Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard HNGD 1951 Gibson L4 Blonde

    Zeker niet een gitaar die iedereen zal aanspreken. Het is een Gibson L4 archtop uit het jaar 1951. Nu dus 65 jaar jong. Vroeger bereikte je als mens de pensioengerechtigde leeftijd, deze blonde dame moet nog wel enkele tientallen jaren meegaan. Gesneden spruce bovenblad, maple zij en achterkant, mahoniehouden hals (met trussrod). Op 1 tuner na geheel origineel en in zeer goede technische staat. Klinkt en speelt net zo goed als ze er uitziet.

    Ik wil ze zoveel mogelijk origineel laten, maar toch voorzien van een pickup. Nog geen idee wat dat moet worden, suggesties zijn welkom.





    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Godver, wat een BEAUTY !
    Er bestaan van die platte pu's (ik meen oa van Schaller) die je met enkel een schroefje in de zijkant van de toets zet. klinkt ook niet verkeerd, had ooit een dobro met zo'n pu.

    zoiets maar dan met brackets richting toets

    je zou 'm zelf met stukje dubbelkleef kunnen vastzetten op de top. Eventueel extra slagplaat maken met de nodige uitsparing.
    Laatst gewijzigd door barno; 23 juni 2016 om 01:15

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    [QUOTE=barno;3241068]Godver, wat een BEAUTY !
    Er bestaan van die platte pu's (ik meen oa van Schaller) die je met enkel een schroefje in de zijkant van de toets zet. klinkt ook niet verkeerd, had ooit een dobro met zo'n pu.

    zoiets maar dan met brackets richting toets

    Ja, die klinken zeker niet verkeerd en kostten vroegâh ook maar een scheet en twee knikkers. Ik zou 'm inderdaad plakken om die prachtige gitaar niet te frustreren... wat een mooi ding zeg....!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Mooi. Heel mooi zelfs. ENORM MOOI ZELFS! De Nationwide right?
    Ik ben ook helemaal niet jaloers.

    Maar afijn, ik opteer voor een floating Dearmond dat ik typisch associeer met zo'n gitaar. Een oude is heel leuk maar lastig te vinden en bovendien heel prijzig maar tegenwoordig maakt Guild ze weer.
    Voor een meer modern jazz geluid een Johnny Smit van Lollar, Duncan, Armstrong of zoiets, keus genoeg.

    Ook te gek is een floating CC. Novak en Biltoft maken die en waarschijnlijk Lollar ook wel.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 juni 2016 om 01:45
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Holy f*ck, die is fraai zeg. Gefeliciteerd! Floating pu zoals Pepe adviseert lijkt mij een goede oplossing.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    DeArmond Rhythm Chief of niets!
    https://shop.guildguitars.com/produc...-mount-pickup/

    Anyway, goede vriend van mij heeft een 1939 L4 (met vrij unieke headstock/toetsinlaycombinatie): wát een gitaar is me dat!
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 23 juni 2016 om 09:00

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Tjee, ouwe meuk van net na de oorlog. Er zit niet eens een pickup op. Nou goed, voor een geeltje help ik je er vanaf. 😉

    Maar serious, wat een pronkstuk. Ik denk één van de mooiste catches van dit jaar.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Wow... doet me sterk denken aan deze schoonheid waar ik aan mocht sleutelen.



    Als ie net zo speelt en klinkt heb je een pracht instrument.
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Wow !!

    Ik heb op mijn Hofner een Kent Armstrong minihumbucker (slimbucker) zitten, bevestigd met twee kleine beugeltjes aan de hals, en jackingang door de strapknob aan de achterzijde van de klankkast.
    Heeft mijn luthier zo gemaakt, zodat het bovenblad niet beschadigd hoeft te worden.
    Hofner heeft geen mahonie hals, maar komt in klankkast overeen.
    Kent Armstrong klinkt te gek daarop.
    In mijn hoofd is het alsof het echt de resonantie weergeeft die ik voel in de klankkast tegen mijn lichaam, de terugslag; dik en bellig, maar niet dichtgesmeerd, zit een mooi compressed hoog in.
    En dat is dus de budgetoptie.
    Ik kan me voorstellen dat je er gerust meer centen aan zou willen besteden.
    Zelf heb ik ze niet eens geprobeerd, maar wat meest gebruikelijk is aan te bevelen is Atilla Zoller (AZ48 ) of Benedetto S6.
    Een floating pickup spaart het meest van je gitaar natuurlijk.

    Overigens ook de optie een tweede slagplaat te lagen maken, met volume & eventueel tone, zodat je deze niet hoeft te beschadigen.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 23 juni 2016 om 09:44

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ooe! Mooi! Gefeliciteerd!

    Ik zou gaan voor een good old McArthy pickup-in-slagplaat klinkt fantastisch (naar het schijnt) en is period-correct. Originelen zijn duur en lastig aan te komen, maar er zijn goede repro's!




    Of single pu:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top