Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    vraagje Jamhub Greenroom ervaring

    Wie heeft er ervaring met de Jamhub Greenroom?
    Lijkt mij een ideale manier om te repeteren.

    Graag de voor en/of nadelen van het apparaat.

    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  2. #2

    Standaard

    Had deze zelf ook uitgezocht maar uiteindelijk niet uitgeprobeerd. Maar wel de Roland variant HS-5 session mixer die volgens onze dealer redelijk vergelijkbaar was qua kwaliteit. Het voordeel van de Jamhub is hierbij dat je alle individuele mixen apart kunt instellen.

    Het is een heel mooi concept mits je bereid bent om een wat klinisch in-ear geluid te accepteren boven een echte versterker en boxen. Voor oefenen is het wel erg fijn want je hoort letterlijk alles en dat kan behoorlijk confronterend zijn ;-)

    Uiteindelijk viel de kwaliteit van de Roland (het is qua robuustheid niet echt gericht op live toepassing) ons als band iets tegen en zijn we toch maar overgestapt naar een wat duurdere digitale mixer van QSC TuochMix. Die doet eigenlijk hetzelfde maar laat je inloggen met een app via de telefoon en kan je daarmee eigen mix regelen. Fantastische aankoop.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Wie heeft er ervaring met de Jamhub Greenroom?
    Lijkt mij een ideale manier om te repeteren.

    Graag de voor en/of nadelen van het apparaat.

    Ik heb er over gehoord, ook dat bands dit gebruiken, maar voel er weinig voor. Heb in een band gespeeld waar iedereen in-ear had en dus ook repeteerde, maar ik wilde toch altijd wel weten hoe het voelt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hij is inderdaad vrij klinisch, maar heel praktisch en qua prijs kwaliteit echt wel oke.
    Voordat we ons powerplay systeem hadden deze jamhub gebruikt, ikzelf stuurde m'n amp geluid naar die kastjes en prima geluidje. Voor live niet bruikbaar omdat je dit systeem niet zomaar kan doorlinken naar de zaal tafel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Allen bedankt voor jullie uitleg.

    Er zitten vele punten bij waar ik zelf ook zo mijn gedachten bij had en eveneens de bandleden.
    Woon in een woon/winkel- pand waar het winkel- gedeelte onze repetitie ruimte is.
    De buren vinden het wel gezellig eenmaal in de 14 dagen 3 uurtjes dus om het volume terug te brengen zouden wij dit niet aankopen.
    Het ging ons meer om in een hoofdtelefoon elkaar wat beter te horen betreffende balans.
    Gelukkig heb ik van het begin af aan aangegeven, "dit is het volume en wij gaan individueel niet elke keer een stapje harder".
    Wanneer er onbalans is moet de rest maar zachter en daar houd iedereen zich goed aan.

    Nogmaals dank voor jullie inbreng, hier kan ik wat mee.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Krabbendijke
    Berichten
    117

    Standaard

    Riny,

    tot afgelopen zondag hebben wij met onze band ruim 4 jaar gebruik gemaakt van de Jamhub. Een heel eenvoudig gebruiksvriendelijk apparaat. Zowel in de oefenruimte als live (in tegenstelling tot wat hierboven gezegd is) heel erg bruikbaar. Zeker als je in-ear speelt. Je hoort alles veel beter en naar mijn idee ga je er beter door spelen doordat je echt goed hoort wat de ander speelt.
    Je moet wel een passende mixer/splitter/multikabel hebben om het live te gebruiken.
    Binnenkort stappen we over op het Behringer Powerplay P16 systeem waarbij iedereen alle zang en instrumenten nog beter kan afstellen.
    Hopelijk kan je ook nog iets mee.
    Groeten,
    Vincent

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Vincent,

    Ik blijft de reacties volgen uiteraard want zoveel mensen, zoveel meningen.

    Zelf had ik eigenlijk het zelfde idee wat je uiteenzet, maar ja, heb ook met andere te maken.
    Wat betreft het materiaal voor de band is allemaal van mijzelf behalve de drumkit.
    De rest heeft het makkelijk, gitaar mee naar de repetitie en inpluggen maar.
    Met de Jamhub aan te schaffen was mij gedachten om dit deze keer eens het bedrag door vijven te delen.
    Niemand heeft erom gevraagd dat ik alles in de loop der tijd heb aangeschaft maar vond het nu wel eens welletjes, dus de eerst volgende aanschaf delen door vijf.

    Terug on toppic:

    Ik kan zeker iets met je uiteenzetting dus dank hier voor.

    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Krabbendijke
    Berichten
    117

    Standaard

    Ja voor wat de instrumenten betreft snap ik je.
    Onze drummer heeft een elektrische kit van Roland, en die speelt met EZdrummer via z'n laptop, via de jamhub naar de mengtafel.
    Ik zelf speel gitaar en neem alleen m'n gitaar en pedalboard mee. Daarop staat een speaker sim pedaal waardoor je drive en distorition pedalen niet als een bak bijen klinken
    En het scheel zeulen met versterkers etc.
    Maar ja zoals je aangeeft zoveel mensen, zoveel meningen. De een zal het geweldig vinden en de ander helemaal niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top