Oke oke dat is een wat algemene vraag.
Maar ik heb het idee dat ik wat langzaam vooruitga. Ja ik ga nog wel vooruit, maar het schiet niet zo op. Ofja ik had verwacht dat ik het wel wat sneller kan leren. Tenminste: Dat ik een beetje fatsoenlijk gitaar kan spelen en een nieuw liedje in een uurtje kan leren. Want voordat je echt heel goed bent, dan geloof ik graag dat dat lang duurt als je ooit al heel goed kan worden hahaha.

Ik heb nu over een maand 1,5 jaar gitaarles. In het begin 1x per week na een aantal maanden over gegaan op 1x per twee weken. Dat bevalt wel prima, naast het 'huiswerk' speel ik nog andere liedjes vanaf youtube lessen en de laatste tijd vaker van gewoon tabs en dan luister ik het originele nummer erbij om te horen hoe het gaat. Voordat ik op gitaarles ging, speelde ik ongeveer een half jaar van online lessen etc.

Ik wil heel graag een keer in een bandje spelen. Nu hoeft dat echt niet meteen een geweldig goede band te zijn maar ik hoef -bij wijze van spreken- ook niet in een jostiband, dan wacht ik liever nog wat langer.

Ik heb geen haast, want ik voel me er nu ook nog echt niet klaar voor. Maar ik heb geen idee wanneer dat moment zou kunnen komen? Ik durf er ook nog niet met m'n gitaarleraar over te hebben hahaha

Waar ik nu qua niveau ben: Nouja ik kan de basisakkoorden, barre gaat ook wel goed de laatste tijd, al gaat dat nog steeds niet super snel, ik kan basisslagjes, wat tokkelen, mee spelen met diverse nummers en ik ben nu bezig met solo. Wat meer de effecten leren kennen van de eleckrische gitaar, snaar omhoog duwen etc.
Als het bagger gaat in de les en dit aangeef zegt m'n gitaarleraar dat ik te streng voor mezelf ben en dat het goed gaat. Dan vraag ik me af of ik echt te ongeduldig ben of dat hij gewoon vooral ongemotiveerde leerlingen heeft hihi.

Nouja heel verhaal, de meeste zullen nu wel afgehaakt zijn... Maar ik ben er nog niet...
Ik vind dat ik altijd te weinig oefen en volgens mij heb ik dat gevoel dus ook als ik al wel veel gedaan heb, dus ik ben sinds gisteren maar eens begonnen om de tijd bij te houden. Dat was gisteren een uur en vandaag 3 kwartier. Ik denk dat ik gemiddeld (want sommige dagen speel ik niet) een half uur speel.
Is dat veel te weinig om een beetje vooruit te gaan? Ik merk dat ik minstens 5 min tijd nodig heb om ingespeeld te zijn, dat m'n vingers warm zijn en soepel kan bewegen. Meestal doe ik wat oefeningen op de pentatonische toonladder om op te warmen.

Ik ben eigenlijk na al mijn gel*l wel benieuwd naar jullie ervaringen... Wanneer had je het idee dat je het een beetje in de vingers had en ben je in een bandje gegaan? Hebben jullie nog advies/tips voor mij?
Oh enne ik heb er veel plezier in begrijp me niet verkeerd!!