Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Grappig over dat speel comfort. Als de neck te stroef is zou ik hem laten schuren en de musicman behandeling geven met gunstock oil. Zo opgelost...
    Ik merk dat ik steeds meer voorkeur voor volle c-halzen krijg.
    Ik zit enorm te gassen op een fender american special strat die er volgens jaar gaat komen, is de planning. Ik denk dat de luke dan in de verkoop gaat, incl alle gebruikssporen ��
    Dat schuren is inderdaad een aantrekkelijk optie, het comfort van gunstock is top dus icm de net wat bredere hals moet dat iets moois opleveren. Hoewel ik zelf altijd wat huiverig ben voor onherstelbare modificaties.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Kwartiers voelt wat strakker, feller in attack. Juist met een strat vind ik gewoon dosse momenteel wat fijner, losser, minder funky bij een strat wat mij persoonlijk meer aanstaat. Ik denk het verschil echt wel te horen zoals ik het omschrijf, maar kan zijn dat ik deels met de kennis luister en niet blind met mijn oren.
    Hmmm, die eigenschappen heb ik nog nooit zo bewust gehoord. Daarnaast is eea natuurlijk van veel factoren afhankelijk en denk niet dat ik het verschil er in een blinde test uit zal halen ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Mooie quiver heb je nu Da Vinci. Die EJ Strats zijn echt super. Niet goedkoop, wel goed, mooi en met fijne specs. Maar euhh, na een maandje chatten achter de schermen, ga ik dat nu wel missen
    Om een over andere reden heb ik het gevoel dat wij elkaar nog wel spreken ;-)

    Btw; ik heb er iets meer dan de helft van de nieuwprijs voor betaald zoals je weet. Als ik zie wat er soms gevraagd wordt voor een USA Standard schrik ik me kapot (1200 is geen uitzondering), hoewel ik natuurlijk niet weet waar ze uiteindelijk voor gaan.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 27 juni 2016 om 14:14

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Btw; ik heb er iets meer dan de helft van de nieuwprijs voor betaald zoals je weet. Als ik zie wat er soms gevraagd wordt voor een USA Standard schrik ik me kapot (1200 is geen uitzondering), hoewel ik natuurlijk niet weet waar ze uiteindelijk voor gaan.
    Voor een nette 10 jaat oude gitaar is een prijs rond 50% een nette en reeele prijs. Zelf geef ik nooit meer dan 2/3 van de nieuwprijs voor een gebruikt product. Ook niet van pas een jaar oud ofzo. Je voorbeeld van Standards kom ik ook tegen. Waanzin. Volgns mijn regel mag een hele nette een Standard niet meer dan 1050 kosten (1600 x .666). Er zijn ook verkopers die vanaf 10-15 jaar mojo gaan toekennen. Plotseling worden gitaren dan opeens erg resonant en was het gebruikte hout en hardware opeens veel beter in die jaren..... Mojo voor pakembeet 1985? Voor mij: no way.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mee eens Joost, marktplaats prijzen zijn waanzinnig geworden.
    Daarom koop ik gitaren nieuw.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Daarom koop ik gitaren nieuw.

    Dat had ik al eens eerder gelezen

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goed opgelet, Joost😉
    Het is voor mij een stukje zelfbescherming. Ik ben zeker bij les Pauls of strats huiverig voor fake en huisvlijt (zelfbouw&#128521. Bovendien wil ik m'n eigen gebruikssporen en zweetvlekken in die hals voelen en niet de ranzigheid van een ander 🙈

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Voor een nette 10 jaat oude gitaar is een prijs rond 50% een nette en reeele prijs. Zelf geef ik nooit meer dan 2/3 van de nieuwprijs voor een gebruikt product. Ook niet van pas een jaar oud ofzo. Je voorbeeld van Standards kom ik ook tegen. Waanzin. Volgns mijn regel mag een hele nette een Standard niet meer dan 1050 kosten (1600 x .666). Er zijn ook verkopers die vanaf 10-15 jaar mojo gaan toekennen. Plotseling worden gitaren dan opeens erg resonant en was het gebruikte hout en hardware opeens veel beter in die jaren..... Mojo voor pakembeet 1985? Voor mij: no way.
    1050 is dan inderdaad de max, maar voor 300 extra naar een artist serie is dan beste een leuke upgrade al zeg ik het zelf :-)


    En of iets uit 1985 mojo heeft.... Geen idee. Ik kom zelf uit 1985 en een paar jaar geleden had ik een Luke, een PRS en een Ibanez, nu een Strat, een Tele en een Les Paul dus volgens mij begint de mojo wel een beetje te komen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik heb wel eens gelezen dat bij een EJ strat de string spacing iets anders is (aangepaste topkam) waardoor de hoge e snaar dicht bij de rand van de toets loopt. Merk je daar iets van ?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Dat kan wel kloppen. Ik zag gisteren dat de snaar exact langs evenwijdig loopt met de rand van de toets terwijl de verwijding van de snaren meestal iets minder groot is dan de toets zelf waardoor d'r afstand van de snaar tot de rand van de toets iets groter wordt. Maar dat gaat echt om max een paar tienden van een mm.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Woow, gefeliciteerd met je prachtplank! Dit is een hele mooie!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Woow, gefeliciteerd met je prachtplank! Dit is een hele mooie!
    Thx man :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top