Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 45
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Volgens mij halen jullie twee dingen door elkaar heen, de Joyo JF36 Sweet Baby (what's in a name),
    is een kloon van de MP Sweet Honey. De 'British' (True tone) van Joyo daar in tegen is een kloon
    van Tech 21 Blonde, zeker leuk pedaal maar verre van transparant.

    Deze 'schoonheid', bedoel ik dan...


  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Volgens mij halen jullie twee dingen door elkaar heen, de Joyo JF36 Sweet Baby (what's in a name),
    is een kloon van de MP Sweet Honey. De 'British' (True tone) van Joyo daar in tegen is een kloon
    van Tech 21 Blonde, zeker leuk pedaal maar verre van transparant.
    De verwarring valt wel mee:
    Pepe had het over de American Truetone, dat is de kloon van de Tech21 Blonde dacht ik.
    Ik refereerde aan het "waar voor je geld" van de (Harley Benton / Joyo) Truetone serie, daar heb ik de British van = Tech21 British kloon.
    En de Joyo sweet baby schijnt inderdaad een goede kloon van de sweet honey overdrive te zijn. Ik heb nu een paar klonen gehad en die klinken echt niet verkeerd maar op een gegeven moment stond mijn pedalboard toch wel snel vol met "net niet spul". Niet dat ik mijn neus ophaal voor goedkope pedaaltjes hoor maar het verschil tussen mijn zvex distortron en de British truetone die ik daarvoor gebruikte is me het extra geld wel degelijk waard. (lang leve de tweedehands markt uiteraard)

  3. #33

    Standaard

    Bedankt voor jullie adviezen en tips.
    Ik heb zojuist een Mad Professor Sweet Honey Overdrive gekocht van iemand die zijn dertig jaar oude Pearl OD-5 na jaren weer terug had gevonden. Hij vond de Pearl warmer klinken, dus de SHO mocht gaan. Ik was het volledig met hem eens. Net even een kwartiertje over het pedaal gespeeld dus ik weet er nog weinig zinnigs over te melden behalve dat de volume- en de gainknop erg interactief zijn en de focusknop gewoon echt werkt. De gain range varieert van bijna helemaal geen oversturing tot naar mijn smaak best veel overdrive. Met de focusknop helemaal naar rechts ietsje teveel mids naar mijn smaak maar we zullen zien, misschien kan mijn tube screamer daardoor ooit nog wel de deur uit...
    (mijn excuses voor de uiteindelijk misleidende topic titel trouwens)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, die focus doet iets met het midhoog en gain, in het midden is ie redelijk neutraal. Good choice.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Shit, krijgt plots GAS, maar heb geen plaats op het bordje.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Shit, krijgt plots GAS, maar heb geen plaats op het bordje.
    Die is makkelijk, nieuw pedaal én nieuw bordje dan.

  7. #37

    Standaard

    Update, voor wie het interesseert.

    Ik begon dit topic met de vraag of iemand ervaring had met de DOD Looking Glass Overdrive. Ik was op zoek naar een low gain overdrive pedaal. Niemand had er ervaring mee en de meningen waren uiteraard verdeeld.

    Waar iemand wel goede ervaring mee had was de Mad Professor Sweet Honey Overdrive, deze uiteindelijk ook gekocht. Ik geloof niet dat er 1 slechte review van dit pedaal te vinden is op het internet. Low gain is de sweet honey zeker maar man, wat een krasserige mid hump oversturing kreeg ik ermee zeg. Het was óf te schel, of te dof maar altijd die mid hump. Dat was precies de reden waarom ik mijn maxon tube screamer had verkocht, ik blijk allergisch te zijn voor die mid hump en die compressie.
    Een half jaar heb ik geprobeerd de sweet honey lekker te vinden, iedereen vindt het namelijk een top pedaal. Toch was het vorige week genoeg, op marktplaats met dat ding! Maar wat nu; ik wil een vol spectrum, low gain overdrive.

    Nu is het geval dat ik een Distortron pedaal heb van zvex, dit pedaal kleurt mijn geluid maar dat is ook de bedoeling, echter het overstuurde geluid vind ik prachtig: het klinkt of je twee versterkers tegelijk hoort, eentje clean voor definitie en eentje overstuurd voor dat "saggy" gevoel. Blijkt dat er in dat pedaal geen opamp zit maar mosfet transistoren. Shit, Pepe van dit forum die toch écht wel wat pedaaltjes heeft getest noemt het een "plasticy saus" ofwel de fet signature. Tóch hou ik van dat geluid, dus welk pedaal is low gain, heeft fet transistoren i.p.v. een opamp en daarmee waarschijnlijk asymmetrisch clipping?

    De DOD Looking Glass Overdrive.....
    Die staat dus nu op mijn pedalboard en heeft inderdaad die fet signature. Asymmetrische, transparante, uncompressed overdrive, mmmmmm.
    Uiteraard zit ik in de honeymoon fase maar voor mij is dit een top pedaal!

    Zeer representatief filmpje door de heer Mike Hermans:

    https://youtu.be/SLTVv1lIDZIhttps://youtu.be/SLTVv1lIDZI
    Laatst gewijzigd door hulst; 1 april 2017 om 23:04

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik denk dat mijn "plasticy" op de jfet sloeg? Volgens mij is de mosfet net even wat anders maar soit.

    Enniewee, de Looking Glass klinkt goed en ik herken het soort geluid wel van de Keeley Katana blues drive, Keeler Push en Subdecay Liquid sunshine; een vrij natuurlijke tube like compressie met zo'n ringing twinkle hoog er in.
    Dat soort pedalen vind ik echte grab & go's, doen het altijd wel goed, geen extreme koekenbakkers.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Sinds kort heb ik een Looking Glass. Eerste ervaringen zijn goed.
    Ik zit nog wel met de interne dipswitch.
    Als je een gebufferd pedaal voor de LG hebt staan moet je dipswitch 1 veranderen. Maar ik kom nergens tegen hoe hij moet staan.
    ON of OFF bij een gebufferd pedaal?

    https://s26.postimg.org/twuo9llvd/Sc...901-174939.png



    Ik kom er niet uit... Iemand?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Als je een gebufferd pedaal voor de LG hebt staan moet je dipswitch 1 veranderen.
    Er moet niks, er gaat niks van stuk. Ik zou gewoon luisteren wat het verschil is en bepalen wat je het prettigst vind en daarop instellen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top