbieden aan platen labels? Gewoon wat kleinere labels benaderen en kijken of je airplay in België kunt krijgen. Ik heb het idee dat de Belgen nog echt geïnteresseerd zijn in dit soort gitaar pop liedjes met dit soort zang en meerstemmigheid. En vooral veel live spelen zodat jullie een solide fanbase op kunnen bouwen. Dan moet dat helemaal goed komen, jullie zijn nog jong dus voldoende ontwikkeling mogelijk. Belangrijk hierbij is dat jullie vaste bezetting meerdere jaren (minimaal 5 jaar) bijmekaar blijft, zodat je nog beter op elkaar ingespeeld raakt!
    Ga zo door, ik heb genoten van deze muziek. Top gedaan! 👍

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Gaan jullie dit eigen werk aanbieden aan platen labels? Gewoon wat kleinere labels benaderen en kijken of je airplay in België kunt krijgen. Ik heb het idee dat de Belgen nog echt geïnteresseerd zijn in dit soort gitaar pop liedjes met dit soort zang en meerstemmigheid. En vooral veel live spelen zodat jullie een solide fanbase op kunnen bouwen. Dan moet dat helemaal goed komen, jullie zijn nog jong dus voldoende ontwikkeling mogelijk. Belangrijk hierbij is dat jullie vaste bezetting meerdere jaren (minimaal 5 jaar) bijmekaar blijft, zodat je nog beter op elkaar ingespeeld raakt!
    Ga zo door, ik heb genoten van deze muziek. Top gedaan! ��

    Welja, ik geloof ook dat meeste bands niet 'doorbreken' of hoe je het ook wil noemen omdat ze te vroeg ermee stoppen. We zijn nog maar sinds oktober bezig en ik voel ook wel dat er schommelingen zitten in de zin/energie/het vuur/.. maar momenteel loopt het wel super, een paar mooie podia deze zomer.

    Wat labels enz betreft weet ik het niet zo goed, de contracten die ze tegenwoordig aanbieden zijn echt om van te huilen voor de artiesten. Ik denk dat we momenteel zo autonoom mogelijk eerst een fanbase moeten opbouwen, de rest komt dan vanzelf .

    Ik heb wel interesse in een goede boeker en/of manager.

    Thanks!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi om te lezen, David.
    Zorg dat je het als band fris houdt wat repertoire dus ook vernieuwen binnen de nummers die je schrijft, veel experimenteren en dan hou je het lang vol met mekaar. Het belangrijkste is genoeg optredens doen, anders blijf je in de oefen ruimte hangen.
    Manager zou ik niet aan beginnen, wel een goed boekingsburo zoeken.
    Wij met empire, weliswaar een coverband, hebben bewust gekozen voor een klein artiestenburo die uit de regio komt. Is flexibel, zitten niet vast aan exclusiviteit en als we rechtstreeks via onze site aanvragen krijgen dan doet hij daar ook niet moeilijk over.
    Bij een groter buro ben je band nummer zoveel en echt een nummertje die achteraan moet sluiten, zeker als nieuwkomer.
    Mijn tip: zoek een klein lokaal buro in jullie regio, grote kans dat die jullie vaak en op leuke podia kan wegzetten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Leuk! Mooie melodielijnen, heldere mix (al mag de zang wel wat meer op de voorgrond en de elektrische gitaar soms n tandje zachter). Zou soms net wat meer ballen mogen hebben in de uitvoering. Maar erg goed verder, beetje Eels meets Eleven (die rockband dan he), vooral zo deurgaan!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top