Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    Ik betrap me er zelf wel op dat het zoeken naar het perfecte pedaaltje (binnen het gestelde budget) me (te)veel plezier geeft.
    Als het pedaaltje dan eindelijk gevonden en gekocht is, dan gaat het op mijn pedalboard en dan is de zoektocht over. Ik kan dan in theorie de rest van mijn leven gelukkig en tevreden alleen maar gitaar gaan spelen maar daar gaat het mis. Binnen no time "mis" ik dan weer iets en begint het spelletje opnieuw, mijn gitaar hangt weer aan de muur en ik zit youtube filmpjes te bekijken.
    Ooit word ik dus een heel goede pedalenkoper, een goede gitarist worden is bijzaak..... (ik speel al meer dan 25 jaar, als ik talent had gehad, dan was het er al wel uitgekomen, tóch!?)
    Ik weet zeker dat niemand van jullie hier iets in herkent
    Ik herken het wel.

    Was denk ik ongeveer 1994 toen ik een crybaby, een fuzz (volgens mij Dunlop, zwart smal doosje, twee potmeters met dikke rubberen knoppen die je met je voet kon bedienen, een Marshall Guv'nor en een Proco Rat had. Daar heb ik jaren mee gedaan, met heel veel plezier en tevredenheid. Internet kende ik niet, YouTube al helemaal niet. Ik kende wat er in de winkels lag.

    En dan later is er internet. Je hebt een tubescreamer, maar kennelijk is er variatie, dus er komt een andere versie in huis. Die is helemaal te gek, totdat het nieuwe ervanaf is. Dan blijkt ie toch minder goed te zijn. Ik Klink nog steeds niet als SRV. Dan maar nog een ts erbij.
    Dan weet andere ts pedaaltjes proberen en alles is te gek, totdat ik eraan gewend ben.

    Zo bleef ik doorgaan. Ik heb het nu opgegeven. Klinken als SRV gaat het bij mij nooit. Ik heb nu 1 hele goeie ts en de rest zijn mijn beperkingen. Dat zal met iedere andere ts ook zo zijn.

    Welk pedaaltje ik ook neem, ik klink als mezelf en dat is niet best, maar ik heb er vrede mee.

    Met die BYOC OD II moet ik het maar zien te redden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    Zou je me willen vertellen welk overdrive pedaal jou tevreden kon stellen? Iedereen hoort verschillend en heeft andere budgetten misschien maar een beetje sturing is altijd welkom! Bij voorbaat dank.
    De Bogner Wessex.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik vind iemand een Overdrive aanbevelen zo ontzettend moeilijk........ Wat voor de een werkt is voor een ander shit. Ik heb er niet veel gehad, en ben nu helemaal tevreden met een Okko Diablo Gain+. Niet goedkoop, maar helemaal mijn sound, samen met mijn Stratocaster en SF Champ. Ik ben echt geen pro, dus wie weet is het voor een ander nix!

    Dus toch proberen, proberen en nog eens proberen is het devies......

    Robin.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Grappig, de DOD 250 is je 2e keus en een serieuze kanshebber, maar die is weer
    (nagenoeg) gelijk aan de MXR distortion +, en je voelt 'm al komen, de MXR is
    dan weer zo totaal anders dan je favoriet, de Looking Glass....

    Oftewel, er valt op afstand echt geen moer van te zeggen...

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De Bogner Wessex.
    Oei, I'm in trouble....
    (het enige dat ik hoeft te doen is mijn budget verdubbelen, that's all)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Grappig, de DOD 250 is je 2e keus en een serieuze kanshebber, maar die is weer
    (nagenoeg) gelijk aan de MXR distortion +, en je voelt 'm al komen, de MXR is
    dan weer zo totaal anders dan je favoriet, de Looking Glass....

    Oftewel, er valt op afstand echt geen moer van te zeggen...
    Dit is wel een heel mooie spiegel, als ik erin kijk zie ik inderdaad die idioot die gewoon iets nieuws moet (wil) hebben. Dank je.

  6. #26

    Standaard

    Misschien ga ik nu alle kanten op maar heeft iemand ervaring met de Mad Professor Sweet Honey Overdrive en dan met name als low gain, clean met een randje? Ik weet dat 'ie niet echt transparant is maar hij lijkt wel erg dynamisch te zijn en dat interesseert me dan ook wel weer enorm.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja, al jaren.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, al jaren.
    Mag ik daarop uitmaken dat het pedaal u bevalt?
    Als het pedaal net zo subtiel is als uw antwoord dan zit ik misschien goed....

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het is een van de pedalen die los in de kast staan (en niet in een doosje ergens zijn opgeborgen) dus ja, still a favorite.

    Ik moet eerlijk zeggen, met de dirt cheap HB American truesound kan je voor 90% de SH sound krijgen, alleen bij die upper mids moet de Truesound afhaken. Die heeft wel meer bas, dat heeft de SHB net iets te weinig voor mijn part. (maar er is nu een nieuwe versie met toegevoegde bas knop, paar jaar te laat zei ik tegen Bjorn en hij zei sorry about that.)
    Het is een lekker ongecompliceerd geil soundje, voorin de speakers en gevoelig onder je vingers.

    En ja, heel dynamisch.In dit filmpje moet je wel rekening houden dat de overdrive voor een deel door de amp gemaakt wordt, zoveel vervorming heeft de SH niet met de drive knop op 12 uur. Maar dat attacky biting small amp soundje hoor ik hier wel in terug.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 juli 2016 om 16:40
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30

    Standaard

    Dank je wel voor de uitleg, gaat zeker bij op mijn lijstje.
    Ik heb de British truesound en dat is absoluut waar voor het geld, alleen zonde dat de speakersim niet uit kan zoals bij de originelen. Uiteindelijk vervangen door een ZVEX Distortron en die is ook inderdaad 10% beter.

    Oh, en bedankt voor het filmpje. Ik vind een heel lichte bass cut wel fijn soms en de dynamiek is inderdaad super; prettig voor strakke bluesrifjes afgewisseld met een bijtend gemene lick af en toe. Zou wel eens heel fijn met p90's kunnen werken.
    Laatst gewijzigd door hulst; 18 juli 2016 om 16:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top