Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 139
  1. #11

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de reacties, leuk!

    Tja in een uurtje een nummer leren spelen is natuurlijk maar relatief. Als ik het saai en niet uitdagend vind klinken en erg simpel is dan haak ik al af, er moet altijd uitdaging in zitten. Ik speel graag nummers van 3 doors down en Racoon. In ieder geval pop/rock nummers. Met af en toe wat hardere hardrock stukjes. Nu heb ik laatst een nummer opgegeven, voor het eerst. Een nummer van Poets of the fall. Zo'n geweldige band met zo'n gaaf gitaarspel. Toch te hoog gegrepen want ik kwam er maar niet mee verder, dat is ook weer demotiverend haha. Ja in de lessen is het wel echt tof, want ik kan zelf met nummers aankomen die ik wil spelen en daar helpt hij dan mee. Tegelijkertijd bied hij verschillende dingen aan zodat ik ook echt nieuwe dingen leer.
    Half uurtje is misschien wel te weinig ja. Ik werk veel en 2 dagen per week ben ik pas na 21:00 uur thuis en dan ben ik vaak gewoon te moe dat effectief gitaar spelen er ook niet echt meer bij zit. Daarnaast nog te veel hobby's, keuze maken dus haha.
    Yup Waves, wake me up etc heb ik ook leren spelen, was wel leuk, maar zit nu te weinig uitdaging in.

    En nee ik begrijp dat ik niet alle stijlen kan leren, maar dat hoeft gelukkig ook niet haha

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ben altijd omringd geweest door hele goede/bekende muzikanten, terwijl ik zelf helemaal niks kon. Als je dan uiteindelijk een instrument pakt, in mijn geval de gitaar, dan heb je al een hele goede start, denk ik. Ik ben vrij snel gaan optreden, vooral ook omdat ik het zo spannend vond, heb veel geleerd van de mensen om me heen. Heb met m'n broer nogal wat jazzstandards gespeeld, want hij ging naar het conservatorium en een hoop toonladders (solfège) gezongen (op de fiets onderweg naar de disco of omgekeerd), omdat hij naar het conservatorium ging....
    In mijn prille jeugd opgegroeid met een enorm muzikale vader, die na een paar maten al kon horen welke uitvoering van welke compositie het was. Helaas jong gestorven, maar ik hoop dat hij trots op ons zou zijn.

    Resumé Overflakkee...... you are what you is.

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wij hadden een gitaarplaat vroeger thuis met de titel , leer gitaar spelen in acht en twintig dagen . Dus binnen een maand moet het kunnen
    Dat van die plaat is geen grapje maar je begrijpt dat je na het doorwerken van die plaat met een dun begeleidend boek niet verder bent dan het niveau '' boer daar ligt een kip in het water ''

    Hoe hard iemand vooruit gaat verschilt per persoon . Ik ken iemand die pas op zijn dertigste is begonnen en vijf jaar later een virtuoos was
    Dat is helaas niet iedereen gegeven , de meesten moeten hard en lang werken om een goed niveau te bereiken . Hard oefenen met beleid is de manier om verder te komen

    Dat is investeren in een hoop baal uurtjes maar als je weer eenmaal een stap verder bent geeft dat een hoop voldoening
    Laatst gewijzigd door Brad; 28 juni 2016 om 02:32

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wij hadden een gitaarplaat vroeger thuis met de titel , leer gitaar spelen in acht en twintig dagen . Dus binnen een maand moet het kunnen
    Dat van die plaat is geen grapje maar je begrijpt dat je na het doorwerken van die plaat met een dun begeleidend boek niet verder bent dan het niveau '' boer daar ligt een kip in het water ''

    Hoe hard iemand vooruit gaat verschilt per persoon . Ik ken iemand die pas op zijn dertigste is begonnen en vijf jaar later een virtuoos was
    Dat is helaas niet iedereen gegeven , de meesten moeten hard en lang werken om een goed niveau te bereiken . Hard oefenen met beleid is de manier om verder te komen

