Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2012
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Wel erg prijzig.
    Minder duur als degene die in die jaren '50 goldtop zitten, denk ik?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cat's eyes Bekijk bericht
    Minder duur als degene die in die jaren '50 goldtop zitten, denk ik?
    Dat dan weer wel.

    eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
    147-c Guitars

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Genoemde Lollar, Kloppmann en de Bare Knuckle Blue Note zijn allemaal goede pickups voor wat TS zoekt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Kan je uit (humbucker) ervaring vertellen dat dit echt wat oplevert! En dat voor nog geen 12 EUR.
    Geen idee welke P90 er in zit. De gitaar is van 2003 en ik veronderstel dat het de originele Gibsons zijn.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #15

    Standaard

    Ik lees allemaal heel prettige suggesties.
    Persoonlijk zou ik even een stap inlassen, voordat ik zou gaan concentreren op oplossingen en merken.

    Voor 1974 (of zo) waren de pups identiek. Dat wil zeggen, dat ze pas na die tijd onderscheid zijn gaan maken tussen hetere en minder hete pups voor gebruik bij de hals en bij de brug.

    Vooral als je beide elementen tegelijk gebruikt maakt dat verschil. De oude pups zijn sowieso veel minder heet dan wat wij nowadays zijn gewend. Levert een veel fluweliger geluid op. Om maar eens iets objectiefs te roepen.
    Dus ik zou (in jouw schoenen) graag weten of ze identiek zijn en welke impedantie ze hebben.

    Conrad Amsterdam heeft in maart (?) van dit jaar een rest partij P90's opgekocht van een Duitse fabrikant die ze voor ca €30 per paar aan je opsturen. Ik speel vrijwel dagelijks erop en ben er nog niet op uitgekeken. Maar ik ben dan ook een erkend P90-ofwel, dus ja... Dan weet je het wel. Even bellen of op de site kijken of ze nog voorradig zijn?

    Kan zijn dat je het niks vindt, in dat geval zal je neefje van 15 ze graag gratis van je aanvaarden. En heb je je risico beperkt.
    In welk geval je alsnog de knip kunt trekken voor serieuze bedragen.

    The Creamery in da UK windt ze graag geheel naar jouw wensen. Je hebt ze dan binnen een week of drie in huis.

    Het puzzelen met dit soort vragen is op zich al leuk.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Cool p90's . Ik heb zelf een underwound en overwound van Lollar in een les paul zitten, heel erg dynamisch setje en mooie lage output op de neck en minder agressief dan de Gibson p90's die er eerst in zaten.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Kan je uit (humbucker) ervaring vertellen dat dit echt wat oplevert! En dat voor nog geen 12 EUR.

    alnico II (of 2) magneet voor je P 90 kan je bestellen bij stewmac...
    http://www.stewmac.com/Pickups_and_E...ar_Magnet.html


    lees dan ook dit even
    http://www.stewmac.com/How-To/Online...90_pickup.html


    en noteer dat volgens Stewmac de polariteit 'south up' hoorde te zijn maar dat men ze bij Gibson ook wel eens 'omdraaide' (dus 'north up'). Ik weet niet of dat nou verantwoordelijk kan zijn voor een 'ander' geluid... maar wanneer je alle verhalen over de magie van de PAF humbuckers leest, dan kan de klank-magie van vintage elementen zo'n beetje aan alles worden toegeschreven. Overigens waren de magneten anno jaren 50 doorgaans wat grover gegoten, niet geschuurde gevallen en paste Gibson pas ergens in 58/59 geschuurde gladdde (en kortere) magneten toe (in de PAF's ... en als ik me een jaartje vergis.. sorry.. ik heb m'n boekjes niet open naast me liggen terwijl ik dit schrijf en mijn geheugen taant ook al) ...

    Edit: mijn tanend geheugen had gelijk maar ik schreef het nog niet.. in vroege P90's zaten alnico III (3) magneten... ik sluit niet uit dat net als bij de vroege PAF's, er ook bij P90's magneten ingingen die voorhanden waren; of dat nou alnico 2, 3 of 5 was. Het geluid dat je zoekt, kan dus ook daarin zitten (plus in het 'demagnetiseren' van de oude magneten.. ook daarover zijn hele fora reeds volgekalkt...)
    Laatst gewijzigd door MikeD; 13 juli 2016 om 18:37
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht

    Conrad Amsterdam heeft in maart (?) van dit jaar een rest partij P90's opgekocht van een Duitse fabrikant die ze voor ca €30 per paar aan je opsturen. Ik speel vrijwel dagelijks erop en ben er nog niet op uitgekeken. Maar ik ben dan ook een erkend P90-ofwel, dus ja... Dan weet je het wel. Even bellen of op de site kijken of ze nog voorradig zijn?

    Kan zijn dat je het niks vindt, in dat geval zal je neefje van 15 ze graag gratis van je aanvaarden. En heb je je risico beperkt.
    In welk geval je alsnog de knip kunt trekken voor serieuze bedragen.
    Yep, zijn nog op voorraad. Maar sinds vijf minuten geleden twee minder
    Ik zal ze eens in mijn el cheapo Harley Benton schroeven en kijken of het wat is.

    Bedankt voor de tip!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik lees allemaal heel prettige suggesties.
    Persoonlijk zou ik even een stap inlassen, voordat ik zou gaan concentreren op oplossingen en merken.

    Voor 1974 (of zo) waren de pups identiek. Dat wil zeggen, dat ze pas na die tijd onderscheid zijn gaan maken tussen hetere en minder hete pups voor gebruik bij de hals en bij de brug.

    Vooral als je beide elementen tegelijk gebruikt maakt dat verschil. De oude pups zijn sowieso veel minder heet dan wat wij nowadays zijn gewend. Levert een veel fluweliger geluid op. Om maar eens iets objectiefs te roepen.
    Dus ik zou (in jouw schoenen) graag weten of ze identiek zijn en welke impedantie ze hebben.

    Conrad Amsterdam heeft in maart (?) van dit jaar een rest partij P90's opgekocht van een Duitse fabrikant die ze voor ca €30 per paar aan je opsturen. Ik speel vrijwel dagelijks erop en ben er nog niet op uitgekeken. Maar ik ben dan ook een erkend P90-ofwel, dus ja... Dan weet je het wel. Even bellen of op de site kijken of ze nog voorradig zijn?

    Kan zijn dat je het niks vindt, in dat geval zal je neefje van 15 ze graag gratis van je aanvaarden. En heb je je risico beperkt.
    In welk geval je alsnog de knip kunt trekken voor serieuze bedragen.

    The Creamery in da UK windt ze graag geheel naar jouw wensen. Je hebt ze dan binnen een week of drie in huis.

    Het puzzelen met dit soort vragen is op zich al leuk.
    Vriendelijke groet, Gus
    Viel het mee om die Conrad's te plaatsen? ik lees dat er geen bevestigingstoebehoren bij zitten (alhoewel dit bij een LP rechtstreeks in de body wordt geschroefd, ik zie het probleem dus niet echt). Heb je die al vergeleken met de Gibson P90?

    Die oude Goldtop van mijn gitaarmaatje klinken inderdaad fluweliger, mijn P90 is agressiever. Die poeiert harder dan de WCR's in mijn 59 ri.
    Laatst gewijzigd door heavy-metal-thunder; 14 juli 2016 om 09:44
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik opteer ook voor de Lollar p90's of de Seymour Duncan antiquities. zoveel dynamischer dan de 'gewone' p90's van SD.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top