Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard ENGL cab, v30 of v60?

    Dag allemaal!

    Vanavond ga ik mijn Fame 212 cab met celestion v30s verkopen. Ik vond dat er te weinig bass in zat voor metal. Wel is hij clean erg mooi.

    Nu wil ik een nieuwe cab en ik heb ruimte voor een 412. Ik heb mijn ogen laten vallen op 2 Engl's. Een met V30 speakers en een met V60. Nu twijfel ik welke ik moet nemen.

    Ik vraag me af of de 412 met v30's de metal wel goed kan verwoorden. Heeft die voldoende bass daarvoor? de 212 van fame gaat namelijk om die reden weg. Bij de v60 twijfel ik weer aan de clean channel. Mijn hypothese is dat die erg bassy zal gaan klinken en de helderheid weg haalt. Daarnaast vraag ik me af of deze überhaupt ook wel vintage tonen zal kunnen maken wanneer er bijvoorbeeld een Vox head op aangesloten wordt.

    Wat is jullie idee/ervaring hier mee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb een engl 4x12 met (britse) v30's. Die heeft meer dan genoeg laag; scheelt niet veel met mijn bogner 4x12.


    Maar er zijn verschillende engl cabs, dus dat kan wel een verschil maken. De mijne is volledig multiplex (ook het achterpaneel) en is loeizwaar.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 30 juni 2016 om 17:41

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Engl cabs zijn geweldige cabs. Zowel de v30 als v60. V60 gaat wat dichter naar g12t75 of g12h30, minder mids. Meer bas heb je ook nog de xl versie als ik mij niet vergis.

    Vergeet niet dat de engl cabs wel loodzwaar zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Wat voor versterker gebruik je? Ik heb zelf een Mesa 4x12 cab. Ook met V30's en speel ook lompe metal. Hiervoor had ik een Harley Benton 2x12 met V30's. Ik vermoed dat die wel wat vergelijkbaar is met je Fame. Het verschil in geluid met cab, ook al hebben ze praktisch dezelfde speakers, was enorm. Maar heeft zo'n fame echt te weinig bas? Wat voor versterker gebruik je? Met mijn mesa rectifier stack draai ik de bass behoorlijk terug. Ook al met de HB cab, die erg modderig was. Je wil volgens mij niet te veel bas als je door de bandmix wilt prikken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    ik gebruik een Engl ironball. Echt een clean en metal topje. Ik zit net een beetje op marktplaats te speuren en zie voornamelijk de cabs te koop staan met de V60 en 1 cab met v30's maar die heeft de verkoper er zelf in geplaatst. Dus twijfel een beetje of dat wel een beetje goed kan zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb de Standard cab met V60's en die bevalt mij prima. Lekker hakkuh. Maar de V30 versie is denk ik ook prima. Die is inderdaad geheel van multiplex terwijl die van mij voor een deel van spaanplaat is. Clean klinkt die van mij ook prima. Ze wegen wel allebei 50 kilo. Gelukkig hebben mijn bandleden en betere rug dan ik.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Ik zit net een beetje op marktplaats te speuren en zie voornamelijk de cabs te koop staan met de V60 en 1 cab met v30's maar die heeft de verkoper er zelf in geplaatst. Dus twijfel een beetje of dat wel een beetje goed kan zijn.

    Waarom niet?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Waarom niet?
    Ben er altijd een beetje huiverig voor wanneer mensen er zelf een projectje van maken. Prijs van de cab met v60's is daarnaast ook lager. Ga morgen wel even bij die v30 kijken voor een testritje. Zal wel merken of t wat is.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Ben er altijd een beetje huiverig voor wanneer mensen er zelf een projectje van maken. Prijs van de cab met v60's is daarnaast ook lager. Ga morgen wel even bij die v30 kijken voor een testritje. Zal wel merken of t wat is.
    Als die verkoper nou de V60's heeft bewaard is de meerprijs wel te rechtvaardigen.

    Ik speel al decennia over V30 speakers in een Koch 2x12 cab en verschillende 4x12 cabinets en is een prima speaker voor rock en metal. Overstuurd minder snel dan bijvoorbeeld de Greenback M25 speaker maar klinkt clean altijd lekker punchy en bold. Of je Vox versterker dat ook vind zal je moeten uitproberen :-)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Eng 4x12 met V30 zal uitstekend in je behoefte voorzien.


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top