    Dat is investeren in een hoop baal uurtjes maar als je weer eenmaal een stap verder bent geeft dat een hoop voldoening
    You are what you is.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    ik ben pas een jaar of veertig bezig met gitaar leren te spelen en ik kan het nog steeds niet, haha. Wat ik je wel kan adviseren is : ga zo snel mogelijk in een bandje spelen. In een bandje spelen bevordert het leerproces enorm. En dat niet alleen, het is ook veel leuker om te doen dan in je eentje wat zitten te spelen. Gitaarles helpt ook goed. Je wordt dan gedwongen om elke week wat te moeten werken aan je vaardigheden. Niemand zal van je verwachten dat je gelijk alles mee kan spelen. Er plezier in hebben en blijven proberen om jezelf te verbeteren, daar draait het om. En doorzetten als je vingers pijn doen of moeilijke akkoorden niet willen zoals jij dat graag zou willen. Bedenk maar dat alle grote gitaarnamen ook zo begonnen zijn zoals jij en ik.
    IK wens je veel doorzettingsvermogen en plezier toe.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Ik speel nu ruim 25 jaar gitaar, en vind nog steeds dat ik het 'niet echt kan'. Maar dat is ook omdat ik steeds kritischer word op mijn spel, en ik steeds beter zie/voel/hoor wat ik allemaal (nog) niet kan. Als ik samen met mijn semiprof vriend zit te improviseren doe ik eigenlijk, afgezien van de solo's, niet voor hem onder. Betekent dit dat ik het kan? Geen idee.

    In een bandje spelen is sowieso een heel goed idee, zoals ook hierboven opgemerkt. Het is hartstikke leuk, geeft meer richting aan het leerproces, en geeft ook meer zelfvertrouwen (omdat je zult merken dat je al vrij snel iets neerzet dat eigenlijk verbazend goed klinkt). Ik ben zelf begonnen in een bandje voordat ik überhaupt iets kon. Het klonk nergens naar, maar was wel heel leuk en leerzaam.
    Laatst gewijzigd door Onkelpazuzu; 28 juni 2016 om 13:59
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    wat betreft akoestisch of elektrisch: akoestisch is goed om op te oefenen omdat het zwaarder speelt (al moet je in het begin ook nog wennen aan het gewicht van een elektrische). Althans, staalsnarig. Nylon (klassiek/spaans) speelt juist erg licht.

    Als je liever elektrisch speelt, kun je je beter daarop concentreren. Belangrijkste is namelijk dat je gemotiveerd bent en blijft om meer te spelen. Begin eens met elke dag te spelen. Voor mij werkt dat heel erg: als ik een keer de hele dag weg ben, sla ik desnoods 's ochtends een keer een E-mineur aan ofzo. Het zorgt er in elk geval voor dat je jezelf eraan herinnert: ohja, spelen!

    Zorg hoe dan ook dat je plezier behoudt, maar als je je zoveel zorgen maakt om verder te komen: speel meer dan een uur per dag. Toen ik net geslaagd was, ging ik de tijd eens bijhouden. Het resultaat is dat ik die zomer dagen van 7 uur maakte, soms. Is niet per se heel gezond trouwens.

    Een stukje reflectie op zijn tijd kan ook enorm helpen, maar dan moet je ook wel echt flink oefenen. Je kunt oneindig veel leren, maar het kan goed werken om je niet alleen te concentreren op wat je nog niet kunt. Let er eens op wat je nu wel kunt, wat je 2 weken terug nog niet kon. Is ook leuk.

    Verder, het is ook al genoemd: kijk, ik speel nu 13 jaar gitaar. Simpele liedjes kun je al spelende gewoon leren, dat komt met de jaren wel. Moeilijke liedjes, moet je even voor gaan zitten, kan best een paar maanden duren. Scheelt ook nogal of je iets leert om op het podium te spelen, of omdat je even snel wilt weten hoe je dat moet spelen. Hangt van diverse factoren af, maar na 1,5 jaar met een half uur per dag, vind ik het niet vreemd dat het wat tijd kost om een liedje te leren.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik speel ong. 50jaar , ik schat dat ik nog zo'n 30 jaar nodig heb, op voorwaarde dat ik het wat beter aanpak dan in het verleden.
    Want deze heren kijken toe :

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik speel zo'n 32 a 34 jaar, met wat onderbrekingen en kan nog steeds geen k#t.
    147-c Guitars

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Heb ik ook, ik speel al 60 jaar gitaar, maar het stelt niet veel voor. Maar wat ik kan, doe ik wel heel mooi.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top