Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: HNGD Double B

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Mooi verhaal en een schitterende Tele. Die lust ik ook wel.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Maar wat is het eigenlijk, een custom of een 62ri?
    Vintage 62 custom is volgens mij de juiste omschrijving.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ziet er mooi uit. Ik heb voor de aardigheid zitten te goegelen naar dit model en zag dat die body bij praktisch allemaal uit 3 afwijkend gekleurde delen bestaat. Zou dit dan vintage correct zijn? En praktisch overal zie je dat rood ook in die sunburst.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit. Ik heb voor de aardigheid zitten te goegelen naar dit model en zag dat die body bij praktisch allemaal uit 3 afwijkend gekleurde delen bestaat. Zou dit dan vintage correct zijn? En praktisch overal zie je dat rood ook in die sunburst.
    Rood hoort er ook gewoon in, maar ik deel de smaak met Pepe dat fraai is als het rood niet te nadrukkelijk aanwezig is.

    Ik vermoed dat de meeste r.i.'s inderdaad uit drie delen bestaan, hoewel ik mij kan voorstellen dat dit in '62 nog 1 en 2 delige body's waren. Eendelige body's bij Tele's en Strats is vandaag de dag veelal CS materiaal.

    Tenslotte zou het nog vintage correcter zijn geweest als er niet 3 koperen, maar 3 nikkelen zadeltjes op hadden gezeten. Persoonlijk prevaleer ik echter de koperen zadeltjes en dan met name de gecompenceerde versie hiervan.

  5. #15

    Standaard

    Mooi verhaal, mooiere gitaar. En de foto's zijn ook nog eens goed geschoten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ja, mijn voorkeur voor veel kanarie geel is geheel ingegeven door die '68 tellie waar ik het over had, die staat me nog helder voor de geest ook al omdat die gitaar van een kennis was waar ik soms over de vloer van kwam. Volgens mij hadden al die late sixties tellie customs dat en bovendien een heel dun sunburst randje. De CS heeft een goede rendering er van. Duur natuurlijk maar een originele is werkelijk geskyrocket (Ik geef Andy Summers daar de schuld van)

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17

    Standaard

    Weinig dingen zo lelijk als een sunburst gitaar. Ik vind het echt niks. Een Telecaster hoort gewoon zo goedkoop mogelijk gelakt zijn in een alledaags kleurtje.Het zal best een hele fijne gitaar zijn (intonatie?) maar ja...die sunburst brrrrr.

    ach even een clipje van hoe een Tele hoort te zijn:

    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Laat ik nou een sunburst hebben. 😔 Niet geselecteerd op kleur, maar op toon, sustain en bespeelbaarheid. Het was de beste van het rijtje geteste tele's.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Paar soundsamples van vergelijkbare Tele's


    https://youtu.be/JMv8kPzz5Hw


    https://youtu.be/AKemqIdUpuA

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kun je gelijk het verschil horen tussen een Blackstar en een SF Vibrolux. Gregor klinkt trouwens op elke gitaar hetzelfde.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top