Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard OK gitaarlessen | Op zoek naar jouw ervaring!

    Heb je een gitaar, maar mis je handige tips/kennis om verder te komen?

    Ik, OK gitaarlessen, ben bezig met het maken van een serie gratis videolessen en ben benieuwd naar jouw ervaring. Dit forum leek me een uitstekende plek om dit te zoeken en, wie weet, te vinden!

    De lessen zullen rond september online komen op www.okgitaarlessen.nl en op youtube

    Wil je je ervaring delen? dan kan dat via Facebook of stuur een mail naar onnokestens@icloud.com.
    Grote kans dat jouw vraag beantwoord wordt in één van de video's!

    Bedankt voor je aandacht!

    Groeten Onno
    Laatst gewijzigd door Okestens; 19 juli 2016 om 17:46

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Okestens Bekijk bericht
    Heb je een gitaar, maar mis je handige tips/kennis om verder te komen?
    En als je zelf vragen hebt, je hebt het forum gevonden he!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Hey Onno,

    allereest welkom op het forum!

    Ik heb de filmpjes gekeken en ik zal heel eerlijk zeggen wat ik daar uit mijn ervaring, want daar vraag je volgens mij om, van vind. Er zijn een heleboel gasten die How To Play video's op internet zetten en met enige regelmaat kom ik er wel eens wat van tegen. Wat me daarbij opvalt is dat sommige van die gasten het behoorlijk professioneel aanpakken. Sowieso door de spraak en gitaar (al dan niet digitaal) afzonderlijk van elkaar op te nemen hetgeen de kwaliteit van het totaalplaatje tegen goede komt. Ook zie ik met enige regelmaat meerdere camerastandpunten en zelfs tabs die onderin meelopen en dat dan helemaal in elkaar gemonteerd.



    Deze dude kom ik vaak tegen. Hij pakt het redelijk 'basic' aan, wel een goede gast, speelt behoorlijk lekker, goede sound en kwalitatieve opname.



    Als ik dat vergelijk met jouw filmpjes zie ik op een aantal punten nog wel een gat. Nu ben je pas net bezig en zie dat je een eigen website en youtube kanaal hebt dus het lijkt me dat je best wat ambities hebt. Ik ben dan ook wel benieuwd naar de achterliggende gedachte. Hoe ga je mensen bereiken? Ga je inzetten op kwaliteit, ga je specifieke nummers kiezen die je nog niet tegen komt, richt je je met name op de kijker die het Engels niet volgt? Of vind je het gewoon heel leuk om te doen en is dat de belangrijkste drijfveer?
    Het is natuurlijk allemaal prima en ga vooral door, maar als ik nu een How to Play zou zoeken en kon kiezen uit een filmpje van bijvoorbeeld jou of Marty zou ik voor Marty kiezen.

  4. #4

    Standaard

    Hartelijk dank voor de feedback/tips Da Vinci!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik heb je filmpje nog maar vluchtig bekeken maar hierbij toch enkele opmerkingen :
    - bij een les over een liedje, waarom geen korte intro waarbij je eens doorspeelt wat je gaat aanleren ?
    - persoonlijk zou ik eerst de akkoorden aanleren en dan de tokkel van en liedje
    - de kleurenkeuze van de pancarte met akkoorden bij een van de liedjeslessen die je in het begin toont bij les zou ik aanpassen (contrast niet erg duidelijk)

    Positief : je legt alles zeer rustig en duidelijk uit.

    Een goede referentie voor youtube lessen vind ik justinguitar.com. Van deze filmpjes heb ik al veel geleerd.
    (De filmpjes van marty.schwar(t?)z waarnaar hierboven werd verwezen vind ik overigens niet altijd goed. Vaak wat rommelig. )
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 1 augustus 2016 om 14:30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top