Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 45
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien de Fryette Boostassio?


  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Misschien de Fryette Boostassio?

    Bedankt voor de tip, ik vind de speelwijze van de gitarist erg staccato (irritant) dus ik heb nog wat andere filmpjes van dit pedaal bekeken maar helaas doet dit pedaal me niet veel.
    Erg direct, ik hou er wel van als een pedaal juist wat traag, lui lijkt te reageren. Bedoelen ze dat met "sag"?
    Laatst gewijzigd door hulst; 17 juli 2016 om 21:31

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Dat laatste weet ik zo niet. En die DOD ken ik verder niet. Ik héb de Soul Food en daar ben ik heel tevreden mee. En toch denk ik dat jij zomaar eens een stramme zou kunnen krijgen van een Vox buizen overdriveje (maar vooral omdat ik daar zélf goede resultaten mee behaalde - ben even kwijt welke dat was). Het irritante is alleen dat die hele serie niet meer lijkt te bestaan, m.u.v. dat Satriani ding. En die moet je dan net weer niet hebben. Eén en ander is ook zeer afhankelijk van de versterker en de gitaar die je gebruikt. Een humbucker smeert nu eenmaal eerder dicht dan een single coil. En een Mesa Boogie Dual Rectifier is geen Fender Deluxe. Ergo, je zal er toch een beetje mee moeten experimenteren.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ergo, je zal er toch een beetje mee moeten experimenteren.
    Zeker waar, ik ga mezelf eerst nog een poosje wijs maken dat mijn gitaarleven zonder dit pedaal helaas niets meer voorstelt. Dan kijk ik na de zomervakantie wel of ik mezelf nog geloof. Ik heb een princeton tweed clone een strat met cs '69 pickups en een nobels odr-1 dus wat zeur ik nou? Soms kriebelt het gewoon...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Wat zeur je nou? Je blijft een gitarist, toch? Geld uitgeven aan gitaarspullen, al dan niet nodig, blijft een belangrijk deel van de lol. En twee verschillende kleuren OD's zijn nooit weg. Ik heb het filmpje gezien en beluisterd en ikzelf had voortdurend het gevoel dat ie ergens meer top hoog en wat mid hoog er in mocht draaien. Het was me allemaal iets te donker. Te wollig. Dat kan persoonlijke smaak zijn. Ik vond het vooral irritant. En toch denk ik dat het pedaal potentie heeft.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wat zeur je nou? Je blijft een gitarist, toch? Geld uitgeven aan gitaarspullen, al dan niet nodig, blijft een belangrijk deel van de lol. En twee verschillende kleuren OD's zijn nooit weg. Ik heb het filmpje gezien en beluisterd en ikzelf had voortdurend het gevoel dat ie ergens meer top hoog en wat mid hoog er in mocht draaien. Het was me allemaal iets te donker. Te wollig. Dat kan persoonlijke smaak zijn. Ik vond het vooral irritant. En toch denk ik dat het pedaal potentie heeft.
    Bedankt, ik zal het filmpje nog maar eens kritisch beluisteren; als 'ie met een telecaster al wollig klinkt....
    Als tweede op mijn lijstje staat de DOD 250-13, die heeft meer mid hoog. Die heeft ook de helft minder knopjes om aan te draaien en is daarmee de helft goedkoper

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vind het wel een goede zaak om te blijven zoeken naar een nog betere overdrive . Je loopt dan toch de kans er eentje tegen te komen die net even beter aansluit op wat je zoekt in een overdrive

    Zolang het maar geen obsessie word

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik vind het wel een goede zaak om te blijven zoeken naar een nog betere overdrive . Je loopt dan toch de kans er eentje tegen te komen die net even beter aansluit op wat je zoekt in een overdrive

    Zolang het maar geen obsessie word
    Ik betrap me er zelf wel op dat het zoeken naar het perfecte pedaaltje (binnen het gestelde budget) me (te)veel plezier geeft.
    Als het pedaaltje dan eindelijk gevonden en gekocht is, dan gaat het op mijn pedalboard en dan is de zoektocht over. Ik kan dan in theorie de rest van mijn leven gelukkig en tevreden alleen maar gitaar gaan spelen maar daar gaat het mis. Binnen no time "mis" ik dan weer iets en begint het spelletje opnieuw, mijn gitaar hangt weer aan de muur en ik zit youtube filmpjes te bekijken.
    Ooit word ik dus een heel goede pedalenkoper, een goede gitarist worden is bijzaak..... (ik speel al meer dan 25 jaar, als ik talent had gehad, dan was het er al wel uitgekomen, tóch!?)
    Ik weet zeker dat niemand van jullie hier iets in herkent

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Ik hoor een bass heavy non middip rafelig compressed geluid, doet me denken aan de Menatone's, zelfde soort "plasticy" saus (zal de fet signature zijn?) en ook iets van de Blackstone en Greer pedals. Soort milde transparantere Ibanez SD9M ook.
    Sja... je moet zoiets toch zelf onder je vingers hebben wil je weten of dat echt de sound is die je zoekt. Ik weet niet hoeveel veelbelovende overdrives ik wel niet langs heb laten komen voordat ik er eentje had waar ik niks meer over te zeuren had.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik weet niet hoeveel veelbelovende overdrives ik wel niet langs heb laten komen voordat ik er eentje had waar ik niks meer over te zeuren had.
    Zou je me willen vertellen welk overdrive pedaal jou tevreden kon stellen? Iedereen hoort verschillend en heeft andere budgetten misschien maar een beetje sturing is altijd welkom! Bij voorbaat dank.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top