Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Amp ! Lekker nieuw dubbel gebonden tele gitaartje!

    Ter inleiding:
    Na het oeverloze gezeik voor mij geen HNGD meer. Dan maar op een andere manier wat creatief zijn voor de wel serieus geïnteresseerden....

    Goed, ruim tweeëneenhalve week geleden, een dag voor mijn vakantie stond er een Fender 62 Double Bound Telecaster uit Japan te koop op MP. Gelijk gereageert met de verkoper maar helaas, hij wou niet versturen vanuit het lage zuiden naar het hoge noorden. Ik heb pech,dacht ik, maarrrr....... ik kreeg hulp van Joost! Alhoewel hij zelf ook wel trek (zeg maar gerust ontzettende honger!) had in deze '62er Tele, zette hij zijn eigenbelang aan de kant en heeft hij voor mij zijn best gedaan om de verkoper zover te krijgen dat hij hem toch wilde opsturen. En dat lukte hem! Zie hier het verhaal van Joost: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-HNGD-Double-B
    Ik vind het erg fijn dat er nog zulke mensen zijn als hij! Nogmaals bedankt Joost!

    Gisteren op het eind van de middag waren we thuis van onze vakantie. Natuurlijk spookte die tele al weken door mijn hoofd; 'hoe zal ie klinken, hoe is de neck, etc, etc'. Eindelijk was het zover! Vrouwlief had mijn harses de laatste weken al genoeg gezien en zei: 'moet jij niet naar Joost?'..... 10 minuten later zat ik in de auto, op naar Joost! Eerst even lekker bijgekletst en geroddeld over wat forumleden was het 'moment suprème' daar! Allereerst het oog, want dat is het eerste contact, was erg okay. Zag er erg netjes uit en het kleurverschil tussen het hout van de body, viel mij erg mee! Op foto's lijkt het een stuk erger! De hals voelt erg prettig aan: niet te dun en niet te dik. Bespeelbaarheid was goed maar de actie kon wel iets lager. Dat is echt persoonlijk en ligt niet aan Willem van gitaarupgrade.nl Willem heeft inmiddels een aantalklusjes voor mij gedaan en kan alleen maar zeggen dat het een op en top vakman is, voor ieder een aanrader!

    Goed, hoe klinkt hij? Behoorlijk resonant, met lekker veel boventonen! Helder maar niet schel. Mooi rond op het hals element en fel op het brugelement. Hier en daar klonk het net alsof de afstand tussen de snaren en de pickups iets te groot was. Met overdrive behoudt hij alle fijne eigenschappen van een tele: fel en rond.

    Vanmorgen eerst afstellen aan mijn persoonlijke smaak.De hals ietsje pietsje rechter gezet en de zadels ietsje naar beneden gezet. Hierdoor wordt tevens de afstand tussen de snaren en de pickups iets kleiner... Inpluggen en voilà, voor mij precies goed! Fel, rond en ballen! Met overdrive waan je je in de tele heaven, wat dat ook zijn moge, maar klinkt in ieder geval zalig!

    Joost, bedankt! Zonder jou was dit zeker niet gelukt en bedankt voor het vertrouwen!

    Willem, bedankt! Ik vind het erg knap van je dat je mijn persoonlijke smaak voor afstelling nog behoorlijk goed wist te herinneren; behoorlijk raak geschoten! Ik ben er erg blij mee!

    Hier nog de foto's:






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Fraaie plank. Zo'n binding maakt het wel af bij een sunburst!
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Fraaie plank. Zo'n binding maakt het wel af bij een sunburst!
    Thanks T.R.! Vind ik ook.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    .... ik kreeg hulp van Joost! Alhoewel hij zelf ook wel trek (zeg maar gerust ontzettende honger!) had in deze '62er Tele, zette hij zijn eigenbelang aan de kant ...
    Ach, Joost weet ook wel dat hij over een maand weer beschikbaar is.

    Mooi ding hoor! Erg chic zo met die dubbele binding. Echte classic. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Dank je Hans! De PB'tjes stromen al binnen van belangstellenden, hahaha!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Gefeliciteerd! 't Is beauty! 👍🏻
    Kris

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Fijn trouwens dat er mensen als Joost zijn! Er is nog hoop voor de mensheid! 😝
    Kris

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Gefeliciteerd! 't Is beauty! ����
    Thanks Stoffel. Het hout van de body had beter gematched kunnen worden dan was hij nog mooier geweest. Maar ik stoor me er niet aan. Ik vind hem zo al erg mooi!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Dank je Hans! De PB'tjes stromen al binnen van belangstellenden, hahaha!
    Kijk maar uit, maak ik zo een opmerking en ontspoort de hele klerezooi weer.
    147-c Guitars

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Fijn trouwens dat er mensen als Joost zijn! Er is nog hoop voor de mensheid! ��
    In het echt valt hij zwaar tegen hoor! (dit moet ik wel zeggen, anders gaat hij naast zijn maat 46 lopen )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top