Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Er moet niks, er gaat niks van stuk. Ik zou gewoon luisteren wat het verschil is en bepalen wat je het prettigst vind en daarop instellen.
    Dat snap ik.... maar dan nog.. Ik begrijp niet wat de handleiding aangeeft..
    Het is toch raar dat het niet te vinden is?
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 1 september 2017 om 20:25
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Dat snap ik.... maar dan nog.. Ik begrijp niet wat de handleiding aangeeft..
    Het is toch raar dat het niet te vinden is?
    In dit topic komen zowel de ontwerper van het pedaal als iemand van DOD aan het woord. Ook de functie van beide dip switches wordt besproken:

    https://www.thegearpage.net/board/in...1664997/page-8

    Ik vind het een top pedaal maar wel in direct contact met je pickups. Een gebufferd pedaal ervoor zoals bijv. een Nobels odr-1 maakt dat het pedaal veel minder warm klinkt. Dit kun je aanpassen door de 1e dip switch te veranderen. Maar hij klinkt het best rechtstreeks op je gitaar. De tweede dipswitch schijnt zo weinig verschil te maken dat ze het buiten de handleiding hebben gehouden. Er wordt in het gearpage topic over gegrapt door de representative van DOD.
    Laatst gewijzigd door hulst; 1 september 2017 om 22:34

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Heb ik ook allemaal gelezen. Maar "aanpassen door te veranderen" is voor mij niet duidelijk. Uitzetten? Of juist Aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    . Dit kun je aanpassen door de 1e dip switch te veranderen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Heb ik ook allemaal gelezen. Maar "aanpassen door te veranderen" is voor mij niet duidelijk. Uitzetten? Of juist Aanzetten?
    They're primarily meant to be used in a chain where a buffer or other pedal in front adds too much brightness for your taste. By default they are at their brighter setting but you can use them to change the input impedance and darken the filter range subtly.

    Switch 1 staat standaard dus op de meest heldere stand (ON), wordt het pedaal te treble met een buffer ervoor, zet je de switch op de andere stand (naar beneden = uit). Switch 2 staat standaard op uit maar doet niet zoveel volgens pagina 9 van diezelfde thread. Uiteidelijk heeft de input filterknop op het pedaal zelf het meeste effect.

    De kracht van dit pedaal is zijn open, dynamische karakter. Dat werkt naar mijn idee tóch het beste zonder buffer ervoor en rechtstreeks op je pickups. Ik gebruik het liefst low output single coils, met humbuckers is er misschien weer een andere waarheid, succes.
    Laatst gewijzigd door hulst; 2 september 2017 om 08:11

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    They're primarily meant to be used in a chain where a buffer or other pedal in front adds too much brightness for your taste. By default they are at their brighter setting but you can use them to change the input impedance and darken the filter range subtly.

    Switch 1 staat standaard dus op de meest heldere stand (ON), wordt het pedaal te treble met een buffer ervoor, zet je de switch op de andere stand (naar beneden = uit). Switch 2 staat standaard op uit maar doet niet zoveel volgens pagina 9 van diezelfde thread. Uiteidelijk heeft de input filterknop op het pedaal zelf het meeste effect.

    De kracht van dit pedaal is zijn open, dynamische karakter. Dat werkt naar mijn idee tóch het beste zonder buffer ervoor en rechtstreeks op je pickups. Ik gebruik het liefst low output single coils, met humbuckers is er misschien weer een andere waarheid, succes.
    Kijk, duidelijke taal! Onwijs bedankt!! Helaas zit je met een wah als snel aan een buffer voor het pedaal. Ik moet even een moment gaan zoeken om rustig met het knopje te experimenteren. Ik weet nu in iedergeval wat dip1 doet.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top