Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    By the way de magneet in deze pups schijnt van Ferriet te zijn

    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #32

    Standaard

    De pups destijds hadden allemaal een akelig lage output. De Hilo's die bijna 50 met mij mee zijn gereisd, waren vergelijkbaar qua impedantie en output. En ook identiek met een marge van <5%.

    Dus so far so good.
    vriendelijke groet, Gus

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd had ik niet de varianten voor ogen die Plant aanlevert, maar deze:

    Wat is hier het nut / de klankverandering van? Ik bedoel dat van de tone potmeters de middelste pootjes (lopers) aan ground zitten en de condensators aan de buitenste pootjes i.p.v. de buitenste pootjes aan ground zitten en de condensators aan de lopers?

    De potmeters zijn geschakeld als regelbare weerstand en dan maakt het niet uit wat wat is. De tone regeling is een serieschakeling van de condensator en de potmeter als regelbare weerstand, zelfs het geheel zou je andersom mogen schakelen (condensator aan ground en tone potmeter aan de volume regelaar) zonder enig funktioneel en hoorbaar verschil.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    By the way de magneet in deze pups schijnt van Ferriet te zijn

    Maar daar staat ook dat de 300042 rond de 8k weerstand moet hebben....
    Het zal me worst wezen wat er wel of niet in zit eigenlijk. Het geluid is goed en aangezien ze ik in een gitaar van 130 euro heb zitten is de prijs/kwaliteitsverhouding prima

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Wat is hier het nut / de klankverandering van? Ik bedoel dat van de tone potmeters de middelste pootjes (lopers) aan ground zitten en de condensators aan de buitenste pootjes i.p.v. de buitenste pootjes aan ground zitten en de condensators aan de lopers?

    De potmeters zijn geschakeld als regelbare weerstand en dan maakt het niet uit wat wat is. De tone regeling is een serieschakeling van de condensator en de potmeter als regelbare weerstand, zelfs het geheel zou je andersom mogen schakelen (condensator aan ground en tone potmeter aan de volume regelaar) zonder enig funktioneel en hoorbaar verschil.
    De vraag stellen is één ding, hem te beantwoorden, is een tweede.... mag ik verwijzen naar MyLesPaul.com?? http://www.mylespaul.com/forums/showthread.php?t=558
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Het verschil dat Plant noemt zie ik ook niet echt. 50-ties vs 60-ties is wel heel duidelijk. Tone op netto of bruto uitgangssignaal... fifties is veel interactiever naar mijn mening. Veel bruikbaarder, met name met 1 pickup.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top