Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Marshall JCM1H 1 watt te zachte bass? Andere ervaringen met 1 watt versterkers

    Hallo allemaal! Zijn er mensen die net als ik een 1 watt versterker hebben? Ik heb momenteel een Marshall JCM1H 1 watt head met een 10" cabinet, maar ik vind de lage tonen heel zwak ten opzichte van bijvoorbeeld mijn Bugera v22 (22 watt).

    Bij de Bugera heb ik op master volume 4 bijvoorbeeld echt al een flink dreunende bass, maar bij de Marshall heb ik dat zelfs als ik hem helemaal open draai niet. Het volume is dan wel gewoon ongeveer even hard. Als ik de Bugera op het Marshall cabinet aansluit dan is de bass ook hard, dus het ligt niet aan de speaker. Er zit maar 1 powerbuis in, als die kapot zou zijn dan zou er sowieso geen hard geluid uit komen toch? Misschien 1 van de voorversterker buizen?

    Ik vroeg me af of andere mensen met 1 watt versterkers ditzelfde ervaren. Ligt dit echt aan het wattage en kan een 1 watt versterker sowieso niet van die brommende diepe tonen produceren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Is dat niet ook een beetje marshall-eigen? Ik heb marshall eigenlijk nooit geassocieerd met bakken laag.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Psies, de voicing van een Marshall is vooral veel laag af, het heeft dus verder niet zoveel met
    je buizen te maken.

    Verder wel stoer versterkertje hoor!, zeker in combinatie met de MX112 met een 12'' Celestion

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Je kan in het circuit wel wat aanpassen voor wat meer Bass, maar dan moet je ff op onderzoek uit en een soldeerbout pakken.

    eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
    147-c Guitars

  5. #5

    Standaard

    Marshall is over het algemeen veel mid maar er zijn toch echt wel Marshall versterkers met veel laag, denk aan de Plexi verstekers waarbij je de Bass knop laag moet instellen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb een Randall RD1 1 watt topje. asngesloten op een 2x12 cabinet. Erg veel laag. Maar dat is dan ook wel een echte metalversterker.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik denk dat het een combi is van de amp en 10" speaker. Heb je de mogelijkheid om de amp op een 12" speaker aan te sluiten?


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Marshall is over het algemeen veel mid maar er zijn toch echt wel Marshall versterkers met veel laag, denk aan de Plexi verstekers waarbij je de Bass knop laag moet instellen.
    Zeker, maar in dit geval gaat het om een JCM (800) en die hebben nu eenmaal weinig laag in huis..

    en inderdaad een cabinet met 1 x 12'' zou zeker (wat) meer laag responce kunnen opleveren..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik denk dat als je een 1watt ampje combineert met een enkele 10" speaker in een ondiepe kast, tsjah, je nooit veel bas zult krijgen.

    Aan de ene kant is dat puur technisch: een kleine speakerkast geeft weinig laag, weinig speakeroppervlak idem. 1 watt kan vast veel bass geven op laag volume, maar dan wel door een dikke bass-speakerkast.

    Aan de andere kant: een 1watt amp met 1x10 cab zal ontworpen zijn voor kleine settings. Huiskamers, studio's. Het is geen setup die je zult kopen om bass te gaan spelen in een kroeg zonder uitversterking...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top