Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Mooie gitaar! Heb er eentje gehad (Sunburst) en weggedaan wegens gas voor een LP. Die laatste is er nog steeds, de EJ strat wordt nog wel eens met een beetje weemoed aan terug gedacht. Heel veel plezier ermee!!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    gefeliciteerd, dit is enige "nieuwe' fender strat die ik er nog wel bij zou willen hebben
    life sucks and then you die

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Als je nog een Custom Shop dubbel hebt kunnen we wel ruilen hoor ;-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24

    Standaard

    Ben steeds meer benieuwd naar een EJ strat. Er is op een steenworp zelfs eentje te koop. Mijn gitaren moeten flink kunnen scheuren Mijn vraag aan je is eigenlijk, hoe scheurt een EJ ? Waar is het mee te vergelijken ?

    Succes en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Hngd Fender Eric Johnson strat :-)

    Gefeliciteerd! Idd een heel goeie aankoop volgens mijn eigen ervaring. Heb er zelf eentje in CAR met maple hals en vind het een heel fijne gitaar.
    Ik herken wel wat dingetjes zoals de single ply slagplaat. Deze wordt vroeg of laat ook vervangen door een 3-ply.
    Ook de stroefheid van de gelakte neck. Heb 'm zelf wat opgeschuurd waardoor ie echt wel minder stroef geworden is, maar nog niet ideaal. Waar hebben ze die gunstock oil??
    De hals is vrij breed, zeker tegenover deze van m'n tele, maar ik vind dat wel fijn. Dat die e-snaar zo dicht bij de rand zou liggen ervaar ik dan weer niet zo.
    Zalige pups, zeker de hals pup vind ik zalig.
    De brug ligt idd heel strak tegen de body. Bij aflevering kon ik er geen beweging in krijgen met de jengelstengel. Heb ik zo gelaten. Gebruik het ding toch niet.
    Wat het scheuren betreft... Tja, 't is geen LP, maar hij staat z'n mannetje. Niet echt geschikt voor het echte ruige werk, maar eventueel kan je er nog altijd een top-booster inbouwen (zoals deze in de clapton serie).
    Heel veel plezier ermee!!
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 28 juni 2016 om 00:48
    Kris

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Hey Stoffel,

    die wax behandeling doet deze dude v.a. € 75,-. Check z'n Facebookpagina, volgens mij wel een prima vent.
    Breedte is gewoon 4,20 cm wat standaard is voor een Tele of Strat. Heb gisteren ook nog even gekeken naar het verloop van de snaren. Loopt wel iets anders dan op mijn Gibson of Luke (waar wel meer ruimte ontstaat hoger op de hals), maar vraag me af in hoeverre dat gewoon aan het type gitaar licht. De topkam heeft hier namelijk echt nauwelijks effect op. Als je de snaar bij de eerste fret een paar mm opzij drukt (en dat is al snel meer dan de ruimte die je hebt bij een iets andere verdeling bij je topkam) is het verschil hoger op de hals minimaal omdat de snaar natuurlijk naar het zadeltje van de brug loopt die dus in grote mate bepalend is voor het verloop van de snaar. Het verschil is vanaf de 15e fret zelfs zo klein dat ik me afvraag wat het nut(h) (ha!) is. Ik durf o.b.v. daarvan het verhaal zelfs wel in twijfel te trekken.

    @Shredder Mike
    Gisteren heb ik de gitaar heel even op m'n Engl Gigmaster gehad, maar omdat de kindjes op bed lagen toch niet echt kunnen scheuren. Op m'n Pod scheurt ie meer dan je mag verwachten van een SSS strat, maargoed, op m'n Pod icm koptelefoon klinken alle gitaren min of meer hetzelfde eigenlijk.
    Moet vanavond repeteren, wilde eigenlijk m'n Kauffmann (naast m'n LP) meenemen, daar heb ik ook nog nooit mee gerepeteerd, maar misschien pak ik de EJ wel dan kan ik er morgen wat over zeggen.
    Ik las ooit in een review (professioneel blad) dat ze het scheurgeluid goed vonden en dat het met de tonepot van de brug op 7 als een SG 9 ("we kid you not") klonk. Vind je het toch te schel of te dun.... een Tone Zone S doet volgens mij 77 euro bij Thomann ;-) Dan heb je een lekker scheurgeluid zonder dat het meteen zo dik klinkt als een LP in een gitaar waarbij je ook je Strat-sounds hebt en bijbehorende ergonomische voordelen ;-)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Een Tonezone moet je ding zijn. Ik heb ooit een Tonezone T in mijn tele gehad. Dat was het slechtste element dat ik ooit heb gehad. Plat en levenloos als je niet met bakken gain speelt. Schoont ook niet fijn op als je de volumepot terugdraait. Goed, my 2 cents.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    't is een fraaie plank.... felisigeflapstaart.... misschien dat een strat met 12 inch radius me ook nog wel zou liggen.... maar 'tweedehands' Fenders en gifbies.. te veel risico op nepperds dus misschien ga ik volgend jaar maar een partscaster bouwen... met deze als voorbeeld of zo....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Er zijn wel wat nepperts in omloop. Vaak wantrouw ik al zaken obv. de tekst (oppassen met Engels tekst of slecht lopende (Google translate) teksten. Daarnaast zit bij het overgrote deel van de nep Fenders een gapend gat in de headstock die bij Fender met een stukje hout is opgevuld en bij veel nep Gibson klopt te plaatsing van de knoppen niet en/of is het serienummer aangebracht na het lakken. Dat zijn echte give-aways. Verder zijn er nog tal van zaken waar ik geen verstand van heb maar die er hier op het forum zo uitgefilterd worden.

    Verder zou ik met name bij een Eric Johnson stat niet zo snel bang zijn voor een neppert. Staggerd tuners, gegraveerde neckplate, getinte hals, geen gaten voor backplate. Dat zijn nogal wat specifieke aanpassingen waardoor je makkelijk door de mand valt, en dat voor een hele beperkte doelgroep (lage aantallen).... Zo'n EJ haal ik er als niet kenner veel makkelijker tussenuit dan een Standard waarbij specs, kleuren en details met het jaar wijzigen.

  10. #30

    Standaard

    Thanks for the feedback. Ik heb laatst een LTD strat uitgerust met een Tone Zone in de brug en Chopper in de neck en beleef er de gaafste avonturen mee Er is altijd ruimte voor nog meer gitaren en als het geen EJ strat wordt dan misschien wel een Luke II ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top