Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 15 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 142
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Nou precies dat Brad; eerst wat anders vertellen........ anders had ik niet heengegaan natuurlijk!
    'Goedemiddag. Ik heb een vraag over het inruilen van gear. Ik neem dit gesprek op voor training en kwaliteitsdoeleinden Gaat u daarmee akkoord? Zo nee, toets dan 1 of leg de hoorn neer om dit gesprek te beeïndigen'
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Daarnaast nog een mail gestuurd betreffende een goedkoper item elders. Geen reactie dus elders besteld :-)
    Ik weet het, ik reageer op een oude post, maar heb vandaag ook iets grappigs meegemaakt wat betreft de laagste prijs garantie. Ben al een tijdje aan het gassen op een Two Notes Torpedo Captor 16 ohm. Was bij Bax tot voor kort €229,-, kost nu maar liefst €299,-. Vind ik nogal een verschil en heb daarom het apparaat tot op heden nog niet besteld. Was bij Thomann ook tot voor kort €229,- en ook daarna ineens €299,-. Tot voor kort, want de de prijs bij Thomann is nu €219,-. Echter, eergisteren nog op voorraad, nu niet meer en weer leverbaar binnen drie tot vier week. Ik heb dus ook eergisteren de prijs van Thomann bij Bax doorgegeven, mede omdat ie dus gister nog keurig op voorraad was bij Thomann. Krijg ik vandaag een antwoord terug van Bax, wat zich al laat raden. Ze willen niet leveren voor €219,- want bij Thomann niet meer op voorraad... Echter, nog steeds wel te koop bij Thomann voor €219,- Heb ze dus ook terug geantwoord dat ik sowieso voor een dergelijk prijsverschil best even wil wachten en dat Thomann dat dus een stuk slimmer doet. Ook heb ik ze gewezen op een andere prijs van €229,- bij ProMusicTools, wel op voorraad. Krijg ik antwoord terug, krijg het apparaat voor €229,-! Misschien ligt het aan mij en ben ik een zeiksnor (kan heel goed), maar dan verkoop je toch zo'n apparaat voor €219,- al was het maar om Thomann af te troeven en de klant ook aangeeft voor zo'n verschil best even te willen wachten... Maar ze kunnen zich ook stijf aan hun beleid vasthouden natuurlijk, die oosterburen lachen zich rot. Dan maar even langer wachten, ik ga dat apparaat echt niet meer bij Bax kopen.

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik denk dat ik juist de zeiksnor ben, want al dat op en neer gemail voor €229 versus €219,- (niet €299,- want dat is nog wel de moeite), en hem dan voor die 229,- niet willen (dus waarom dan daar over mailen), ik begrijp er niks van.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, gaat mij ook helemaal niet om dat tientje op zich, die kan ik wel missen op zo'n bedrag. Ik vind het raar dat ik in eerste instantie nul op rekest krijg, ondanks dat ie toch echt bij Thomann goedkoper is. Toen ik dat doorgaf was ie nog wel op voorraad. Als ze dan zelf twee dagen wachten is inderdaad de kans best aanwezig dat ie bij Thomann dan inmiddels niet meer aanwezig is. En dan is ie niet meer op voorraad, maar ze verkopen dat apparaat toch nog echt voor €219,- Nou, dan wil ik wel even wachten hoor, voor een verschil van €80,- De meeste mensen gaan voor een tientje goedkoper in de stad trouwens toch ook naar een andere winkel? Waarom zou dat dan bij een webshop anders werken? Die link van ProMusicTools heb ik pas daarna in m'n mail gezet, naast dat verhaal van dat ik best wil wachten bij Thomann voor dat verschil van tachtig eurie. Dan zou ik persoonlijk alsnog overstag gaan voor dat ene tientje als Bax zijnde, dan juist eigenlijk. Nogmaals, gaat mij echt niet om dat tientje ansicht. Ik kan gewoon niet zo goed tegen die starre houding en snap het ook niet. Ik weet wel heel zeker dat ik dat tientje er wel, zonder zeuren, af krijg bij een 'gewone' winkel. Klant is immers koning, toch zeker voor dat schamele tientje.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    De vraag is of een "gewone" winkel überhaupt dat ding voor 229,- of 219, zou verkopen ipv voor 8 tientjes meer.
    Mijn lokale shop haalt weleens dingen uit de winkel als bax weer eens aan het stunten is. Soms lagere prijzen dan de lokale shop inkoopt.
    Kan de klant koning zijn, maar daar heb je niks aan in je kartonnen doos onder de brug

    Klopt wat je zegt, met andere artikelen shop je ook voor €10,- ergens anders. Nou ja, veel mensen in ieder geval. Maar er zijn niet veel mensen die dan met de €10,- lagere prijs teruggaan naar winkel 1, denk ik.

