Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Gitaarsnaar Calculator voor iPhone

    Zoals sommige van jullie zullen weten zit ik al twee-en-half jaar in een gitaarpauze in verband met een ontsteking in de schouder. Dat heeft zijn voordelen, want in de extra tijd die dat opleverde heb ik geleerd iPhones en iPads te programmeren. Vandaag is een nieuwe app van mij verschenen in de AppStore: StringForce.

    https://www.youtube.com/edit?o=U&vid...id=z7RkBQ1cMtM

    StringForce berekent snaardiktes voor alternatieve stemmingen. Als je een gitaar anders stemt dan het gebruikelijke E-A-D-G-B-E, zullen de trekkrachten per snaar anders worden dan eigenlijk de bedoeling is. Dat kan problemen opleveren met betrekking tot toonzuiverheid, klank, volume, bespeelbaarheid, en in het slechtste geval zelfs schade toebrengen aan je gitaar. Om deze problemen te voorkomen, kun je een aangepaste set snaren samenstellen. Je moet dan dunnere snaren gebruiken als je omhoog stemt, en dikkere snaren als je omlaag stemt. StringForce berekent deze nieuwe snaardiktes in een oogwenk. Stem de gitaar in de display in de gewenste stemming, kies een snarenset (Extra Light, Light enz.) en StringForce geeft je direct de juiste snaardiktes! Deze app is gratis te verkrijgen in de Appstore.

    Systeemvereisten: iPhone 5 of hoger, iOS9.
    Laatst gewijzigd door Picker; 7 juli 2016 om 18:08

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Er zijn ook mensen met b.v. een Samsung

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik vind em leuk!
    Btw wat irritant zo'n (chronische?) ontsteking! Ik ben zelf nog niet zó ver maar merk af en toe wel last van m'n linker schouder en elleboog :-( wens je iig beterschap, zou het leuk vinden om rond de feestdagen weer eens een leuk filmpje met kerstgroet van je te zien op YouTube!
    Cheers,
    Chris


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Er zijn ook mensen met b.v. een Samsung
    Sterker nog - dat is de meerderheid. :-) Ik vrees echter dat ik aan dat gedeelte van de markt voorlopig niet toe zal komen. Heel misschien maak ik t.z.t. nog eens een web-appje, maar eigenlijk vind ik dat super saai werk. En het gaat me hier wel in de eerste plaats om de lol natuurlijk...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Ik vind em leuk!
    Btw wat irritant zo'n (chronische?) ontsteking! Ik ben zelf nog niet zó ver maar merk af en toe wel last van m'n linker schouder en elleboog :-( wens je iig beterschap, zou het leuk vinden om rond de feestdagen weer eens een leuk filmpje met kerstgroet van je te zien op YouTube!
    Cheers,
    Chris


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Thanks Chris.

    "Irritant" is heel zwak uitgedrukt. Ik ben door een hel gegaan. Zoveel morfinepillen dat ik op een gegeven moment niet eens meer normaal praten kon. Enniewee, het had achteraf ook z'n positieve kanten, want alleen maar omdat ik me niet bewegen kon ben ik uit verveling maar de Stanford Course for iOS Programming gaan doen zodat ik nu iPhone apps kan maken. En dat is ook wel erg leuk. :-)

    Met een beetje goede wil ga ik dat kerstfilmpje net redden, maar ik ben nog niet zo ver. Duimen maar...!
    Laatst gewijzigd door Picker; 7 juli 2016 om 18:11 Reden: typos

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Sterkte man!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Er zijn ook mensen met b.v. een Samsung
    Sterkte man!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top