Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 15 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 142
  1. #61

    Standaard

    verslag bax-aankoop:
    woensdag 6 een bestelling gedaan.
    voorraadspul innox 19 inch kastje om eens lekker thuis op te gaan ruimen voor de kerst.
    Om de boel rust te gunnen een bezorgdatum dagen verderop. Maandag 11 december gekozen.
    Dagje vrij genoemen voor ontvangst en ombouw.
    Maandagochtend in de mailbox: Nou de spullen worden maandag weggezonden dus dinsdag heeft u ze.....
    !@#$% vrije dag voor niets.

    maandag de hele dag Geen tracking werkende.

    dinsdag ochtend vrij erbij genomen. (in mijn buurt wil je het niet aan de buren overlaten)
    Tracking zegt bezorgwindow tot 12:30 Kan ik mooi 1 uur op mijn werk zijn
    Half 12 toch maar gaan bellen. Helft van de spullen staan nog op rotterdam en zijn niet uitgescand.

    Bax shop netjes uitzoeken "nee ze zijn echt weggegaan maar die bezorgtijd kan ik helaas niet garanderen".
    !@#$%^halve dag extra vrij genomen.
    na 2 uur spullen binnen.
    Dood van >20 kg 4 trappen op.
    Uitpakken en..... constructiefout. Een metalen poot heeft de gaten voor een dwarsbalk achter. En de andere voor....
    (Innox let op dat merk)
    Gewoon verkeerd gelast. En het is al pisbakkenijzer met binnenin niet afgebraamde roosters. (leuk voor lompe kabeltrekkers of vastpakkers..)

    Helpdesk weer gebeld. Ja nieuwe laten komen retourzenden enz.
    Ik zeg, :
    ik kan niet oneindig dagen vrij nemen. En 4 trappen met zware dozen gaan sjouwen. Wat als dat ding wat dan komt fout is?
    Man zegt dat rotterdam dichtbij is .... en er twee liggen.
    Ik vraag of hij dan even kan laten kijken of die dan goed zijn voor ik drie kwartier heen en een uur (file) terug ga rijden om hun probleem op te lossen.
    Nee dat kan niet daar moet ik zelf rotterdam voor bellen.... Ik kwaad hoorn er op.
    Op zoek naar het nummer van rotterdam..... bestaat niet

    Van arre moede met het verkeerde onderdeel (niet met de volle kilo's) naar roterdam om het onderdeel uit te gaan wisselen.

    Daar aan de balie staat een man die zegt "nee je kan ons inderdaad niet bellen" !@#$%
    Die gaat lang op zoek en uiteindelijk vind een collega een doos. Er zijn er geen twee...
    Ik zeg dat ik een onderdeel wil uitwisselen en dat dan deze doos retour kan.
    Man zegt dat dat niet gaat. Ik moet mijn complete doos inleveren en deze complete doos meenemen.
    Ga maar weer weg ....
    Ik meld dat ik dat niet ga accepteren. Bij bax kan ik gewoon iets fouts retourneren en de doos die teruggaat maakt geen bal uit. Ik heb mijn bonnen. Ik heb het onderdeel en wat is het probleem?
    Ik ga de helpdesk bellen die mij naar deze winkel heeft gezonden. ^%$@#$

    Man verdwijnt naar achter en komt na een tijd terug dat bij hoge uitzondering zijn baas goed vind om dat zo te doen....
    Ik wordt gematst.... !@#$
    Doos open. Bij deze zijn beide kanten verkeerom gelast. (daardoor komt de dwarsbalk dus aan de voorkant zodat je niets kan stoppen onder in je rek. Je eventueel bij maatfouten de fronten forceert en achterin geen verband hebt)
    En... ik kan er geen vervangend onderdeel uithalen.
    !@#$%

    "sorry meneer we kunnen niets voor U doen. Als U wil kunnen we het in het weekend laten bezorgen. dit soort dingen gaan wel eens fout"
    Ik bel de helpdesk met de vraag wat ze mij nog kunnen willen aanbieden. En dat ze mij behoorlijk in de boot hebben gestuurd.
    "jah, sneeuw, erg vervelend, en ik had hem er opgelegd dus zij wilden volgens het telefoonverslag best voor mij met rotterdam bellen enz"
    "
    uiteindelijk wegens deadline bij de gamma een metaalboor gehaald die gaten er in geboord. kale pisbakkenijzer met restje verf behandeld tegen acuut roesten. en mijzelf voorgenomen om dit verhaal even op alle fora samen te vatten.

    1) inplannen bij bax werkt niet. Normaal laat ik het op mijn werk bezorgen maar zo een zware doos wil ik niet mee sjouwen.
    2) herplanning van de bezorgdag krijg je niet op tijd te horen om je vrije dag te herplannen.
    3) ze laten je voor lul op en neer 2 uur rijden omdat ze niet bereid zijn echt te controleren
    4) Als je een innox rek wil kopen.... minimaal in roterdam verkopen ze er een met fabrieksfout.
    5) de clicks and bricks winkels doen kennelijk normaal niet aan service voor de internet shop. Als je boos wordt "maken ze misschien een uitzondering"
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Allemachtig wat een verhaal, Showband!

