Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21

    Standaard

    De barsten zitten rondom zaken die op de gitaar zijn aangebracht (zoals de stemknoppen). De blauwe is heel prijzig, de gouden valt mee (wat is meevallen in dit geval..).

    Gibson Europe roept via zijn telefonische helpdesk: sounds like a normal reaction in relation to the lacquer.

    Verkoper (gitaar is echt nieuw, verkoper is een winkel) biedt me EUR 250 korting en 5 sets snaren naar keuze.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Ik zou die korting pakken, de volgende de van hetzelfde type gaat waarschijnlijk exact hetzelfde doen.
    147-c Guitars

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Zo'n dure gitaar hangt misschien al jaren in de winkel. Wel ongeacht barstjes de aller vetste gitaar die er is! Toch heel veel plezier ermee.
    Zelf wel eens een Fender hot rod 57 in CAR gehad waar de lak ondanks volkomen normaal gebruik ook geen lang leven geschonken was. Deze door angst voor evt waardevermindering snel van de hand gedaan een heb daar tot de dag van vandaag spijt van. Dus bedenk goed....

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Zo'n dure gitaar hangt misschien al jaren in de winkel. Wel ongeacht barstjes de aller vetste gitaar die er is! Toch heel veel plezier ermee.
    Zelf wel eens een Fender hot rod 57 in CAR gehad waar de lak ondanks volkomen normaal gebruik ook geen lang leven geschonken was. Deze door angst voor evt waardevermindering snel van de hand gedaan een heb daar tot de dag van vandaag spijt van. Dus bedenk goed....
    Ahum... Een gitaar koop je toch om te gebruiken??

  5. #25

    Standaard

    Is bij mij wel de bedoeling ja, gebruiken.. En gebruikssporen die ik zelf maak of gebruikssporen die ik "begrijp", daar kan ik mee leven.

    Maar dit soort scheurtjes.. Tsja. Met de verkoper afgesproken dat ik er nog wat nachtjes over mag slapen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die "scheurtjes" horen helemaal niet. Die zijn erin gekomen met de hardware erin te forceren. Schaamtelijk eigenlijk dat Gibson zegt dat dat van "lakreactie" komt, want "lakreactie", het zogenaamde "crazen" komt alleen maar voor bij oude (30+ j) nitrolak, die helemaal uitgehard is. Bij een kersverse gitaar kan dat helemaal niet.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    slecht voorboren. Of nog erger: voorboren voor ze gaan lakken en dan de gaatjes niet opnieuw openen als de schroefjes e.d. erin gaan. Onlangs stond er een groot artikel online bij Premier Guitar, geschreven door gitaarbouwer Frank Falbo, waarin hij de kneepjes van het vak laat zien aan de hand van het assembleren van een Warmoth. Hij laat zien dat praktisch alle gaatjes met een 'reamer' (verruimer) aangepakt worden. Hij laat subtiel vallen dat de meeste bouwers dat niet doen en je dus bij de schroefgaatjes barstjes in de lak ziet. Voila. QED

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Die "scheurtjes" horen helemaal niet. Die zijn erin gekomen met de hardware erin te forceren. Schaamtelijk eigenlijk dat Gibson zegt dat dat van "lakreactie" komt, want "lakreactie", het zogenaamde "crazen" komt alleen maar voor bij oude (30+ j) nitrolak, die helemaal uitgehard is. Bij een kersverse gitaar kan dat helemaal niet.
    Oh jawel hoor. Als je weinig tot geen weekmakers gebruikt brokkelt je lak binnen de kortste keren. Zie de zelfbouw LP Junior van Tabula Rasa.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Maar ik neem aan dat Gibson niet de lak gebruikt die ik gebruik. Is te duur voor die krentenkakkers.
    147-c Guitars

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    punt is dat het hout "open" is op die plekken en daardoor gevoeliger voor temperatuur en vocht-wisseling en daardoor wat sneller reageert en de cellulose laat barsten (en dat kan overigens al gebeuren bij lak die een maand oud is)
    en je weet dus niet waar die gitaar 2 jaar lang gehangen heeft
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top