Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Ruis in zelfbouw pedaal

    Ik heb van een vriend van me een zelfbouw 'treble booster' gekregen. hij heeft maar 2 controls: een volume en een aan/uit knop.

    Die aan/uit knop doet het soms niet goed. Als ik het pedaal uit heb, komt ik soms die knop een paar keer heen en weer wiebelen eer er weer geluid uit m'n amp komt. Zonder dat pedaal in m'n rig heb ik er totaal geen last van. Andere patch kabels lost het probleem niet op. Ergo: het zit 'm in de switch. Die kan ik redelijk makkelijk zelf vervangen (denk ik)

    Maar... er zit ook een enorme ruis in dit pedaal. Hij klinkt prima maar ruist enorm. Neen, geen brom. tis echt die 'ssshhhhhhhh' die ik hoor. hoe waarschijnlijk is het dat het probleem in die switch zit? Als dat niet het geval is, wat kan ik dan doen om de boel op te schonen? Dit pedaal is nu namelijk echt totaal onbruikbaar.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ruis zal echt uit de elektronica komen, niet uit een brakke schakelaar. Het is ook vrij logisch dat als je hoog boost ruis boost.
    Is er een schema en / of scherpe foto van het interieur waarop componenten goed en leesbaar zijn te zien?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Is er een schema en / of scherpe foto van het interieur waarop componenten goed en leesbaar zijn te zien
    Zou veel helpen !

    Als er een germanium transistor gebruikt is zou het daar aan kunnen liggen; sommige exemplaren ruisen als de zee !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top