Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Versterker voor Nylon acoustic/electric ?

    Hallo allemaal,

    Ben op zoek naar een versterker voor m'n electr/acoustische nylon gitaar.
    Ik speel tot op heden in jazz/latin combo's via de zanginstallatie welke ik in de praktijk dus niet echt lekker kan krijgen.
    Drums en sax zijn onversterkt, de rest is wel versterkt.
    Vooral de monitor is een probleem voor me. We spelen geregeld buiten.

    ik zat te denken aan een versterkertje met sowieso een di- aansluiting.
    In de winkels heb ik er diverse uitgeprobeerd die op zich leuk klonken. Daarmee weet ik nog niet hoe ze t doen langs de weg in de praktijk zeg maar. Zou toch moeten lukken voor rond de 700 euro.

    Als er nylon gitaristen zijn met goeie adviezen indeze hoor ik t graag !

    groetjes uit 020

    - Mokumhum
    "- In God we trust. All others pay cash."

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik weet niet of er combo's zijn speciaal voor nylon gitaar (AER heeft iets dacht ik), ik zou zeggen dat je dat niet anders benadert dan staalsnarig akoestisch behalve dat de EQ wat anders is.
    Het monitor probleem is ook niet exclusief nylon maar ik ken het probleem, zeker als er nog meer dingen over de monitor gaan en je er niet altijd voor kan staan. Vertrouwen op de man achter de knoppen werkt niet, die heeft geen idee wat je wel en niet hoort en heeft wel meer te doen dan jou cue's in de gaten te houden. Ik gebruik daarvoor een DI/pre amp die ik naar hem stuur en zo zelf het volume kan bepalen.
    Niettemin, een combo als (extra) monitor is nog idealer want daarmee zit je niemand mee in de weg. Maar dan nog zou ik een lijntje naar de zaalmix geven want vanuit jouw positie kan je die niet beoordelen.

    Ik kan je dus geen merk adviseren omdat ik geen combo voor acoustisch mee sleep wegens teveel gedoe (ik speel behalve nylon ook staalsnaar, soms banjo en meestal elektrisch) en met zo'n pre amp werkt dat redelijk.
    Ik zeg er wel bij, af en toe zitten er blazers bij en dan speel enkel slag op akoestisch, voor solo's ga ik dan over op elektrisch want dan zijn die monitoren niet meer toereikend (en dan zou ik dus een dedicated acoustic amp moeten meenemen)
    Dat een nummer dan totaal anders klinkt... mijn band kent mij zo langzamerhand wel...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Wat is je budget? Ik heb mij er recent in verdiept en gekozen voor een Ashdown woodsman jumbo. Zie mijn topic hierover.

  4. #4

    Standaard

    Ashdown, zie je niet vaak bij akoestische gitaristen, maar het zijn ook fijne versterkers. Ik zou zeker ook eens een AER en een Schertler proberen. Er is ook nog een wat nieuwer merk (italiaans) dat voor de vormgeving meer dan een beetje leentjebuur bij het zwitserse Schertler heeft gespeeld. Geloof alleen dat ik nooit naar de naam heb gevraagd. Fishmann heeft ook nog dedicated akoestische versterkers. Er is best wat keuze tegenwoordig. Die Bose zuiltjes zijn voor akoestisch ook behoorlijk fijn, maar die zijn gelijk een stuk duurder. En ik weet niet zeker of de bas box er dan automatisch bij zit.

    Bij deze versterkers zie ik weinig reden de tweedehands markt in de gaten te houden. Dan moet dat wel lukken voor zo'n bedrag.

  5. #5

    Standaard

    Ziet inderdaad heel leuk uit. Ga ik zeker even beluisteren in de winkelen. Dank voor de tip.
    "- In God we trust. All others pay cash."

  6. #6

    Standaard

    t gerucht wat ik hoorde was dat een ingenieur van Schertler is overgestapt naar Acus. Ga ik nog beluisteren in de winkel. FIshman heeft de loudbox maar de bas daarvan komt bij hoog volume er niet helemaal lekker uit de verf naar mijn smaak. T wordt inderdaad een nieuwe amp, geen occasoin.
    "- In God we trust. All others pay cash."

  7. #7

    Standaard

    Zie net dat die post niet klopt. Het woordje niet ontbreekt in die zin... heb met mijn AER nog nooit problemen gehad. Als die dingen normaal gebruikt zijn zijn ze gewoon goed.

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Zelf gebruik ik voor mijn akoestische steel en nylon string- gitaren de Fender Aoustic 150.
    Zowel thuis als op het podium.
    Hij is ook voorzien van een DI (gebalanceerde) output.

    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  10. #10

    Standaard

    Als je bereid bent € 700,- uit te geven voor een versterker, zou ik nog heel even doorsparen voor een AER Compact 60. Wat mij betreft in ieder opzicht een geweldige versterker. IMHO kan je niet veel beters krijgen. Ik gebruik 'm zowel voor mijn gitaren met stalen snaren als mijn nylon crossover.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top