Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Breedte zelfbouw side bender

    Ik wil een side bender maken voor mijn nieuwe project (jumbo gitaar). De verwarming zal plaats vinden d.m.v. lampen of bv een keramisch element. Nu vraag ik mij af wat voor breedte van de mal ik aan zal houden.

    De verwarming komt van onder vandaan dus m.i. zou het hout van de zijkanten-gitaar binnen de opstaande kanten van de side bender moeten vallen. In mijn geval: zijkant-gitaar minimaal 12 cm dus dan bv 14 cm tussen de mal. Dit om er voor te zorgen dat het hout volledig verwarmd wordt en dus de randen niet afgedekt worden waardoor ze slecht buigen. Ik ben echter bang dat de metalen plaat de druk niet kan verwerken en zal indeuken met alle gevolgen van dien. Ik vind het nl moeilijk om in te schatten hoeveel kracht er op die metalen plaat komt te staan.

    Misschien is de metalen plaat sterker dan ik denk omdat hij rond staat en steun krijgt van de zijkanten van de side bender maar ik ben toch benieuwd hoe jullie daar over denken.

    Wie heeft ervaring met het maken cq gebruiken van een dergelijke side bender?
    Alle info is welkom.

    Fer

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    hoi, ik heb zo'n ding gebouwd en gebruik hem nog wel geregeld.
    ik kom niet vaak op dit forum dus mail me even.
    kunnen we info uitwisselen. gert at gitaarwerken . nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top