Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31

    Standaard

    Oh woops, heb ik het verkeerd gezien.

    Je m'excuse!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    [QUOTE=Chew;3250026]
    Heb je weleens van Amber pickups gehoord? Nog nooit geprobeerd, maar was er benieuwd naar : https://www.maxguitarstore.com/produ...humbucker-set/.

    http://www.amberpickups.de/index.php?hb

    !/QUOTE]

    Amber Pups zitten naar ik meen standaard in Maybach Lesters.... welk type Ambers weet ik ff niet maar 'men' is lyrisch over het geluid van Maybach Lesters en 'dus' over de Amber pups....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht

    Amber Pups zitten naar ik meen standaard in Maybach Lesters.... welk type Ambers weet ik ff niet maar 'men' is lyrisch over het geluid van Maybach Lesters en 'dus' over de Amber pups....
    Maybach laat naar eigen specificaties inderdaad zijn pu's bij Amber maken. Maar dit zijn dus custom pu's die Amber niet los op de markt brengt. Het zijn echter geen laagohmige pu's zoals de pu's waar TS naar op zoek is (hoe goed ze ook zijn).

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Maybach laat naar eigen specificaties inderdaad zijn pu's bij Amber maken. Maar dit zijn dus custom pu's die Amber niet los op de markt brengt. Het zijn echter geen laagohmige pu's zoals de pu's waar TS naar op zoek is (hoe goed ze ook zijn).
    Ach ja, het wemelt van boutiekpickups. Het is maar net wat er weer en vogue is. Kloppmann heeft ook vintage PAF-copies. Throbak schijnt ook de shit te zijn. Klein heeft evenzo 'epic series', ofwel recreaties van het origineel. En zo kun je er nog een zwik noemen: Peter Florance, WCR, Sheptone, Lollar, Wolfetone. Motor City etc.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Maybach laat naar eigen specificaties inderdaad zijn pu's bij Amber maken. Maar dit zijn dus custom pu's die Amber niet los op de markt brengt. Het zijn echter geen laagohmige pu's zoals de pu's waar TS naar op zoek is (hoe goed ze ook zijn).
    De classics lijken wel laagohmig te zijn. Bovendien gaf de topicstarter aan stiekem heel erg van het P90 geluid te houden, vandaar dat ie bij me te binnen schoot ;-) :

    "Underwound Version with extreme well defined tone, ALNICO II Magnet. Wolfgang Damm is the man behind Amber pickups. This guy really knows his pickups…As a reference: He helped to develop the P 94 pickup for Gibson – you know, this P 90 with a humbucker format."

    Overigens ben ik het geheel eens met Telerocker; er zijn er natuurlijk 238123987123x fabrikanten die de shit schijnen te zijn.
    Laatst gewijzigd door Chew; 25 juli 2016 om 16:04

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ook een mogelijkheid: Wilde L-90. Klinkt als iets tussen een humbucker en een P90 in. Je moet wel van de look houden.Maar voor de rest wel érg lekkere dingetjes.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als de TS een P90 sound wil, zijn er genoeg p90's in humbuckerformaat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top