Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 142
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is mens eigen, blij worden van korting, getuige de winkelstraten. En het is ook logischerwijs waarop geconcurreerd wordt. Geef de mensen het gevoel dat ze het koopje van de dag hebben gevonden en ze komen bij je terug. Dat Bax niet meer mee gaat met de prijzen van hun grote concurrenten is al even gaande. Misschien hadden ze dat van meet af aan ook niet moeten doen, want nu wordt het wel verwacht van Bax, maar komen ze niet (meer) mee.

  2. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het is mens eigen, blij worden van korting, getuige de winkelstraten. En het is ook logischerwijs waarop geconcurreerd wordt. Geef de mensen het gevoel dat ze het koopje van de dag hebben gevonden en ze komen bij je terug. Dat Bax niet meer mee gaat met de prijzen van hun grote concurrenten is al even gaande. Misschien hadden ze dat van meet af aan ook niet moeten doen, want nu wordt het wel verwacht van Bax, maar komen ze niet (meer) mee.
    Afgelopen week ontving mijn vriendin een 'persoonlijke' actiecode van Bax met 15% korting. Snel even een complete Mesa Boogie 6L6 en Rectifier tube set aangeschaft als backup. Daar wordt ik dan wel weer blij van. Maar dat is nog de enige reden dat ik bij Bax zal bestellen, hebben ze een kortingsactie zonet, bestel ik bij de buren.

    Je moet niet vergeten dat Bax rond 2007 haar webshop opende ze veel kleinere muziekwinkels letterlijk lam hebben gelegd en zijn er vanaf die tijd ook veel lokale muziekwinkels verdwenen of overgenomen. Ik heb wel eens gelezen dat ze leveranciers en kleinere boutique verkopers onder druk zetten om de inkoopprijzen nog lager te krijgen. Ik snap dat het zo werkt maar om vervolgens je eigen personeel ook uit te knijpen middels intimidatie gaat in mijn beleving een stap te ver.

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Maar dat is nog de enige reden dat ik bij Bax zal bestellen, hebben ze een kortingsactie zonet, bestel ik bij de buren.

    <knip>

    maar om vervolgens je eigen personeel ook uit te knijpen middels intimidatie gaat in mijn beleving een stap te ver.
    Maar die beleving gaat niet verder dan je eigen portemonnee?

  4. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar die beleving gaat niet verder dan je eigen portemonnee?
    Ik snap je niet helemaal maar ik heb helemaal geen beleving met webshops. De korting is mijn voordeel maar de aankoopprijs van in dit geval de Mesa tubes zijn gelijk aan die van onze buren. Mocht er geen korting zijn koop ik in dit geval ook niets daar ik het product nog niet nodig heb. Mocht ik echt een product nodig hebben ga ik naar mijn lokale muziekwinkel en als die het niet heeft bestel ik bij de buren. Maar misschien bedoel je iets anders?

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nou ik bedoel eigenlijk dat ik dacht dat je schrijft dat je je niet kunt vinden in hoe bax met hun medewerkers omgaat en dat je daarom daar nooit bestelt, behalve als er korting is, of lees ik het verkeerd?

  6. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou ik bedoel eigenlijk dat ik dacht dat je schrijft dat je je niet kunt vinden in hoe bax met hun medewerkers omgaat en dat je daarom daar nooit bestelt, behalve als er korting is, of lees ik het verkeerd?
    Staat er wel een beetje los van. Het werkt zeker niet in hun voordeel maar uiteindelijk is de keuze om voor Bax te gaan werken wel die van de werknemer. Het is eigelijk meer dat het verkoopmodel waar Bax mee werkt heeft gemaakt dat ik ze eigelijk net zo behandel. Eigelijk wat Brum zei, jarenlang de prijzen drukken en onder die van de concurrent gaan zitten wat ze mogelijk niet konden volhouden dus nu stijgen de prijzen en zijn eigelijk de kortingsacties nog de laatste trigger voor de consument tot aanschaf over te gaan. Je oogst wat je zaait zeg maar. Daarnaast vind ik hun dienstverlening soms te wensen over laten maar aan de andere kant denk ik dat door hun (destijds) slechte personeelsbeleid dit misschien heeft geleid tot een tekort aan mensen op bepaalde afdelingen? Maar ook dat is oorzaak en gevolg wat uiteindelijk wel de consument doet besluiten elders te gaan kopen.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ok, ik snap het.
    Maar het stond er zo leuk!

