Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 139
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hypercub Bekijk bericht
    Wat ook wil helpen om beter te worden, je eigen spel opnemen en daar overheen spelen. Zo leer je al snel soleren. Ik bedoel, als het een beetje eng is om je gitaarspel aan anderen te laten horen kan je zonder band een heel eind komen met "comping".
    met een Digitech trio + (is niet goedkoop; ik weet het) kom je ook een heel eind
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik moet mezelf na 3,5 jaar spelen nog altijd een amateur noemen. Ik heb ook nooit les gehad of iets dergelijks en heb er ook erg weinig talent voor. Mijn ene hand is nog altijd sneller dan de andere. Soms gaat een nummer super goed, het volgende moment kan ik weer alles verpesten. Financieel gezien is les gewoon niet op te brengen helaas, dus enorm veel progressie zal er ook niet in zitten. Ben ook pas op mijn 18e begonnen. Dus ik kan nu een beetje de basis spelen op mijn 22e. Zolang als dat ik er lol in heb blijf ik lekker zo door gaan. Kan niet enorm veel nummers spelen, maar goed, t is voldoende voor mij. Ik ken dingen als scales helemaal niet en kan ook geen noten lezen haha. Alleen tabs Merk wel dat ik met mijn basgitaar wel beter uit de voeten kan dan elektrisch. En dat terwijl ik nog maar 2 maanden echt bas speel (wel met een plectrum, met 2 vingers heb ik nog geen gevoel voor).

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    met een Digitech trio + (is niet goedkoop; ik weet het) kom je ook een heel eind
    Of met je telefoon, die je toch al hebt. Snoertje bij de Action halen om 'm op je versterker aan te sluiten, klaar.

  4. #44
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    De pink zou je steunvinger moeten zijn, net als overigens de ringvinger, dus van dat overnemen is een beetje vaag. Ring laten overnemen van middel, in geval van nood (Jerry Garcia miste het topje van zijn middelvinger) kan ik me daar nog iets bij voorstellen.

    Hoe je het beschrijft is inderdaad niet de manier voor een beetje tempo.
    Dat werkt anders:

    Wil je zoiets met een flatpick spelen, dan speel je gewoon een crosspicking pattern (down-up-down-up), voor huis-, tuin-, en keuken gebruik meer dan goed genoeg.
    Die gast waar ik het over had die had er geen enkele moeite mee . Die tokkelde op de hoogste drie snaren er lustig op los met zijn middelvinger , ringvinger en pink terwijl hij met zijn plectrum die hij tussen zijn duim en wijsvinger klemde de lage snaren aansloeg

    Die dingen op de afbeelding gebruik ik nooit . dat voelt voor mij net aan als stelten lopen

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    De pink wordt nooit gebruikt om snaren aan te slaan, althans, ik heb nog nooit iemand gezien die dat doet. Uitzondering is bij sommige aanslagen zoals een rasgueado maar tis vooral een anker voor de hand.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    met een Digitech trio + (is niet goedkoop; ik weet het) kom je ook een heel eind
    Ik moet zeggen, wat een fantastisch ding voor je techniek. De akkoorden voor de harmonie, de drums voor je timing.. ik had dat ding 40 jaar geleden moeten hebben (maar dan als enige he, de rest prikt dan nog gewoon een naald op een plaat)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46

    Standaard

    Bij rasguados wordt de pink veel gebruikt. En er is het beruchte incident waarbij Villa Lobos een mes trok omdat Segovia beweerde dat iets niet te spelen was... Bij van die bossa achtige begeleidingen, wisselbas met driestemmige akkoorden, gebruikte ik het vroeger heel vaak. Dat gaat echt vrij makkelijk. Verder heel soms bij een arpeggio of tokkel. In mijn arrangement van Martha my dear zit zo'n stukje, dat kun je met duim en vier vingers spelen, of je moet overpakken, en een vinger voor twee snaren gebruiken in de arpeggio. Doe ik trouwens op beide manieren, hangt een beetje af van hoe de pet staat. Maar soms is het best handig.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Elke keer als ik denk dat ik het kan, verzin ik weer iets waardoor ik opnieuw moet beginnen.
    Gitaarstemming veranderen blijft leuk.
    Momenteel E A C# e g# c# (symmetrisch, intervallen 5 4 3 4 5).
    Of juist versimpelen. Een oude Spaanse gitaar in D A d g g d stemmen zodat je met éen barrévinger allemaal 6-snarige powerchords kunt rossen.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Die dingen op de afbeelding gebruik ik nooit . dat voelt voor mij net aan als stelten lopen
    Dan doe je klaarblijkelijk iets verkeerd....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Toen ik op mijn dertiende begon met spelen speelde ik minimaal 4 uur per dag. Soms zelfs een uurtje of 7. En dan kan het snel gaan. Ik gebruikte zelfs de pink! Helaas vond ik al snel enkele verkeerde personen waarmee ik niets liever deed dan mezelf suf blowen en onder invloed over de kosmos lullen en meer van dat gedoe. Ik was toen pas 15 jaar. Maar in die twee jaar tijd heb ik feitelijk de basis gelegd voor vrijwel alles wat ik ooit op gitaar heb geleerd. Ik zou dus zeggen dat leren vooral een kwestie is van uren maken en kritisch zijn op wat je doet. Klinkt iets niet goed, dan SPEEL je het niet goed. Herhaal het stukkie net zolang tot je het foutloos kan spelen. En dan nóg een keer. En dan nóg eens. En dat gaat niet lukken als je er geen plezier aan hebt. Oefen een kwartiertje op wat meneer de leraar je hebt voorgeschreven en schrijf vervolgens iets uit eigen koker. Gewoon een zelfverzonnen melodie (bijvoorbeeld) dat net iets te hoog gegrepen is voor je. Iets wat je zelf schrijft is altijd leuker. En dan 4 of 5 uur lang jezelf vastbijten in die melodie.

    Een topsporter of een circusartiest redt het ook niet met een uurtje oefenen per dag.

    Hou er rekening mee, dit werkte lange tijd voor MIJ. Dat wilt niet automatisch zeggen dat dat ook voor jou werkt. Bovendien, en dat zul je je óók moeten realiseren, mijn schoolprestaties hadden er zwaar onder te lijden. Mij werd geadviseerd naar het Gymnasium te gaan, maar ik koos een klein stapje lager (Atheneum). Na de brugklas werd het de HAVO en daar ben ik 3 keer op blijven zitten (eenmaal zelfs teruggezet van de derde naar de tweede, op mijn verjaardag nota bene!!!). Uiteindelijk de moeder-MAVO gedaan (vraag maar aan je ouders ), pretpakketje gekozen, daarna gekozen voor de meest vrije MBO opleiding van Nederland, waar we mochten roken (ook blowen) en drinken in de klas, zelfs dáár een jaar met veel plezier gedoubleerd. En uiteindelijk is het, mede dankzij mijn vader, die professioneel muzikant was en me solfège en muziektheorie bijbracht, toch nog goedgekomen toen ik werd aangenomen aan het conservatorium. En ook daar heb ik feitelijk tweemaal gedoubleerd, omdat ik nog nooit iets heb geleerd. En nu?


    Ik zou er nog even over nadenken en me beperken tot 3 accoorden-rock-punk-pop. Doe wat je wilt, maar trap niet in dezelfde val als waar ik in ben getrapt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Of juist versimpelen. Een oude Spaanse gitaar in D A d g g d stemmen zodat je met éen barrévinger allemaal 6-snarige powerchords kunt rossen.
    en met een vingertje her en der erbij maak je waanzinnge riffs….???
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top