Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Wow! Allemaal nogmaals bedankt voor tips en leuke reacties!
    @joost: pfff, say no more
    @gus: Heb die Lucid pickups ff gecheckt; weet niet hoor of dat bij mijn ES past. Wel bedankt voor de tip. En zoals gewoonlijk voor de humor natuurlijk! Allemaal fijne gozers bij elkaar
    @Kakihara: Natuurlijk, The Creamery. Ooit een rickenbacker pickup opnieuw laten wikkelen naar mijn smaak. Moest vetter gaan klinken, meer output. Heeft hij erg netjes en snel gedaan. Ga ik ook nog even kijken dus.
    @Pepe: Bluesbucker is ook een optie inderdaad. Idee erachter spreekt mij wel aan. Beetje p90 achtig met toch de humbucker looks. Misschien kan Orpheo tzt mijn MHS pickups eens bekijken, i.i.g. de rammel eruit halen. Wil deze wel origineel houden. Soms ben ik wel eens wat wispelturig en verkoop ik zomaar weer een gitaar. Dan is het fijn om de originele pickups erbij te hebben.
    Maar goed natuurlijk ga ik er vanuit dat hij in mijn bezit blijft zodra de pickups naar wens zijn.
    @MikeD: Thanks voor de tip. Radioshop pickups had ik nog nooit van gehoord. Speciale set voor de ES lijkt wel erg dicht in de buurt te komen van wat ik zoek.

    Misschien ga ik vandaag even een filmpje opnemen met de ES345. Elke gitaar is anders, dus ook de combinatie met de pickups. Wellicht leuk om de gitaar op deze manier in actie te zien / horen.

    Heb dit filmpje nog gevonden waarin je heel goed het verschil tussen een setje Gibson burstbucker 1 en 2 pickups tov van een setje Dimarzio EJ customs kan horen. Heel helder zonder dat het teveel 'gretsch' wordt. Check maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=7QEkI1OHews
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Heel stiekem denk ik dat je blij zou worden van de oude Ttops die in mijn 335 zitten.
    Als je kijkt naar specs dan zou je het moeten zoeken in de combinatie van low output, een lage inductance en scooped mids lijkt me.

    Ik zou, maar dat ben ik, die EJ's gewoon proberen, ik heb niet het idee dat er mensen hier rondlopen die je er iets over kunnen vertellen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 22 juli 2016 om 10:48
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Tja, die TTops daar heb ik ook naar gekeken. Moeilijk te vinden voor een leuk prijsje lijkt het wel.
    Ik laat inderdaad maar gewoon zo'n setje EJ customs komen. Voor dat geld kan ik het altijd proberen terwijl ik ondertussen gewoon verder blijf kijken. Dus tips blijven welkom!
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    mailtje sturen naar Curtis Novak of andere pickup-maker die graag met je meedenkt?

    edit: misschien ook kijken naar minihumbuckers?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    misschien ook kijken naar minihumbuckers?
    Minihumbuckers in een 345 VOS? Dat past toch niet (letterlijk) en is daarnaast ook wel heiligschennis lijkt mij.......

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Nee dat past niet (hoewel Gibson daar ringen voor heeft) maar kwa sound zou het vrij ideaal zijn voor het gewenste klankbeeld.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Minihumbuckers in een 345 VOS? Dat past toch niet (letterlijk) en is daarnaast ook wel heiligschennis lijkt mij.......
    Wat Pepe zegt. En het is pas heiligschennis om niet het maximale uit je gitaar te halen omdat je vindt 'dat het niet hoort'. Gitaar is niet eens oud, en met die ringen is het vermoedelijk ook weer omkeerbaar.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Wat Pepe zegt. En het is pas heiligschennis om niet het maximale uit je gitaar te halen omdat je vindt 'dat het niet hoort'. Gitaar is niet eens oud, en met die ringen is het vermoedelijk ook weer omkeerbaar.
    Ieder maakt zijn eigen keuzes, maar in een nieuwe gitaar van €4000,- zou ik geen knutselwerk willen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ieder maakt zijn eigen keuzes, maar in een nieuwe gitaar van €4000,- zou ik geen knutselwerk willen.
    jij speelt liever op een gitaar van €4000 die niet helemaal naar smaak is?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Qua looks zou ik er geen mini humbuckers in willen zetten maar qua sound zeker wel. Heb nog een sheraton liggen waar originele Gibson USA mini humbuckers inzitten.
    Veel transparanter dan de mhs humbuckers. Toch een echte humbucker maar ook weer heel anders dan een filtertron. Perfecte middenweg eigenlijk.
    Hmmm...
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top