Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 311121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 139
  1. #121

    Standaard

    Mijn eerste 4 jaar waren zeg maar haar eerste 4 maanden.

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Ik weet nog dat ik dit topic zag een aantal jaar geleden, eigenlijk dacht ik toen ik ben te oud(toen 23jaar ) om nog goed te worden. Totdat ik die post zag van iemand die op zn 30e begon en op zn 35e virtuoos was. Dat heeft me echt getriggerd om er nog voller voor te gaan dan ik eerder deed.
    Nou noem ik mezelf zeker geen virtuoos maar ik heb wel echt hele flinke stappen gezegd. Ik doe dingen die ik vroeger nooit had kunnen dromen. Komt denk vooral omdat ik een systematische aanpak erop nahield en zo efficient mogelijk bezig ben geweest met beter worden. Echt analyseren wat mis ik in de basis wat andere mensen wel goed kunnen? denk aan pentatonische toonladder over de hele nek leren in elke key en mineur/majeur, Focussen op bends en tempo, en dat allemaal dan samenvoegen met aankloten op een looppedaal. Daar moet je namelijk een correct tempo voor hebben, weten in welke key je zit en welke akkoorden daarbij horen. (met ondersteuning van youtube instructies). Daarnaast wordt het saai als je elke 8 maten of elke 12 hetzelfde speelt.
    Daarbij ook altijd een arsenaal aan nummers proberen te leren, waarvan er veel ''te moeilijk'' zijn maar waar wel progressie in zit. bijv jamie harrison versie van slow dancing in a burning room en gravity(zie youtube), die nummers waren mijlenver boven mijn skill, maar na een half jaartje zaten die er gewoon in en was mn spel verheven tot een nieuw niveau.

    Dit alles heeft me veel geholpen, maar heb daarnaast ook een bandje opgericht waar we inmiddels iets van 100 nummers (covers) gespeeld hebben over de afgelopen 3,5jaar. Daar krijg je toch ook wel echt een boost door, gewoon die gestructureerde planning van steeds nieuwe nummers instuderen, ze zo goed moet kunnen dat je ermee kan optreden. Verder wil je thuis natuurlijk niet alleen nummers van je band oefenen maar ook je eigen dingetjes dus het gevolg is wel een compleet ''oefenpakket''.

    Ik vind de progressie van dat filmpje van dat meisje eigenlijk ook wel meevallen, ik denk dat dat nog wel een stukje sneller kan. Is wellicht ook een nadeel als je ongeveer bij hetzelfde genre blijft(die metalachtige nummers). Ik denk toch dat elk genre en miss wel elk type gitaar ook verschillende aspecten van je gitaarspel naar voren brengt dus als je daarin een beetje varieert dat je een completere vooruitgang boekt met minder bottlenecks.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Hier nog een tip van een kenner en is een van mijn aandachtspunten, ritme....


  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    EVH een van de beste rhythm spelers aller tijden.

  5. #125

    Standaard

    Das toch die gozer van keyboard lickje ?

    Jump of zo ?

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Hoelang duurt het voordat je gitaar kan spelen.................

    Als ik mijn leerperiode van de afgelopen 2 weken bekijk dan duurt het nog jaren. Grrrrrrr maak een lastige periode door, akkoorden klinken vals, vinger positioneren duurt voor mijn gevoel "minuten " akkoorden door elkaar halen. Man, man wat is het lastig...

    Ik voel mij als deze man:

    https://youtu.be/Vms_6_TSQuc

    Maar na regen komt zonneschijn, als zijn het wel lange regenbuien....

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Hoelang duurt het voordat je gitaar kan spelen.................

    Als ik mijn leerperiode van de afgelopen 2 weken bekijk dan duurt het nog jaren. Grrrrrrr maak een lastige periode door, akkoorden klinken vals, vinger positioneren duurt voor mijn gevoel "minuten " akkoorden door elkaar halen. Man, man wat is het lastig...

