Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Smitty onderweg!

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ben benieuwd! Vind de Robot echt beter klinken dan de MM Luke, meer woody en niet zo klinisch. Sowieso vind ik in die periode zijn sound veel mooier klinken dan bijv. Los Lobotomys periode.
    Vind ik dus ook.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En de grap is dat hij nu weer terug gaat naar luke 3 varianten met mahonie body, maple top en 2 humbuckers ��
    Word luke toch eindelijk verstandiger ��

    Haha dat klopt ja, maar ik betwijfel of hij uiteindelijk ook terug zal gaan naar z'n EMG'tjes (weet wel zeker van niet ).

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janhaakma Bekijk bericht
    Oh dat bedoel je.

    Nee dat wordt het zeker niet. Het wordt ook geen tele maar een strat. Qua specs bijna 1:1 gelijk aan de Valley Arts Robot van Lukather. De EMG Lukather set had ik nog, vind ik (vooral in combinatie met mijn CAE/VHT amp) te gek klinken. Maar mochten ze straks toch niet bevallen; een ander setje pickups is snel geplaatst.
    De Robot is nog steeds de gitaar die mij het meest tot de verbeelding spreekt. Vroeger hadden we een VHS tape van een optreden van Toto in Den Bosch in '92. De eerste toer nadat Jeff Porcaro overleed. Lukather speelde 90% van die show op die gitaar. Zo'n gaaf ding! Ik ben ook erg benieuwd hoe jouw gitaar gaat worden!

    PS: Ik vind z'n sound overigens nu wel een stuk beter, hoor. Met die DiMarzio's en Bogners. Maar ik denk eigenlijk dat als hij die gitaar in zijn huidige setup prikt, het nagenoeg het zelfde klinkt. Het is vooral die chorus, etc die het hem voor mij niet echt doet.
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 23 juli 2016 om 23:22
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vroeger vond ik Lukathers lead sound verre van mooi met die chorus en die bakken galm erdoorheen. Zo giga 80s. Tegenwoordig heeft hij een hele mooie ronde en open lead sound. Hij gebruikt veel minder gain dan daarvoor en dan vroeger.
    Wanneer zijn de foto's te posten, Jan ?

  5. #25

    Standaard

    Foto's zal nog wel even duren, ik denk/hoop dat'ie in oktober klaar is...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janhaakma Bekijk bericht
    Foto's zal nog wel even duren, ik denk/hoop dat'ie in oktober klaar is...
    Zo'n cncmasjien spuugt hem in 3 kwartier uit. Ff afmonteren. Zou dinsdag a.s. klaar kunnen zijn.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  7. #27

    Standaard

    Haha grapjas! Dat zou mooi zijn…!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Wat het ook worden mag, een Smitty is per definitie een lust voor oor en oog.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wat het ook worden mag, een Smitty is per definitie een lust voor oor en oog.
    Zeer zeker! De gitaar is (hopelijk) in oktober klaar, maar ik krijg wel op kortere termijn al foto's van het computer ontwerp en het frezen e.d. Zal daar zeker wat plaatjes van posten hier. :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top