Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 15 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 142
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Coolblue ook 2x wat gekocht, top service, en erg vriendelijke medewerkers

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Twee van mijn oud collega's en twee oude leidinggevenden zijn naar Coolblue gegaan en het schijnt echt heel erg gefocust te zijn op service en verschaffen van informatie op het juiste moment. Nog nooit zelf wat besteld, maar zou het zeker zo doen.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Goede info

    Wat je dus ziet is dat dat streven ook helemaal in hun bedrijfscultuur zit ingebakken; het is een onderdeel van hun DNA. Doordat ze het ook echt waarmaken, krijgt de slogan 'Alles voor een glimlach' ook daadwerkelijk inhoud en waarde.

    Dat is iets anders dan bijvoorbeeld een berg dure consultants en projectmanagers naar binnen halen die het technische deel op zich nemen en dat deel voor hun rekening nemen en neerzetten. Want in de wereld van e-commerce volgen de veranderingen zich elkaar in een hoog tempo op; wat nu nieuw is, is over 2 a 3 jaar vaak alweer zwaar verouderd. En dus blijf je bezig. En als de ingewikkelde rapporten dan in de onderste la zijn verdwenen, de beamer zijn laatste powerpoint slide heeft vertoond en de laatste techneuten zijn vertrokken, dan loop je het risico om weer terug te vallen in de waan van de orde van de dag. Business as usual, another day at the office

    En dus is het zaak om goed na te denken, hoe je je als (r)e-tailer gaat onderscheiden van je concullega's. Want zoals te zien is in een ander topic dat hier loopt, is de wereld met de opkomst van internet in een zekere zin ook doorzichtiger en platter geworden en liggen buitenlandse aanbieders met scherpe prijsstellingen op de loer.

    Als ik Bax zou zijn, zou ik daarom vooral zoeken naar mogelijkheden om meerwaarde te bieden in de reis die de klant maakt; in welk stadium van het proces ga ik mijn klant op welke manier toegevoegde waarde bieden? Die zit hem volgens mij vooral in de informatievoorziening. CB is daar heel actief mee bezig en plukt er de dus ook de vruchten van. Maar het zou misschien ook wel iets compleet anders kunnen zijn, bijvoorbeeld een eigen distributienetwerk met veel mooie dames als bezorgers.

    Harley Davidson is not a motorbike company. 'What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through small towns and have people be afraid of him' aldus de CEO.

    Bron: http://hossgifford.com/harley-davidson-ux/

    Experience economy op volle toeren dus!

    Wat verkoopt Bax precies? Geen muziekinstrumenten in ieder geval, dat doet immers iedereen al

    Don't tell us, show us

    Want het tegenovergestelde van 'overpromise and underdeliver' is 'underpromise and overdeliver'. Daarmee buig je een verwachting die je niet altijd even goed waar kunt maken met als gevolg de kans op teleurstelling, om naar een 'customer delight' ervaring (happy happy, joy joy...!) omdat je gebruik maakt van de power of surprise. En dat vinden klanten vaak nou eenmaal leuk en fijn.

    En als je dat goed doet, en daar telkens weer in slaagt voor 99,8%, dan krijg je extra love en goodwill van je trouwe tevreden klanten.

    Wie weet, kun je daardoor op een dag een slogan als bijvoorbeeld 'Beter bij Bax!' opnemen in je communicatie uitingen, gelijke aan CB, omdat je hem simpelweg telkens weer waarmaakt, iedere dag weer opnieuw bij iedere klant. Forget about success, focus on excellence.

    Aan mij heeft Bax verder een slechte klant: ik koop mijn meeste gear tweedehands, dus qua klantwaarde zal er hier niet veel meer inzitten dan hier en daar af en toe wat kabeltjes of andere kleine dingetjes. Maar dat neemt niet weg, dat ik als enthousiaste klant goede ervaringen graag doorvertel. Net zoals bijvoorbeeld in het geval van CB. Net zoals de kans groot is, dat andere klanten dat ook zullen doen.

    Just my 0.02
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 14 december 2017 om 22:46 Reden: Miljaar, altijd weer die tiepvauten!
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    E-commerce, beamers hihi. Da's idd een verouderde term en een verouderd apparaat hihi

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard



    Bij Ze Zjermans zijn het BMW's

    Beam me up, Scotty!
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Zo' anderhalve week geleden weer eens iets besteld bij Bax. Het was een zakelijke aanschaf, dus dan wordt er om het KvK nummer gevraagd. Ik checkte uit als gast en voerde alles netjes in. Nu is het bedrijf waar ik werk afgelopen jaar verhuisd. Maar op de een of andere manier er was ergens in het backend van Bax een koppeling tussen het KvK nummer en het oude adres, ook al checkte ik uit als gast.

    Bij het order overzicht meende ik iets van het oude adres te zien, maar omdat ik het nieuwe adres handmatig had ingevoerd en niet echt aan het opletten was had ik zoeits van 'zal wel goed zijn' en dus gewoon maar op die bestelknop gedrukt. En omdat de bevestigingsmail was gericht aan het email adres van mijn opdrachtgever, had ik dus geen idee dat ik er mooi naast zat.