    Ik voel mij als deze man:

    https://youtu.be/Vms_6_TSQuc

    Maar na regen komt zonneschijn, als zijn het wel lange regenbuien....
    Hahaha, dat filmpje ken ik... Je kent het verhaal van de rijstebrijberg en luilekkerland? Je moet nog even doorhappen. Op een bepaald moment gaan al die grepen makkelijker, zet je je hand beter neer en klinken akkoorden ineens wel harmonieus. Veel oefenkilometers maken en alles gaat goed komen. Suc6
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #128

    Standaard

    Ik ken het gevoel.
    In het verre verleden wat op een goedkope Spaanse getokkeld.
    Gewoon met wat songtekst boekjes en de basis akkoorden.
    En daarnaast gewoon wat tokkelen.

    Altijd de wens gehad om het beter te kunnen.
    Afijn beter laat dan ooit en als vijftig plusser zijnde me aangemeld voor gitaarles een jaar of drie geleden.
    Dat iets meer als twee jaar volgehouden, totdat aanvullende gezondheidsproblemen roet in het eten gooiden.
    Door mijn RLS kon ik er al minder hard tegenaan met oefenen als ik wilde en bovenstaand verminderde dat nog meer.
    Door die hele periode toch het oefenen wanneer het maar kon stug vol blijven houden, al was het maar 5 minuten op een dag.
    Ik ben met lessen gelijk pittig begonnen met finger picking en op de elektrische wat Santana nummers.
    Daarbij heb ik constant wel problemen gehad, had je eindelijk een moeilijk akkoord of finger picking patroon onder de knie met bijna de blaren op je handen, dan lag er altijd weer elders een moeilijk te pakken greep of een hoog tempo patroon op de loer.
    Ik ben redelijk in sommige nummers gevorderd, maar ze zijn veelal zo pittig dat ik nog een lange weg heb te gaan eer ik ze heel goed spelen kan. Om de moed erin te houden speel ik ook af en toe een simpele strummer zoals "ik wou dat je hier was" en "elke roos heeft zijn doorn". Wanneer ik terug kijk naar begin lessen, tot nu toe; zie ik ondanks alle hindernissen, toch een goede vooruitgang. Bij bijvoorbeeld Hotel California versie When Hell Freezes over, kan ik het begin al behoorlijk goed volgen, loop nu nog klem op het snelle 7 10 pull off gedeelte, maar kan het gedeelte daarna aardig volgen. De spread 3 7 op het einde lukte me een paar jaar geleden totaal niet, terwijl die nu wel lukt. Dit is niet bedoeld als klaagzang, maar meer een je zwoegen wordt vanzelf beloond, als je maar vol houdt. Pijn in je vingers en spierkramp hoort er gewoon bij; eelt, spieren en spiergeheugen moet gewoon eerst gevormd worden.

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Misschien een tip voor wat beginners, ik herkende weinig progressie van mijzelf in de afgelopen maanden maar door zo nu en dan eens wat op te nemen van jezelf dan herken ik beter mijn "aandachtspunten" en zie zo waar enige progressie bij mijzelf.
    Door de hele corona situatie heb ik al maanden geen les meer maar oefen wel bijna elke dag.
    Ik gebruik een stopwatch om echt te meten hoe lang ik op de gitaar speel en hou dat bij. Het lukt mij heel aardig om minimaal 20 tot 30 minuten per dag op de gitaar te spelen en heb enkele weken geleden eens voor de lol mijzelf opgenomen. Ik heb dat afgelopen dagn eens terug gekeken en zie zowaar een beetje progressie. Zoals ik al eerder heb geschreven gaat het erg langzaam maar er zit iets progressie in.

    Ik doe mijn best om wat herkenbare riffs te vinden die ook een beetje te doen zijn en mij moeten helpen om sneller de akkoorden te vinden. Daarnaast probeer ik zo nu en dan wat nieuwe stukjes te vinden zodat het niet elke dag hetzelfde is al moet ik wel toegeven dat ik elke dag mij gehele " oefen stukjes"doorloop en ook merk dat er dagen bij zitten dat het helemaal NIET lukt.

    Dus stug door gaan en uren maken en zo nu en dan eens een opname maken moet een inzicht geven van mijn voortgang.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    EVH een van de beste rhythm spelers aller tijden.
    Ik las als dit topic toevallig... maar uh.. bedoel je dit cynisch Erik?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top