Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: Fire and rain

  1. #11

    Standaard

    Ik denk dat Ateng wel een beetje een punt heeft.
    D stem vind ik mooi en het timbre dito. Het heeft allemaal iets eigens.

    Je lijkt een beetje geschrokken/bevroren van de opname setting. Als ik de opmerking van Gitaarvrouwtje goed beluister (dat ie steeds beter wordt) vermoed ik dat je nog relatief jong in je carrière zit.

    Ik ben van mening dat perfectie zielloos en zinloos is, en dat het losjes streven ernaar je soms prettige verrassingen oplevert.
    Lekker doorgaan, zorgen dat je er pleIer in houdt, dan krijgt Gvrouwtje gewoon gelijk.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    denk dat charlie al wat langer bezig is haha, maar hij weet wel wat ik bedoel met die opmerking , de zang is met reden erg vooruit gegaan en gitaar spelen en zingen samen en ook nog een leuke opname maken daarvan is zoals we allemaal wel weten niet de meest eenvoudige klus.

  3. #13

    Standaard

    Een dagje weggeweest en dan is de verrassing groot dat mijn opname ineens weer tot commentaar aanleiding geeft. Ateng begrijp ik vanuit zijn JT coverbandverleden. Mijn timing is niet die van JT en evenmin mijn gitaarspel. Ik was ook niet uit op een kopie, want daarmee wordt je overstelpt op internet. Natuurlijk is het leuk om het prachtige(!) 'kunstje' van James Taylor na te doen, maar ik ben niet James Taylor en, belangrijker nog, mij raakte het nummer vanaf de eerste keer dat ik het in de jaren zestig hoorde vanwege de inhoud en dat gevoel wilde ik nu eens zelf vertolken. Zeker nadat ik in tegenstelling tot in die jeugdjaren inmiddels zo veel van het leed heb leren kennen dat in de lyrics naar voren komt. Ik speel en zing het, zoals al mijn andere repertoire, in mijn eigen stijl en probeer daarmee mijn publiek te bereiken. Life is dat keer op keer gelukkig volledig het geval en wellicht moet ik het daarbij laten. Maar het plezier van opnemen met alle (oneindige) mogelijkheden die er tegenwoordig zijn is te groot. Ook daarvoor geldt dat ik nog uit het verre analoge tijdperk stam met Grundig bandrecorders en de badkamer als reverb. Dan wordt het met een DAW wel heel verleidelijk. Nee, een carrière hoef ik niet meer te maken, wat niet wegneemt dat ik bereid ben nog heel veel bij te leren en dat ik dat ook nog actief doe. Al jullie commentaar helpt daarbij.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Heb het ook niet over perfectie en helemaal niet over 100% cover want zo ben ik zelf ook niet als muzikant. Eigen stijl prima en iets in een ander jasje spelen te gek maar denk toch dat het met je manier van zingen is qua timing want ik hoor echt dat het recht is gezongen. JT heeft geen trucjes, hij zingt vrij layback en daardoor swingt/grooved het meer. Ik zou een nummer van bijv. James Brown of Otis Redding niet eens recht en op de tel kunnen zingen want dan komt het niet over snap je.
    Weet dat als je hier iets post ook zo'n reactie kan krijgen en zie t ook als opbouwende kritiek en absoluut niet als afkraken. Is het vanuit een "lekker muziek maken" oogpunt opgenomen dan zeg ik "keep on rocking" en anders blijf ik bij mn mening... no hard feelings

  5. #15

    Standaard

    Bij de allereerste opname van dit nummer was het een kwestie van de latency.
    Weet niet of je aparte mics hebt voor de gitaar en de zang, maar als dat zo is kan je misschien nog eens checken of de latency wel goed staat voor de gitaar- of zang-mic.
    (Heb zelf 2 mics - een pair - voor de gitaar en een aparte voor de zang. Als ik zang opneem - nadat ik eerst de gitaar heb opgenomen - moet ik de latency in de DAW aanpassen, anders klopt de timing van de zang niet overal)

    Just my 2c
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    mja toch vind ik dat gewoon van veel artiesten de unieke timing die sommigen hebben is niet te evenaren.
    dat gaat je never nooit niet lukken, het is niet dat ik je commentaar niet begrijp ateng,..ik neem dat feitelijk niet eens meer mee als ik naar covers luister
    de gemiddelde amy winehouse cover voldoet ook niet wat timing betreft, en toch kun je best een leuke cover maken zonder die timing "het doet geen recht"of "het komt niet over" nee niet zoals de originele artiest, maar hey, als we DAT kunstje konden zaten we niet op GN elkaar te analyseren hahahahaha. Ik vond jou opmerking niet vervelend, en vanuit jou oogpunt heb je gelijk, en toch heb ik er erg van genoten wat charlie hier heeft neergezet
    en ach als je JT zou vragen zou hij het vast geweldig vinden..wat een aimable man is dat
    volgens mij vindt die het nog steeds geweldig dat anderen ZIJN nummers willen spelen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Nogmaals heb t niet over coveren of niet als de originele artiest en of je ervan genoten hebt staat los van hoe t is gezongen.
    De gemiddelde Winehouse cover is ook ruk gespeeld ook al is er een leuke versie van gemaakt.
    Ik heb met muzikanten oortjes naar geluisterd en dan ga je op bepaalde dingen letten en daar baseer ik mijn reactie op. Als je t allemaal oke vindt met een glaasje wijn in de achtertuin en je geniet er van dan vind ik dat ook prima maar dan beoordeel je t vanuit een ander oogpunt... toch
    En hoe aardig en aimabel man JT ook is muzikaal gezien zal hij zeker weten achter zn oren krabben hoe geweldig hij t ook zou vinden.
    Het is hier een forum voor muzikanten dus je kan zulke reacties verwachten maar daar is een forum ook voor toch?

  8. #18

  9. #19

    Standaard

    "...denk toch dat het met je manier van zingen is qua timing want ik hoor echt dat het recht is gezongen."

    Dank voor je aanvullende commentaar Ateng. Je zou me helpen als je mij zou kunnen uitleggen wat er mis is met recht zingen. Nee, ik gebruik geen vibrato, maar dat is niet fout. Jij meent kennelijk van wel, maar heb je het niet meer over smaak dan over techniek? Ik zou het dan wat anders verwoorden. Recht zingen (straight singing) heeft weinig met timing te maken. En natuurlijk post ik hier om commentaar te krijgen. Daar heb ik ook expliciet om gevraagd.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Recht zingen dus alles op de tel getimed waardoor het niet swingt, heb het niet over vibrato dus nee ik meen het kennelijk niet en nee tis geen smaakkwestie. Dus met andere woorden als er een metronoom zou meelopen dan zijn jou zanglijnen telkens op de click... in mijn woorden aardig recht gezongen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top