Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Buizenversterker.

  1. #1

    Amp ! Buizenversterker.

    Hallo allemaal, ik ben al een tijdje op zoek naar een goede 3 (of 4) kanaals buizenversterker voor 7 tot 800 euro die ook nog in huis kan worden gebruikt.
    Nou zijn die er niet volgens mij.
    Ik heb wat gekeken en ik vind de blackstar ht venue serie van blackstar erg goed.
    Nou is er een aanbieding voor de blackstar ht 60 soloist (Ong €200 korting) en ik vind 'm te gek.
    Alleen denk ik dat 'ie voor in huis veel te hard gaat.
    Wat denken jullie daarvan?,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ligt er aan wat voor huis je hebt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Powersoak. Klinkt tamelijk kut, maar je kunt wel horen wat de versterker probeert voort te brengen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    3 of 4 kanalen, dat lijken me grote/zware versterkers.

    Ik heb een 30 watt marshall thuis, en die blaast de ramen eruit als ik deze vol opendraai. Ik heb een V3 pre-amp buis met hele lage gain er in gezet, dan wordt in mijn geval de master volume minder gevoelig. En met speakers die minder efficient zijn (lagere db, 94-95) kan ik de amp ook wat verder opendraaien. De eindbuizen kleuren het geluid niet echt in mijn amp, dus verder opendraaien geeft geen warmere klank, of meer buizenvervorming. Een powersoak heeft dan ook weinig zin.

    Lang verhaal, maar als een amp een master volume heeft, en de eindbuizen het geluid niet echt kleuren, dan kan je een zwaardere amp ook thuis gebruiken, kan misschien wat tam of mat klinken. IMHO.

    Als ik nu een nieuwe amp zou zoeken, dan lijkt me een de kleinste Fender Bluesbreaker me wel wat. Of iets van Peavy.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Powersoak. Klinkt tamelijk kut, maar je kunt wel horen wat de versterker probeert voort te brengen.
    Dat kost ook weer een hoop geld toch?

    Treed je op op Ties? Moet hij dus voor thuis én voor optredens goed zijn?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Dat kost ook weer een hoop geld toch?

    Treed je op op Ties? Moet hij dus voor thuis én voor optredens goed zijn?
    Ja, ik treed op maar niet erg veel. In de toekomst ga ik waarsch meer optreden en aangezien ik deze versterker lang wil houden moet ie dus ook voor optredens goed zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    3 of 4 kanalen, dat lijken me grote/zware versterkers.

    Ik heb een 30 watt marshall thuis, en die blaast de ramen eruit als ik deze vol opendraai. Ik heb een V3 pre-amp buis met hele lage gain er in gezet, dan wordt in mijn geval de master volume minder gevoelig. En met speakers die minder efficient zijn (lagere db, 94-95) kan ik de amp ook wat verder opendraaien. De eindbuizen kleuren het geluid niet echt in mijn amp, dus verder opendraaien geeft geen warmere klank, of meer buizenvervorming. Een powersoak heeft dan ook weinig zin.

    Lang verhaal, maar als een amp een master volume heeft, en de eindbuizen het geluid niet echt kleuren, dan kan je een zwaardere amp ook thuis gebruiken, kan misschien wat tam of mat klinken. IMHO.

    Als ik nu een nieuwe amp zou zoeken, dan lijkt me een de kleinste Fender Bluesbreaker me wel wat. Of iets van Peavy.


    Bedoel je een Marshall bluesbreaker of een fender bassbreaker��

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Dat kost ook weer een hoop geld toch? ......
    Jet City Jettenuator is in de aanbieding bij Thomann voor 100 euro. Klinkt een beetje blikkerig, maar super handig. Gebruik 'm met een 5W versterker want die zijn ook veuls te luid voor thuis.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De Gigmaster van Engl is weliswaar tweekanaals, maar heeft twee extra standen: Mid-boost en Gain-boost. Beide zijn schakelbaar met de footswitch. Amp is 30 watt en gebruik ik zowel thuis, in de oefenruimte, als on stage. Tuurlijk is een laag-watter fijner voor thuis, maar die zijn vaak niet breed inzetbaar. Net als ik, heeft Da Vinci hem ook, en die is er ook blij mee!



  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ties van Woerkom Bekijk bericht
    Hallo allemaal, ik ben al een tijdje op zoek naar een goede 3 (of 4) kanaals buizenversterker voor 7 tot 800 euro die ook nog in huis kan worden gebruikt.
    Nou zijn die er niet volgens mij.
    Ik heb wat gekeken en ik vind de blackstar ht venue serie van blackstar erg goed.
    Nou is er een aanbieding voor de blackstar ht 60 soloist (Ong €200 korting) en ik vind 'm te gek.
    Alleen denk ik dat 'ie voor in huis veel te hard gaat.
    Wat denken jullie daarvan?,
    Die Blackstar is voor thuis veel te luid! Een versterker tussen de 1 en 5 watt is voor thuis meeer dan genoeg. Als je vier kanalen zoekt ga je met je huidige budget niet veel goeds vinden, eventueel tweedehands en een opknapper. Je zou ook kunnen overwegen een 1 of 2 kanaals versterker aan te schaffen en je overige 'kanalen' te maken met losse pedalen of een multi effect!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top