  8. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ok, ik snap het.
    Maar het stond er zo leuk!
    LOL :-) Het is inmiddels een oud topic dus ook ik moet soms weer even goed nadenken wat ik er op dit moment eigelijk nog van vind :-)

  9. #119

    Standaard

    Heb een keer (In mijn 6! Jaar dat ik er bestel) een negatieve ervaring gehad.
    Had een keyboard gekocht daar, maar vond het toch niet zo`n fantastisch apparaat dus ik breng'm terug naar de winkel. Was ik vergeten de voeding (Gewoon zo`n 3 polige 220 stekker van een computer) er vergeten bij te doen, wil die kerel 20% van het bedrag aftrekken (Dus een voeding die nog geen 10 euro kost, en waarvan ze er in hun magazijn honderden hebben liggen willen ze 260 euro voor intrekken)

    Toen ben ik daar aan die balie behoorlijk boos geworden op dat gastje en'm gevraagd waar hij het lef vandaan haalde, nou het stond in de servicevoorwaarden en bla bla bla.. Vervolgens heb ik gevraagd wat hij er van zou vinden als hij zich in mijn schoenen zou verplaatsen en toen kwam er een stamelde ehhhhhh je krijgt 10 euro minder terug oke?.. Prima

    Oh en 1 keer kwam Marco Riedijk raar tegen mij doen. Zat op de Genos te spelen, waanzinnig apparaat, ben een redelijk oke toetsenist dus vond dat ik er wel achter kon kruipen om een beetje te pielen. Werd ik vriendelijk doch dringend verzocht om te stoppen en misschien maar even naar de PSR-E serie te kijken. Gebeurde een paar seconden voordat ik naar een medewerker toe wilde lopen om te vragen over eventuele financing van diezelfde Genos.

    Dus ik ga niet meer naar fysieke muziekwinkels toe sindsdien, belachelijk... Zeker dat zo`n demonstrateur als Riedijk dat moet melden..

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Heb een keer (In mijn 6! Jaar dat ik er bestel) een negatieve ervaring gehad.
    Had een keyboard gekocht daar, maar vond het toch niet zo`n fantastisch apparaat dus ik breng'm terug naar de winkel. Was ik vergeten de voeding (Gewoon zo`n 3 polige 220 stekker van een computer) er vergeten bij te doen, wil die kerel 20% van het bedrag aftrekken (Dus een voeding die nog geen 10 euro kost, en waarvan ze er in hun magazijn honderden hebben liggen willen ze 260 euro voor intrekken)

    Toen ben ik daar aan die balie behoorlijk boos geworden op dat gastje en'm gevraagd waar hij het lef vandaan haalde, nou het stond in de servicevoorwaarden en bla bla bla.. Vervolgens heb ik gevraagd wat hij er van zou vinden als hij zich in mijn schoenen zou verplaatsen en toen kwam er een stamelde ehhhhhh je krijgt 10 euro minder terug oke?.. Prima.

    Wat een flauw verhaal. Ik heb niks voor of tegen de firma in kwestie, maar een beetje boos worden op “dat gastje” omdat je zelf in gebreke bent... waarom moet de winkel opdraaien voor jouw blunder? Het feit dat ze tig voedingen op de plank hebben liggen, wil toch niet zeggen dat jij daar recht op hebt? Ongeacht wat ze kosten (ik denk iets meer dan een tientje, maar dat terzijde), die zijn gewoon aangekocht met het doel er marge op te maken teneinde een winkeltje te runnen. Bovenstaande reactie zegt mijns inziens meer over de klant dan over de winkel...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top