Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Lollar maakt ze blijkbaar, en ze klinken inderdaad fantastisch.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    En de looks zijn ook niet verkeerd:



    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Niet mijn kopje thee, maar gefeliciteerd met deze aanwinst!!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Dank voor de reacties en de suggesties voor de pickup. Ik ben nog steeds aan het puzzelen wat ik zou kunnen gebruiken. De ruimte tussen de snaren en de gitaartop is ter hoogte van de onderkant van de nek maar ca 5 mm groot. Dat is te weinig om een pickup te kunnen plaatsten die met de bovenrand tegen de onderkant van de toets aankomt.
    Ik voel nu heel veel voor een DeArmond Rythm Chief. Daarin heb je de versie die aan de linkerkant van de toets met zo'n monkey stick vastzit en die je dan iets naar onderen zou kunnen schuiven, Ik vraag me af of zelfs daarvoor wel voldoende ruimte is.



    Dan is er ook de versie met de string clamp rod. Die gaat met een lange stang over de brug en zit vast met schroefjes op de snaren. Grote voordeel dat je die versie er zo op kunt zetten en ook weer afhalen en er niets aan de gitaar hoeft te worden veranderd.



    Andere opties zijn idd de modellen die je aan de slagplaat vastmaakt. Zo eentje met een reserve slagplaat waar je dan ook gelijk van die Schatten thumbwheels onder kan zetten. Of de McCarty idd. Daar vind ik de looks weer ver van gaan afwijken.
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 24 juni 2016 om 10:08
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Is het trouwens de bedoeling om hem elektrisch te gebruiken, of "versterkt akoestisch"? Want mijn kameraad met de 1939 heeft er een K&K in laten lepelen. Zie je niets van langs de buitenzijde. Die 5mm speling is wel erg weinig, een dunne DeArmond krijg je daar misschien nog tussen, die van jouw foto (met de polepieces) zal al heel wat moeilijker worden.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Versterkt akoestisch, hmmm. Ik zou wel willen voor het mooie 4 in een maat sound a la Freddie Green, maar twijfel erg aan de feedback gevoeligheid. Ik speel in de ritmesectie van een bigband. De bas en drum deinen nu al door in de top van mn ES175, laat staan in een L4.
    Ik heb zitten kijken naar Meyers, K&K ook idd. Of zelfs daar een mix van maken. Voor het ritmegeluid (slag) zou ik inderdaad wel akoestisch versterkt willen, maar voor een solo dan overschakelen naar elektrisch..
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Kurt Wagner van Lambchop heeft zo'n DeArmond op zijn '47 L7 hangen (wel met een lipje uit de slagplaat), en als ik me niet vergis, heeft die dezelfde bodyjoint als de L4 & L5. Het zou dus wel moeten passen, maar veel ruimte ga je niet over hebben. Ik zou gewoon eens naar Peter De Smet mailen, en vragen wat de mogelijkheden zijn.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 24 juni 2016 om 11:18
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18

    Standaard

    Dat is een hele fraaie! Ik ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen met de pu's.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Het vraagstuk is zo goed als opgelost. Ik kwam een 1966 DeArmond tegen met een string clamp rod. Ideaal. Kan er zo op en af en klinkt best goed ook. Deze versie heeft ook een verchroomde "doos" met daarin een volumepot een tonepot en....ook nog eens een drukschakelaar waarmee het volume geknepen wordt naar rythm.

    De pickup kan vanwege de zeer beperkte ruimte niet tegen de neck aan geschoven worden. Halverwege brug en neck is ongeveer de max. Het geluid is niet echt electrisch, maar ook niet als een piezo. Meer iets daar tussenin, meer als een microfoon.. Een mooie akoestische vleug zit er goed in. Het sologeluid is niet echt als een humbucker, dat neem ik op de koop toe. Het ritmegeluid is voor mijn toepassing belangrijker. Last van feedback heeft deze PU niet echt. Omdat de pickup breder is dan de ruimte toeliet, heb ik de slagplaatbracht vervangen door eentje van het ES type, waardoor de schuine kant meer omhoog is komen te staan en de hele slagplaat nu net iets schuin staat, maar voldoende ruimte bied aan de DeArmond.





    Het mooie is dat de hele handel kan blijven zitten, het past zonder mankeren in de koffer.
    Wat ik nog wil, is een permanente kabel die aansluit op de control box en aan de andere kant een endpin jack heeft. De endpin van de gitaar gaat er dus uit. Geen gedoe met een snoer van een paar meter lang dat als een staart aan je gitaar vastzit. Kan ik een gewoon gitaarsnoer gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 26 juni 2016 om 16:43
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Gooddie. Ja, ook mijn oplossing. Electric kool acid cat.

    Ik denk dat ik ook snel richting endpin zou gaan denken. Maar wel met plugje aan de control natuurlijk, dat ding willen we niet gaan hard wiren.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top