    Ik leef met je mee!

    Een flashy site maken kan bijna iedere toko wel tegenwoordig. Maar een beetje operational excellence niveau neerzetten in de achterliggende logistieke keten, daar mag Bax volgens mij nog wel wat verder in groeien. En dan heb ik me bescheiden uitgedrukt.

    Hoe je daar als klant wordt behandeld, is in sommige gevallen gewoonweg simpel achterblijvend.

    Coolblue doet het super goed wat dat betreft. Die zijn van clicks naar bricks gegaan, inmiddels zes echte fysieke winkels. Zo kan het dus óók. Als zij nou eens toegang hadden tot alleen het magazijn van Bax en de rest volgens hun eigen standaarden zouden doen...
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 13 december 2017 om 11:57 Reden: typo
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik had ze lekker zelf gelukkig laten worden met die kast.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Coolblue doet het super goed wat dat betreft. Die zijn van clicks naar bricks gegaan, inmiddels zes echte fysieke winkels. Zo kan het dus óók. Als zij nou eens toegang hadden tot alleen het magazijn van Bax en de rest volgens hun eigen standaarden zouden doen...
    Coolblue, je bedoelt dat bedrijf dat door een paar studentjes ooit is opgestart, snel zijn doorgegroeid, maar dan wel d.m.v. leeftijdsdiscriminatie en beneden marktconforme lonen? Want dan hebben we het over hetzelfde bedrijf.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Marktconform loon...mooie term.
    Als je vind dat je loon niet marktconform is, dan moet je snel verkassen toch?

    Maar wat klantenservice betreft heb ik ook zeer goede ervaringen met coolblue.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Of course. En uiteindelijk zal het ook ten koste gaan van de kwaliteit van zo'n bedrijf. Ik zal er niet mee zitten. Was me ook meer te doen om te laten zien dat er ook een andere kant zit aan zo'n bedrijf. Ik neem een bedrijf dat zo goedkoop mogelijk wil ook niets kwalijk. De manier waarop wel, namelijk door leeftijdsdiscriminatie. Ik weet niet beter dan dat dat wettelijk ook niet kan, alleen is het haast niet te bestrijden. Maar er zijn helaas wel ergere misstanden in de logistiek. Ook bij Bax en dat zijn geen bullshit verhalen.

    Snel verkassen is overigens niet voor iedereen weggelegd en dat zie je ook in de logistiek terug. Daar maken bedrijven mijns inziens wel misbruik van.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Snel verkassen is overigens niet voor iedereen weggelegd en dat zie je ook in de logistiek terug. Daar maken bedrijven mijns inziens wel misbruik van.
    Dat lijkt me duidelijk ja.
    Maar hoe vuil het moge zijn; als men nog genoeg personeel voor een bepaalde functie voor een X salaris kunnen krijgen, dan is dat toch min of meer marktconform?

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee hoor, dat heet gewoon minimum loon. Maar dan krijg je als bedrijf ook waar voor je geld zeg maar.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Ik heb van de zomer na drie maal is scheepsrecht met de leveringen gezegd, dat ik het even een half jaartje zou aankijken. Switchen naar een nieuwe logistieke partner kent immers altijd wel wat kinderziektes in de aanloopfase, ongeacht de gekozen partij.

    Ronald heeft op mijn suggestie nog wel de Postcodetabel API koppeling binnen 48 uur geïntegreerd in de checkout. Scheelt alweer in de foutieve adresinvoer door klanten (guilty as charged here ) en daarmee foutieve leveringen. Dus Bax staat wat dat betreft ook open voor feedback en dat siert ze. Mag ook gezegd worden. Waarschijnlijk had ik het geluk om per toeval iemand met een ander autorisatieprofiel aan de telefoon te krijgen, dan dat van een standaard customer service medewerker.
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Coolblue, je bedoelt dat bedrijf dat door een paar studentjes ooit is opgestart, snel zijn doorgegroeid, maar dan wel d.m.v. leeftijdsdiscriminatie en beneden marktconforme lonen? Want dan hebben we het over hetzelfde bedrijf.
    Ik bedoel Coolblue.

    Hoe jij ze verder ziet en wat je daar over schrijft dat weet ik verder niet. Enkel ervaring als klant.

    Ik nodig je uit om eens te lezen, hoe zij klanten op de hoogte houden nadat de betaling heeft plaatsgevonden. Geschreven door een klant die een condensdroger daar had besteld. Dat is voor mij de referentie, zo kan het dus ook.

    http://www.managementpro.nl/verander...oals-coolblue/
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 14 december 2017 om 16:24
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top