    Pakje werd keurig de dag erna geleverd. Dat was op de vrijdag voor de kerst en dat vind ik impressive, zeker als je weet hoe druk het is tijdens die periode. Maar het was wel op het verkeerde adres geleverd. Even met support gebeld, ik werd snel, netjes en vriendelijk te woord gestaan. Als oplossing werd aangeboden om het pakketje op te laten halen en op het nieuwe adres te laten bezorgen. Maar dat hebben we na overleg op eigen initiatief gewoon zelf gedaan. Beter, sneller en handiger voor iedereen, dus puur uit praktisch oogpunt. Naar het verhaal van die automatische koppeling tussen KvK nummer en het adres zou nog worden gekeken.

    Zo kan het dus ook. Het verliep dus goed deze keer. Ik denk dat ik afgelopen zomer gewoon pech heb gehad met drie te late leveringen binnen één week en het kwijtraken van een van de retouren door DHL. Voor mij persoonlijk is in ieder geval het vertrouwen weer voldoende hersteld om weer privé eens een bestelling te plaatsen in de toekomst, mocht dat nodig zijn.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Eén keer echt slechte ervaring met Bax gehad: ik wilde een Ableton Push 2 midi controller kopen bij Bax en (bas)gitaren daarop inruilen. Gebeld over of dat kon in Amsterdam, welke gitaren het waren en wat voor staat ze in waren. Geen probleem zegt meneer aan de telefoon. Kom ik daar, zegt hij - nee daar doen we niets mee..... Vind ik op zich niet erg, maar laat iemand dan niet naar Amsterdam rijden!

    Kortom Bax Amsterdam kom ik nooit meer, als is het een half uur van mijn huis, dan rij ik nog liever naar Goes, waar ze wel normaal kunnen doen.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2007
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    158

    Standaard

    Bax en Coolblue lijken mij 2 bedrijven met eenzelfde strategie. Zoveel mogelijk dozenschuiven. Bij beide bedrijven heb ik nooit klachten gehad. Wat mij wel bij stond van Coolblue is de supersnelle levering. Paar maanden terug vaatwasser besteld om 22:50. Volgende dag om 9:30 stond hij om zijn plek, zonder dat ik er enige moeite voor hoefde te doen. Nadeel bij Bax vind ik DHL. Wat een drama is dat zeg.

    Overigens. Ik bestelde laatst een lefty shortscale bass voor mijn zoon bij Thomann. Die presteren het om een koerier in dienst te nemen die er nog minder van bakt, UPS. Dag vrijgenomen, ze zouden tussen 12:30 & 17:00 komen. Om 12:15 een briefje in de bus dat ik niet thuis was. Op het moment dat ik dat via hun track en trace doorkrijg zit ik gewoon op de bank. Meteen gebeld om 12:16 met de gedachte dat hij nog wel even kon omkeren. Maar dat werkt bij dergelijke bedrijven dus niet zo. Enfin, volgende dag was ik sowieso thuis, exact zelfde liedje. Ik maar eens checken of de bel het doet. Nou onze bel horen de buren nog. Inmiddels kon ik via de website aangeven of ik het pakket dan maar op hun depot op wilde halen (140 km heen en terug) of als laatste bezorg poging dan maar op maandag. En dat terwijl mijn zoon die zondag jarig was.

    Vrijdagmiddag, na de tweede bezorgpoging, een uur aan de telefoon gezeten omdat ik hoe dan ook dat pakket zaterdag wilde hebben en zeker niet van plan was om op en neer te riijden. Kon ook niet want ik was mijn rijbewijs op dat moment kwijt. Uiteindelijk is de regiomanager het pakket zelf komen brengen om 21:30.

    Ik kan het verhaal nóg uitgebreider maken maar kort gezegd bestel ik niet meer bij Thomann vanwege UPS en derhalve ben ik overgeleverd aan Bax en DHL.

    Ik ben zeer tevreden over de backservice van Bax Goes. Kleine probleempjes zijn altijd netjes opgelost. Ik woon er zo’n 30 km vandaan en ga dan graag even langs. Mij ervaring bij Bax is dat je face to face toch meer voor elkaar krijgt.

  9. #79
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Eén keer echt slechte ervaring met Bax gehad: ik wilde een Ableton Push 2 midi controller kopen bij Bax en (bas)gitaren daarop inruilen. Gebeld over of dat kon in Amsterdam, welke gitaren het waren en wat voor staat ze in waren. Geen probleem zegt meneer aan de telefoon. Kom ik daar, zegt hij - nee daar doen we niets mee..... Vind ik op zich niet erg, maar laat iemand dan niet naar Amsterdam rijden!

    Kortom Bax Amsterdam kom ik nooit meer, als is het een half uur van mijn huis, dan rij ik nog liever naar Goes, waar ze wel normaal kunnen doen.
    Ik neem aan dat het gaat om (bas)gitaren die je al in bezit had en dus niet recent bij hen had aangeschaft. Inruilen doen ze inderdaad alleen vanaf een bepaalde verkoopwaarde. En die gitaarman die daar zit beoordeelt dat. Wel is het inderdaad vervelend dat ze je door de telefoon iets anders hebben verteld en dat je voor niks naar de winkel bent gegaan.
    Laatst gewijzigd door Brad; 2 januari 2018 om 18:34

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik neem aan dat het gaat om (bas)gitaren die je al in bezit had en dus niet recent bij hen had aangeschaft. Inruilen doen ze inderdaad alleen vanaf een bepaalde verkoopwaarde. En die gitaarman die daar zit beoordeelt dat. Wel is het inderdaad vervelend dat ze je door de telefoon iets anders hebben verteld en dat je voor niks naar de winkel bent gegaan.
    Nou precies dat Brad; eerst wat anders vertellen........ anders had ik niet heengegaan natuurlijk!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top