Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22
  1. #21

    Standaard

    Even een update. De Hemp Dog is omgeruild voor een echte Cannabis Rex. Die zit er inmiddels een week of twee in. En hoe klinkt dat nu in vergelijking met zo'n standaard Lightning Bolt speaker?

    Het kan zijn dat de Cannabis Rex nog niet volledig is ingespeeld maar ik hoor in ieder geval geen drastisch verschil. Wat minder dozig en minder schel in het hoog. En zoals verwacht ook iets meer laag, maar om te zeggen dat de versterker opeens warm klinkt... nou nee. Gewoon een (in mijn oren) betere toonbalans.
    Een Cannabis Rex zou ook een erg cleane speaker zijn maar ook dat hoor ik niet terug. Ik kan de versterker nu zelfs al bij een lager volume naar naar dirty pushen dan voorheen. Aangezien ik de versterker altijd thuis gebruik is dat een prettige bijkomstigheid, al zal ik toch niet vaak op een dergelijk volume spelen.

    Al met al een verbetering waar ik blij mee ben, hoewel het resultaat niet echt in verhouding staat tot de investering. Geen blinde aanrader dus. Maar ach, je probeert wel eens wat in die eeuwige zoektocht naar een betere toon.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Als je toch op de site van Billm zit te neuzen, kun je lezen dat naar zijn idee de speaker helemaal niet zo veel uitmaakt.

    Ik kan alleen maar aanraden (zeker gezien je wensen) een aantal van zijn mods uit te voeren. Grotere output trafo, andere weerstanden op de equalizer, koudere bias.

    Wat misschien nog wel het makkelijkste is en zeer effectief (zeker op laag volume): brightcap eraf!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top