Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    +1 voor Lollars.

    Die staken in mijn heritage LP en dat klonk heel erg goed.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    Viel het mee om die Conrad's te plaatsen? ik lees dat er geen bevestigingstoebehoren bij zitten (alhoewel dit bij een LP rechtstreeks in de body wordt geschroefd, ik zie het probleem dus niet echt). Heb je die al vergeleken met de Gibson P90?

    Die oude Goldtop van mijn gitaarmaatje klinken inderdaad fluweliger, mijn P90 is agressiever. Die poeiert harder dan de WCR's in mijn 59 ri.
    Niet vergeleken 1 op 1 met de oude Gibbies. Heb een tijdje gespeeld met een gitarist die altijd op een heel oude LP speelde met zo'n groot stuk metaal achter de kam. Geen vibrola of hoe heet dat. Nu een vermogen waard en toen als errug ouwbollig afgedaan door veel gitaristen. Ik vond het beeld schoon. Heel lage impedantie.
    Maar geheugen is een lastig ding.

    Wel vergeleken met de 7 gitaren met P90's die ik in het rack heb en waarop ik regelmatig speel.
    En (persoonlijke smaak/wansmaak) ik ben happy met mijn Conrad P90's.

    Bevestigingsschroeven gekocht bij een aardige mevrouw van Custom World Guitar Parts op Noorder Gitaardag in Zuidbroek. Die schroeven kosten uit het hoofd €4,50 of zo.

    Ik doe er dan een dun plakje hard schruimrubber onder. Maar ik hoor ook van gitaristen die dat maar maf vinden.

    Errug subjectief allemaal. Geef ik grif toe.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    V

    Die oude Goldtop van mijn gitaarmaatje klinken inderdaad fluweliger, mijn P90 is agressiever. Die poeiert harder dan de WCR's in mijn 59 ri.
    op het gevaar af dat het weer zo'n "bomen en bos" verhaal wordt; Volgens menig gitaar-guru die zegt dat hij het weten kan, zit 't geluid niet alleen in de pups maar ook in de bedrading. Google maar even op 'les paul / fifties wiring' want ik ben niet zo'n techneut; ik kan ternauwernood een goed gevloeide soldeerverbinding braden. 't zit m onder meer in een andere aansluiting van de toonpots en in de condensatoren. Je kunt ook kant en klare setjes kopen maar als je zelf kan solderen, koop je gewoon de goede onderdelen

    Edit:
    komt er op neer dat de toon-pot via de cap vanaf de middelste pool van de volume-pot wordt aangesloten en niet via de buitenste pool van de volume-pot waarop ook de hot-lead binnenkomt . (vanaf de middelste pool van de volume -pot loopt de bedrading verder naar de selector-switch)
    Laatst gewijzigd door MikeD; 16 juli 2016 om 13:38
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Voor de mensen die er over denken de P90 bij Conrad te bestellen; hierbij even een korte review.
    Ik heb ze in een Harley Benton GT P90 geplaatst.

    Vandaag de P90's binnen gekregen en de afwerking is prima. De kapjes zien er netjes uit en bedrading is lang genoeg voor een LP type gitaar, hoewel je van de nek pickup niet heel veel draad overhoud.
    Grondplaat is netjes geaard. Er zitten geen schroeven bij of foam voor eronder maar als je pickups vervangt kun je natuurlijk de oude schroeven gebruiken en wat foam is altijd wel ergens te vinden in huis.
    Pickups meten 5,94 en 5,95KOhm.

    Geluid:
    Ik kan ze momenteel alleen vergelijken met de verschrikkelijk goedkope ceramische pickups die er in zaten dus dat ze beter klinken lijkt me duidelijk
    Warmer, voller etc etc bla bla bla. Is allemaal afhankelijk van je gitaar, potmeters, pedalen, versterker, haarkleur, schoenmaat etc dus ik kan alleen zeggen dat ze beter klinken dan die Chinese troep die Harley Benton erin geschroefd heeft.
    De komende tijd zal ik eens wat met de hoogte van de pickups spelen om wat te finetunen maar die 3 tientjes was het zeker waard.









    In mijn geval moest ik wel even met wat schuurpapier net iets meer ruimte maken in de body maar dat zal in de meeste gitaren geen probleem zijn.
    Zeker een aanrader voor het geld en als ze niet bevallen; cadeautje of Marktplaats.
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 16 juli 2016 om 16:18

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    P90 onder 6 Ohm??? Ik wist niet dat die bestonden. Ik meen dat een P90 een opgepimpte SC is en vaak zo rond de 9 Ohm zit....

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    P90 onder 6 Ohm??? Ik wist niet dat die bestonden. Ik meen dat een P90 een opgepimpte SC is en vaak zo rond de 9 Ohm zit....
    De output is alvast wat ik verwachte en zit boven de SC's in de rest van mijn gitaren.
    Zal ook met het type magneet en sterkte daarvan te maken hebben. De oude zitten wel rond de 9.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    op het gevaar af dat het weer zo'n "bomen en bos" verhaal wordt; Volgens menig gitaar-guru die zegt dat hij het weten kan, zit 't geluid niet alleen in de pups maar ook in de bedrading. Google maar even op 'les paul / fifties wiring' want ik ben niet zo'n techneut; ik kan ternauwernood een goed gevloeide soldeerverbinding braden. 't zit m onder meer in een andere aansluiting van de toonpots en in de condensatoren. Je kunt ook kant en klare setjes kopen maar als je zelf kan solderen, koop je gewoon de goede onderdelen

    Edit:
    komt er op neer dat de toon-pot via de cap vanaf de middelste pool van de volume-pot wordt aangesloten en niet via de buitenste pool van de volume-pot waarop ook de hot-lead binnenkomt . (vanaf de middelste pool van de volume -pot loopt de bedrading verder naar de selector-switch)
    Wat ik dan weer niet wist is dat er van modern en fifties ieder ook weer 2 varianten zijn:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    P90 onder 6 Ohm??? Ik wist niet dat die bestonden. Ik meen dat een P90 een opgepimpte SC is en vaak zo rond de 9 Ohm zit....
    Inderdaad.... beetje lage impedantie.. zeker als ik de Wiki-pagina ook mag geloven (https://en.wikipedia.org/wiki/P-90).. 't zal me niet verbazen dat dat de reden is dat deze partij van die grote fabrikant bij Conrad is terecht gekomen want het zou zo maar kunnen dat deze partij niet de specs matchte die de gitaarfabriek aan de elementen-fabrikant had opgegeven (...) Zou voor mij juist een reden zijn om ze te kopen (als ik een setje goedkope P 90's wilde) want zoals ik al schreef; de vroege P90's hadden Alnico 3 magneten en budgetterend voor een beetje 6 decennia de-magnetisering... ik word nieuwsgierig..... zal ik ze eens in m'n SG special proppen???
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Eerlijk gezegd had ik niet de varianten voor ogen die Plant aanlevert, maar deze:



    Als je het nog gekker wil maken, kan je ook de toggle (3-standen) switch anders bedraden met een jump lead ..... kan het schema zo snel niet terugvinden... als ik t terugvindt plaats ik t erbij
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    overigens stuitte ik op JouwBuis op deze presentatie van een Conrad P90 pick-up transplantatie.....

    https://youtu.be/J2TRTbzaquI

    weet niet of ik nou goeie reclame voor die dingen maak... overigens: op mijn beeldscherm is het beeld op zwart.... sound only... wie weet wie MrBogieboy01 is????
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top