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik weet wel zeker dat dat apparaat bij een gewone winkel veel duurder is, ik denk zelfs boven de €300,- Dat snap ik ook qua onkosten en zo. Maar als ik nou voor die tastbare winkel zou kiezen, ook als de prijs veel hoger is, dan zou ik denk ik ook omdraaien als zo'n zaak op zo'n bedrag moeilijk gaat doen om een tientje en dat is ook wat mensen doen. Die zaak laat mij echt niet naar de buren lopen, bij wijze van. Zelfde idee. Bax kan dat tientje echt wel lijden, daarvoor gaat niemand met een kartonnen doos onder de brug. Nou ja, de plaatselijke verkoper dan misschien.

    edit: Misschien pleit dat juist wel voor de plaatselijke verkoper, dat ie nog weet wie koning is en geen verkoopnummertje. Bij een webshop als Bax is dat dus duidelijk niet zo en houden ze wel star vast aan dat tientje. In die zin verwacht ik wel de houding van een plaatselijke verkoper, met de prijzen van een grote webshop en is dat van mijn kant wellicht teveel gevraagd.
    Laatst gewijzigd door Brum; 22 juli 2018 om 19:33

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vind het juist wel goed als ze vasthouden aan hun eigen prijzen denk ik.
    Vroeger ben ik eens weggeweest voor een versterker, niet voor een gering bedrag.
    Kom bij een andere zaak als waar ik normaal kwam, om ook eens te kijken wat ze daar hadden. De versterker die ik in mijn hoofd had hadden ze niet maar konden ze wel leveren.
    Prihs, paar 100 euro hoger dan mijn eigen shop.
    Dus ik zeg dat, en het antwoord is "kunnen wij ook voor die prijs".
    Het zal zo wel werken in verkoopland (ik ben een slechte verkoper), maar op zo'n manier ben je mij als potentiële klant sowieso kwijt. Leg dan meteen een normale prijs neer.
    Maar ja, ik ben een slechte handelaar ook. Als mij.een prijs geboden wordt die me zint dan koop ik, als de verkoper me aanstaat. Eindeloos leuren over korting, etc, heb ik totaal geen zin in. Zeg ik ook gewoon; maak een goede prijs, staat ie me aan zijn we rond, anders pech gehad.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ben eigenlijk ook wel zo hoor. Staat een prijs me aan en ik kan het besteden, dan ga ik niet moeilijk doen. Was ook de eerste keer dat ik me 's waagde aan zo'n laagste prijs garantie. Die kunnen ze mijns inziens dus niet garanderen. Misschien verwacht ik daar ook teveel van, dat kan. Het geval wat jij aanhaalt, dan denk ik ga onder de prijs van die ander zitten. Geeft mij het gevoel dat ik dat als klant waard ben en hebben ze aan mij een potentiële vaste klant. Een eerst volgende keer kijk ik niet eens naar de prijs, geloof het dan wel en blijf trouw. Voor mijn gevoel gaat het daar nu bij mij bij de eerste keer bij Bax al fout. Temeer omdat ze dat veel beter kunnen lijden dan de plaatselijke verkoper. Maar misschien verwacht ik teveel plaatselijke verkoper mentaliteit bij een webshop.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Was ook de eerste keer dat ik me 's waagde aan zo'n laagste prijs garantie. Die kunnen ze mijns inziens dus niet garanderen.
    Daar lijkt het op inderdaad.
    Garandeer dat dan ook niet, zou je zeggen.
    Ik heb eigenlijk nog nooit wat bij bax gekocht bedenk ik me. Vorig jaar wel op het punt gestaan, toen was de usa jackson chris broderick bizar afgeprijsd.
    Nog altijd spijt

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik koop altijd klein spul bij Bax, snaren, plectrums, laatst nog nieuwe gitaarkabels gekocht.
    No problemos met Bax. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij het verlenen van extra service als retouren of het geven van aanvullende info over een product wel tekort schieten.
    Maar hey, tis een webshop en prijs vechtertje. Meer verwacht ik ook niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top