Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Zelf cab bouwen of heeft iemand de ideale tip?

    Medegitaristen,

    Voor live optredens gebruik ik een Mesa Boogie DC-3 combo met Black Shadow speaker (= Celestion C90?), ondersteund door een oude cabinetje van KMD 1x12, voorzien van een fronted Celestion G12T75.
    Op zich niet verkeerd maar ik heb de indruk dat de KMD net wat minder volume of 'expressie' heeft. Op die manier niet voldoende complementair aan mijn amp.

    Op YouTube, blijft lastig om een echt goede indruk te krijgen btw, heb ik diverse speakers beluisterd.
    Erg mooi vind ik de Celestion Blue Alnico, maar daar zit wel een aardig prijskaartje aan. Wel wat minder lijkt mij de Celestion Vintage 30. De Celestion Greenbacks waar veel mensen mee weglopen vind ik wat dof en de EVM 12L speakers die op fora zowat legendarisch zijn vond ik juist weer heel erg schel klinken.

    Dus, genoeg verwarring...zo kom ik niet verder. Dus hoop ik hier op advies van mensen die ervaring hebben met het combineren van de Black Shadow met een andere speaker. Ik zoek eigenlijk naar een heel klein tikkeltje meer 'warmte' in sound.

    De mogelijkheden die ik overweeg:

    a) aanschaf van Harley Benton G112 Vintage met Celestion Vintage 30. Voor: lekker goedkoop, redelijk goede reviews. Tegen: tja, dat merk uit China....
    b) aanschaf van een Mesa Boogie cab, 1x12, maar ja..welke dan...? Voor: mooie combi van hetzelfde merk en zal vast wel degelijk zijn. Tegen: de prijs, je betaalt voor het merk...
    c) speaker uit KMD cabinet vervangen. Maar daar is een Blue Alnico niet zo goed voor denk ik vanwege de closed back. Zou wel goed gaan met een Celestion Vintage 30?
    d) leeg Palmer speaker cabinet kopen en daarvoor de speaker naar keuze invullen.
    e) zelf speaker cabinet bouwen, zo dicht mogelijk naar het ideale model/speakertype (het model wat ik het vaakst in jullie reacties ga tegenkomen)....klussen vind ik op zich wel leuk.
    f) een goede tweedehands tip.
    g) sta ook open voor inruil van de KMD met bijbetaling.

    Schiet maar af....

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Die Eminence speakers klinken warm zoals de Legend serie

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    De Celestion Greenbacks waar veel mensen mee weglopen vind ik wat dof .......
    Laatst m'n 2x12 geupgrade met G12M20's (20W greenbacks). Joepie, klaar, mijn sound. Dof kan ik niet plaatsen. Heerlijk 'middy' maar genoeg treble absoluut.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Er al eens aan gedacht om de KMD effe met boormachine en decoupeerzaag te lijf te gaan om er zo een open back van te maken?
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 30 juni 2016 om 13:28

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Er al eens aan gedacht om de KMD effe met boormachine en decoupeerzaag te lijf te gaan om er zo een open back van te maken?
    Ook aan gedacht, maar voordat ik de KMD definitief molesteer zal ik de achterkant maar even open schroeven om het zo te testen. Vooralsnog denk ik dat het vooral aan het type speaker ligt waar de verbetering te halen valt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Je kan ook zelf een achterpaneeltje met een groot gat erin fabriceren en die in de kast schroeven.
    Beetje ovaal Dumble-style ofzo.
    Kan je het originele paneel intact laten.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Die Eminence speakers klinken warm zoals de Legend serie
    Brad, welk type precies van de Legend serie heb jij dan?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Waarom zou een Alnico Blue niet in gesloten kast kunnen? Tuurlijk wel. Prachtige speaker. Verder is de Celestion Creamback een aanrader.

  9. #9

    Standaard

    Ook al eens naar WGS speakers gekeken? aantrekkelijk geprijsd en gewoon goed spul. Bijvoorbeeld de WGS ET65?
    SPELUHHHHHHH!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top